Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Engelse grasparkiet mogelijk ziek ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Engelse grasparkiet mogelijk ziek ??

    Hallo
    ik heb een vraagje
    ik heb 3 dagen geleden een engelse grasparkiet gekocht
    hij is altijd erg actief eet en drinkt goed en fluit altijd vrolijk
    Hij is nu al tam dus dat is ook leuk maar 1 ding valt me op soms zit er poep aan zijn cloaca en hij slaapt op 2 pootjes
    kan het zijn dat hij ziek is?
    en als hij op mijn schouder zit probeerd hij van mijn t shirt te eten ik haal hem dan meteen weg maar is het gevaarlijk als hij stof van mijn shirt binne krijgt?

    Mvg Seppe

  • #2
    poeperig

    Is je parkiet wel ontwormd?
    Laat hem gerust je t-shirt opeten, lukt hem toch niet. Hij bijt er wel in maar hij eet je shirt waarschijnlijk helemaal niet op.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      hoi
      ok dan weet ik dat
      uhh dat weet ik niet ik zal eens aan de kweker vragen of hij dit heeft gedaan

      Mvg Seppe

      Opmerking


      • #4
        Engelse grasparkieten zijn niet helemaal normaal in mijn ogen. Ze zijn te fors en te breed en dus slapen ze soms ook op 2 pootjes. Ze hebben vaak buffveren en dus plakt er snel iets aan die lange veren. Als de vogel kwettert, speelt en vrolijk is is er niks mee aan de hand denk ik. Mits hij goed verzorgd wordt en een fijne kooi heeft die niet in de tocht staat oid

        Opmerking


        • #5
          Hallo
          erg bedankt ik ben nu helemaal gerustgesteld
          en hij staat idd niet in de tocht heeft een goede kooi en word goed verzorgd
          nogmaals bedankt:P
          Mvg Seppe

          Opmerking


          • #6
            Engelsgrasparkietje

            Hoi, ik heb zelf ook een Engelse grasparkiet en inderdaad hangt er soms wel eens een hard geworden poepje aan. Meestal is het ook zo weer weg. In het begin toen ik hem pas had, sliep hij ook wel eens op 2 voetjes of hing hij in de tralies te slapen samen met de pop. Naarmate ik ze langer had, werden ze wat zekerder en slapen ze op 1 voetje en gewoon op de stok. Hij slaapt nog steeds vreemd, want in plaats van de kop tussen de vleugels, slaapt hij met zijn kop naar voren, het lijkt soms net of hij van de stok af kukelt.

            Als ze bol gaan zitten met hun veertjes uit, dan maak ik me pas echt zorgen, als ze vrolijk zijn en goed eten is er meestal niets aan de hand.

            Groet, Gonda

            Opmerking


            • #7
              Hoi
              bij mij staat hij soms heel eventjes bol dan schud hij met zijn veren en dan staan ze eventjes bol en dan trekt hij ze weer recht (dit kan toch geen kwaad ofwel?) maar hij is altijd heel actief en fluit de hele dagdoor en hij zit graag op mijn schouder en zodra hij eruit is onderzoekt hij alles zelfs nu ik aan het typen ben zit hij mijn toetsen te onderzoeken hij slaapt inderdaad ook met zijn hoofd naar voren :P


              Gr Seppe

              Opmerking


              • #8
                mogelijk niet ziek

                Hallo

                als ik jouw hoor is er niks an de hand met jouw vogeltje en als ze even bol gaan dan schudden ze even net als een hond die nat is en dfan gaat schudden
                en zolang hij levendig is en met jouw speelt is er gewoon niks aan de hand
                en een engelse parkiet is gewoon niet zo aktief als de gewone grasparkiet dus maak je maar niet druk

                groet Pascal
                groeten uit apeldoorn

                Opmerking


                • #9
                  schudden

                  Helemaal mee eens, hier doen ze het ook wel dat heel even bol zitten en schudden. Ik ben helemaal weg van de Engelse, die zijn echt zo leuk om naar te kijken. Heb ze beide, een Engelse en een kleinere grasparkiet. Maar de Engelse man haalt allerlei capriolen uit waar je de hele dag wel naar kan kijken.
                  Dus geen zorgen hoor, als hij eutjes op de stok zit en dan bol zit is er echt wat aan de hand! Dat valt gelijk op, heb het in januari gehad met de Engelse pop.
                  Geniet van je mannetje!

                  Groet Gonda

                  Opmerking

                  Working...
                  X