PDA

Bekijk Volledige Versie : fruit hoe aan te bieden.

korbes
24-04-2008, 09:33
Hallo,

Ik heb sindskort een koppeltje collis en ze krijgen nu dagelijks zaadvoer gemengd met eivoer maar ik wil ze 1 keer in de week ook pindas en mandarijnen e.d. aanbieden maar hoe moet ik dit doen?

Gewoon in hun voerbakje leggen of op de bodem van de kooi ofzo?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Greetz.

Henk3
24-04-2008, 11:57
Gewoon in een apart bakje, anders word je zaadvoer vochtig en kan gaan schimmelen misschien. En een apart bakje kan je dan mooi schoon houden.

Ton Koek
24-04-2008, 14:06
Fruit aanbieden door het in zeer kleine stukjes door het voer te megen helpt vaak vogels er aan te wennen.
Pinda's zou ik zeker niet geven, niet nuttig, niet nodig en veel te vet.

distel-kanarie
27-04-2008, 22:40
je kan het fruit ook rapsen ;)

Yoshi
01-05-2008, 17:39
Ken twee goedwerkende trukjes om hardhoofdige Agas tot fruit/groente aan tezetten

Tamme/Vertrouwlijke Agas
zullen vaak ook van iets gaan eten uit nieuwgierigheid waneer ze jou ook der zien van eten
dus vlak naast de kooi staan en Appel ofzo eten is vaak al genoeg om ze over tehalen

Minder vertrouwlijke / Schuwe Agas
zullen vrijwel altijd bijten waneer je ze met de handvastpakt
deze eigenschap komt nu goed van pas
met de ene hand hou je hem vast met de andere hand biedt je een stukje appel ofzo
de aga zal uit woede in de appel bijten en tot de conclusie komen dat dat vreemde stukje wel heel goed smaakt eigelijk
bij de meeste hoef je dit trukje maar 1 /2 keer tedoen
daarna zullen ze uit zichzelf appel ofzo gaan waarderen

JK

Ton Koek
01-05-2008, 22:18
met de ene hand hou je hem vast met de andere hand biedt je een stukje appel ofzo
de aga zal uit woede in de appel bijten en tot de conclusie komen dat dat vreemde stukje wel heel goed smaakt eigelijk
Dit vind ik echt een supertip, nooit aan gedacht het zo te doen.

Marx
01-05-2008, 23:23
Of je smeert het op een wilgentakje en prikt op het einde een stukje. Er zijn weinig colli's die geen wilgentakje aanpakken en dan proeven ze het goed en komen ze vanzelf bij het stukje appel uit dat erop geprikt zit :D Ik gaf ze fruit en wilgentakken en hing dan een bos takken met daarop/aan appel in de voliere.;)

lemar
20-05-2009, 13:49
pindas zijn helemaal niet goed voor een aga maar het moet je gewoon in een bakje doen en als hij het niet lust verzoek het dan met ander fruit.