Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Flinke prijstijging vogelvoeders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Flinke prijstijging vogelvoeders

    Hallo Allemaal,

    Ik vroeg me af of jullie ook allemaal last hebben van flinke
    prijstijgingen van jullie vogelvoer?
    Ging weer wat halen vandaag mijn zaddmengeling is nu in 3 maanden 4 euro gestegen (25 kilo zak).
    En ik was verbijsterd toen ik zag dat de prijs van orlux insect pate verdubbeld
    was!! bijna 10euro voor een kleine verpakking (750 gram gellof ik).
    heb natuurlijk gevraagd hoe dat kwam het schijnt slechte oogst waarom ze in china produkten minder leveren en een graantekort.
    Ben benieuwd naar de mening van anderen,


    Groejes Pascal
    groeten uit apeldoorn

  • #2
    tekort

    Ik vind het dan altijd zo vreemd, als er een tekort is dat het dan toch wel beschikbaar is, zij het dan duurder. De wereld zit vol profiteurs en woekeraars.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      waar haal je het dan bij de man in uchelen of wenum namen noemen heeft geen zin
      Henk Dijkkamp

      Ik weet niet alles maar doe mijn best.

      Opmerking


      • #4
        van zaad is het allemaal te zien: ik ken een winkel;20euro voor 20 kilo,
        ng een andere 17euro voor 25 kilo

        en van eivoer betaal ik kleine grasparkieten orlux droog 4euro

        Opmerking


        • #5
          prijzen

          Hoi Henk,

          nee in hoenderloo en lieren je weet wel denk ik
          heb trouwns een goede kennis in vaassen u ken ik niet
          wat voor vogels kweekt u?

          groetjes Pascal
          groeten uit apeldoorn

          Opmerking


          • #6
            hoi Pascal

            zebravinken wit en zwartwang
            goulds
            binsen
            bichenow
            nigrigenissen
            Henk Dijkkamp

            Ik weet niet alles maar doe mijn best.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
              Ik vind het dan altijd zo vreemd, als er een tekort is dat het dan toch wel beschikbaar is, zij het dan duurder. De wereld zit vol profiteurs en woekeraars.
              Is toch wel logisch minder aanvoer evenveel vraag= hogere prijs
              en sommige mensen profiteren hiervan.
              maar ben ik de enige die dit hoort en bij twee verschillende bedrijven?
              dan zal ik toch niet de enigste zijn....?

              pascal
              groeten uit apeldoorn

              Opmerking


              • #8
                tja logica

                Het minste of geringste of een gebeurtenis ergens in de wereld wordt vaak aangegrepen om de prijs maar weer op te drijven. Ik snap wel dat als iets schaars is, dat er dan voor betaald moet worden wil je het hebben. Van zonnepitten wordt tegenwoordig ook brandstof gemaakt en dus wordt het ook weer duurder. Maar dat er echt heel veel verschil in prijs bestaat in vogelvoer dat is wel zeker. Let daarbij wel op de kwaliteit er van.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  De oorzaak van de gestegen vogelvoerprijzen is de gestegen productie van groene energie en bio ethanol, daarvoor worden (ook) granen verwerkt.
                  Daarnaast heb ik wel de indruk dat de voerpoducenten er ook een slaatje uit slaan, kartelvorming, tijd voor de NMa ?
                  Met als gevolg gestegen vogelvoer prijzen en ook de rellen van onlangs in diverse arme landen (Haiti) zijn daarop terug te voeren.
                  Omdat wij zonodig zoveel procent van onze autobrandstoffen laten bestaan uit brandstof uit groene bronnen zijn de prijzen van alle granen de pan uitgerezen.

                  Dit zorgt dat de armste landen heel erg veel moeten betalen voor de basisbehoeften (graan voor brood) en dat die mensen die al niet veel geld hebben de dupe worden van onze hebzucht.
                  Ethisch gezien vind ik heb verbranden van voedingsmiddelen voor energie een hele slechte zaak, eigenlijk een schandaal gezien de honger die er overal in de wereld is.

                  Oplossing: niet eenvoudig, maar ook u kunt daar wat aan doen: zeg uw contract voor groene stroom op en ga weer gewoon "normale" stroom afnemen.

                  Nog niet zo heel lang geleden kostte een zak voer van 25 kilo ongeveer 13,50 euro. Ik praat over tropenzaad.
                  Dat is een prijs die het daarvoor ook jaaaaarenlang geweest is, een normale inflatiecorrectie is normaal, dat is geen halszaak, maar....
                  Nu betaal je voor een dergelijke zak voer ongeveer 23 euro, dat is een stijging van 76%.
                  Het schijnt dat de laatste jaren de graanprijzen met ongeveer 20% gestegen zijn, daarom zeg ik ook dat de voerproducenten er ook een slaatje uit slaan, want verklaar mij het verschil eens tussen 20% en 76% ?
                  In het begin lag het aan een misoogst bij het witzaad, toen een keer aan de dure japanse millet, maar het is net als met de benzineprijs en het kwartje van Kok, als het er eenmaal bijzit gaat het er nooit meer af.
                  Maar 76% prijsstijging in een tijdsbestek van een jaar of 8, dat is wel heel erg veel.
                  kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    Flinke prijsstijging vogelvoeders

                    Ik ben het volkomen met Hans eens. Groene stroom? Allemaal flauwe kul.
                    Bovendien bestaan er geen aparte draden voor z.g.groene stroom.
                    Schandalig de voedselprijzen extra op te drijven. Vechten om een stuk brood,dat een 1ste behoefte is.
                    2 jaar geleden betaalde ik nog Euro 21,70 voor een zak zaad. Nu Euro 33,--,
                    met de opmerking ,dat die prijs wel nog verder zal stijgen.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      prijstijging

                      hallo antonni

                      ik kreeg precies hetzelfde te horen, o maar het is nog niet voorbij hoor.......
                      En inderdaad triest want voor ons valt het allemaal wel mee moet je nagaan die arme mensen die amper kunnen eten.... voor onze biobrandstof

                      pascal
                      groeten uit apeldoorn

                      Opmerking


                      • #12
                        groene of grijze stroom

                        Antoni:
                        Groene stroom? Allemaal flauwe kul.
                        Bovendien bestaan er geen aparte draden voor z.g.groene stroom.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Weet je wat groene stroom is, een stuwmeer met een waterkrachtcentrale, windmolens, zonnepanelen of alcoholwinning uit suikerriet, dat soort zaken.
                          Of dat allemaal zo mooi is om te zien daar kun je over twisten maar het is niet echt belastend voor het milieu. Er wordt in ieder geval niks verbrand om aan energie te komen, verbranding is CO2 productie.
                          Als groene energie bestond uit windmolens en waterkracht e.d. dan wil ik ook wel meedoen aan groene energie.
                          Wat er nu onder groene energie verstaan wordt is o.a. palmolie verbranden, dat er voor de productie van diezelfde palmolie een enorme kaalslag nodig is aan tropische oerwouden rondom de evenaar om ruimte te maken voor palmbomen die die olie aanleveren, dat dit niet echt milieuvriendelijk is wordt dan maar even voor het gemak vergeten.
                          Het is ook "erg goed" voor de orang oetans en de tijgers in Indonesie en zo, habitatvernietiging, wat weg is komt nooit meer terug.
                          Dan moet die palmolie hier nog heengebracht worden en vervolgens worden verbrand in een energiecentrale, lekker "groen" hoor.

                          Andere groene energiebron: het verbranden van granen die anders gebruikt zouden worden voor de productie van voedsel, met als gevolg een schrikbarende prijsstijging van de eerste levensbehoeften, iets wat vooral ten koste gaat van de allerarmsten op deze wereld.

                          Kortom, wat een wanbeleid, het egoisme van de westerse wereld ten top, bah !
                          Ik ben allesbehalve een groene rakker, maar ik maak me wel zorgen over de stijgende arrogantie of moet ik zeggen onverschilligheid t.o.v. het armere deel van de wereld.
                          Het gaat alleen nog maar om ikke ikke en verder kijken dan de neus lang is, is er ook niet meer bij tegenwoordig, heel triest dit soort hap snap beleid.

                          En uiteindelijk zijn ook de gestegen vogelzaadprijzen direct terug te voeren op de productie van groene energie, maar ach dat is nog tot daar aan toe, dat kunnen wij rijke stinkerds in Europa nog wel betalen met zijn allen.

                          Dus zeg maar op die groene stroom en ga weer gewone stroom afnemen, ook allesbehalve schoon en goed voor het milieu, maar dit alles is toch geen groene energie te noemen?
                          kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                          Opmerking


                          • #14
                            grijze stroom

                            Tja, dan komen we weer op het punt fossiele brandstoffen. En ja die raken een keer op, zo is de gedachte. Dan hebben we uiteindelijk ook geen grijze stroom meer. En zonder stroom wordt het leven hier er ook niet gemakkelijker op. Er zal nog veel meer onderzoek en ontwikkeling moeten volgen voor het goed klaar voor gebruik maken van "groene" stroom. Of welke kleur er ook aan gegeven wordt.

                            Als je nu wel of geen groene stroom afneemt, gebruiken doen we allebei de soorten in iedergeval wel of je het nu wil of niet want alles komt immers vanuit hetzelfde stroomopslagnet.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Jullie hebben een goed punt mbt de biobrandstoffen. Ik heb begrepen dat het ook mogelijk is om uit de afvalprodukten van de voedingsindustrie, bijv. van de maisplant(zonder de maaiskolven) biobrandstof te maken. Doen ze dacht ik in Amerika. Maar ja dan heb je minder opbrengst dus nemen we ook de maiskolven maar mee. Dan krijg je dus tekorten aan voeding voor menselijke consumptie. De "groene"lobby zou zich daar meer op moeten richten.
                              Nou zuchten wij over gestegen prijzen voor ons zaadmengsel voor onze vogels, een hobby dus. Eigenlijk een luxe probleem. Je zal maar niet genoeg geld hebben om je eigen eten te kunnen kopen.
                              Verder denk ik dat de enorme brandstofprijzen ook een rol spelen in de prijs vn het zaad. De vervoerskosten zijn daardoor natuurlijk ook enorm gestegen.
                              mvrgr

                              Piet

                              Opmerking

                              Working...
                              X