Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kooigrootte diamantduif

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kooigrootte diamantduif

    Wat moet de minimale kooigrootte zijn om met diamantduifjes te kweken, ik heb kooien van 80 cm breed, 50 cm hoog en 40 cm diep, is dit voldoende?

  • #2
    kooi

    Nou, ik denk dat dat wel gaat lukken, al zie ik ze liever in een wat grotere vlucht.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      ik heb ze in kooitjes van 30x40x30 maar daar doen ze nog niks in. alleen een beetje baltsen. ik heb ook nog vluchtjes van 100x50x30 is dat beter?

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door BertAlderliesten
        ik heb ze in kooitjes van 30x40x30 maar daar doen ze nog niks in. alleen een beetje baltsen. ik heb ook nog vluchtjes van 100x50x30 is dat beter?
        Natuurlijk is dat beter. Kijk eens naar de vogels buiten en wat ze zo al de hele dag doen? Dan kun je toch ook wel bedenken dat een piepklein kooitje waarin ze niet eens kunnen flapperen wat aan de kleine kant is?
        Duiven zijn echte goede vliegers. Iedere kooi is in principe te klein wat niet wil zeggen dat ze niet tot broeden over zullen gaan. Ook in die hele kleine kooitjes die jij hebt krijg je uiteindelijk vast wel nestjes, maar dan heb je wel 4 duifjes in een werkelijk piepklein gevangenisje zitten. Dat is toch niks?

        Opmerking


        • #5
          Veel beter

          Een kooi van 30 x 40 x 30 cm is echt te klein voor een vogel van het formaat diamantduif. Zelfs te klein voor een kanariepietje. Inderdaad, de kooi van 100 x 50 x 30 cm is veeeeeel beter !

          Groet,

          Rob.

          Opmerking


          • #6
            sorry, maar een duifje of eender welke andere vogel stop je toch niet in een kooitje van 30 X 30 grondoppervlak.
            Wees verstandig en hou dan gewoon geen vogels.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door tropic
              sorry, maar een duifje of eender welke andere vogel stop je toch niet in een kooitje van 30 X 30 grondoppervlak.
              Wees verstandig en hou dan gewoon geen vogels.
              Dank U, ik voel me soms best grof maar dat soort dingen maken me ergens kwaad. Ik heb medelijden met vogels die in een soort wc-hokje hun leven uitzitten en dan nog moeten kweken ook.
              Geef het beestje gewoon de ruimte. Dan maar wat minder vogels en wat grotere hokken.

              Opmerking


              • #8
                Was wel begrepen denk ik

                Het lijkt me wel duidelijk dat de boodschap na twee berichtjes door gekomen moet zijn. Beetje grof allemaal en ook onnodig. Laten we het gezellig houden aub?


                Groet,

                Rob.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door BertAlderliesten
                  ik heb ze in kooitjes van 30x40x30 maar daar doen ze nog niks in. alleen een beetje baltsen. ik heb ook nog vluchtjes van 100x50x30 is dat beter?
                  Dat zijn dan waarschijnlijk TRANSPORT kooitjes.

                  Opmerking


                  • #10
                    nee
                    ik kweek er normaal kanaries in maar in de grote vlucht werden ze kaalgeplukt door zebravinken

                    Opmerking


                    • #11
                      hallo allemaal,

                      ik vroeg me (eventjes tussendoor) wat af..
                      ik heb diamantduifjes gekent die in een voleire zaten en in een broedkooi zaten, en bij allebij doen ze de hele dag ja, niks....bij die ene in de voleire ben ik de dag in dag uit geweest en die zit gewoon de hele dag op precies dezelfde tak... ze ging hogestens vliegen om te eten of te drinken..
                      kwa grootte van de vogel zou ik ook zeggen 100x50x30...
                      maar is dat echt wel nodig? bedoel ze vliegen niet echt, ze zitten de hele dag voor zich uit te staren op 1 en dezelfde stok...
                      heb niet echt zo veel ervaring met diamant duifjes duss, wou gewoon even weten

                      groetjes,
                      chantal

                      Opmerking


                      • #12
                        naar mijn mening hebben diamantduifjes best wat ruimte nodig om te vliegen, net als andere duiven.

                        M.v.g.
                        Met vriendelijke groet, Jeroen

                        www.jeroenhubert.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik kweek nu al drie jaar diamantduifjes in dezelfde kooien als jij, en dat gaat zonder problemen. Nog een goede kweek. Cis.

                          Opmerking


                          • #14
                            diamant duif kooi grote

                            heb 2 koppels diamantduiven
                            1 koppel 100x50x60
                            2e koppel 60x38x30

                            hier doen ze het goed in

                            Opmerking


                            • #15
                              Doen het goed?????????????????????

                              Oorspronkelijk geplaatst door happylife1983
                              heb 2 koppels diamantduiven
                              1 koppel 100x50x60
                              2e koppel 60x38x30

                              hier doen ze het goed in
                              Hoe kunnen die vogels het nu goed doen?????. Het zal wel zo zijn hoor maar die arme beestjes moeten wel heel erg stram en stijf zijn. Dat zijn toch geen maten voor deze vogeltjes waar ze in moeten leven . Persoonlijk wou ik daar nog niet eens 1 diamantduif in houden, veel te klein. Geef die beestjes toch een beetje ruimte en een waardig bestaan. Zielig hoor.
                              mvg Gerard 6

                              Opmerking

                              Working...
                              X