Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe voliere van Rudmer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nieuwe voliere van Rudmer

    Het plan:


    de locatie:


    tussenresultaat:


    aangezien tijdens het plaatsen is gebleken dat de schutting ca. 10 cm bol onze tuin in staat komen we nu een beetje krap uit. mogelijk dat we de schutting wat kunnen modificeren
    Een tip: bij het op niveau slaan van een tegel...... probeer dat niet met je duim er tussen

    de vogels hangen vol ongeduld aan het gaas bij het raam van de vogelschuur... ze willen nu erg graag naar buiten.
    Mijn Site

  • #2
    hokkie

    Nou Rudmer, dat gaat het wel worden hoor! Succes met je platte duim.
    Je had die tip beter vooraf kunnen bedenken dan.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      rudmer

      dus je hebt geen 2 linkerhanden zal mooi zijn. en vele jongen. van ene vinken piet.

      Opmerking


      • #4
        ondanks de pijnlijke duim toch al weer een stuk verder:
        van de laatste meter van de grote vlucht staat nu 1 zijpaneel. vandaag 2 meter vlucht opgezet.
        De wand die tegen de schutting aan staat komt nu zo'n 5 tot 7 cm naar binnen omdat de schutting bol onze kant uit komt. Ik laat het dak nu gewoon een stukje oversteken en als er een nieuwe schutting komt dan zet ik de wand er recht onder.

        Waarom niet meteen de schutting vernieuwen hoor ik jullie denken: omdat de buren het huis verkopen en er geen geld meer in willen steken. Dit ga ik dus met de nieuwe buren regelen.

        Als alles staat hoef ik alleen het dak van de sluis nog maar in te korten en dan is hij af!!!!

        Met een beetje geluk kunnen de vogels er dit weekend in!
        Mijn Site

        Opmerking


        • #5
          Stand van zaken:



          In princiepe af, nog enkele kieren dichten en vastzetten aan garage en schuur.
          Maandag komt het dak er op.
          Mijn Site

          Opmerking


          • #6
            In 1 woord prachtig
            Ziet er mooi uit dat komt wel goed zo. de vogels zitten vast te poppelen om erin te mogen.
            klasse
            mvg Gerard 6

            Opmerking


            • #7
              mooi gedaan
              als vogel zou ik ook al naar buiten willen

              Opmerking


              • #8
                dank u

                de vogels willen inderdaad erg graag naar buiten. ze komen in hun broedstemming (al een tijdje) dus ze zijn hun ruimte aan het claimen.

                We wilden ze al eerder naar buiten hebben, maar het weer zat niet mee, en we zijn hier aan het verbouwen dus het moet weer allemaal tegelijk.
                Mijn Site

                Opmerking


                • #9
                  het is voor hun het wachten waard geweest

                  Opmerking


                  • #10
                    Mooi!

                    In een woord, prachtig! Vind het echt ontzettend mooi eruit zien. Heel veel succes!

                    Groet, Gonda

                    Opmerking


                    • #11
                      Ziet er goed uit Rudmer
                      wat voor vogels gaan erin?

                      Piet

                      Opmerking


                      • #12
                        De jongste van ons (8 mnd) heeft hem al als box gebruikt. Hij begint nu te tijgeren en blijft niet meer om een speelkleed liggen. Aangezien de rest van de tuin er uit ziet alsof er een bom ge-explodeerd is konden we hem niet daar los laten, en in de box/campingbed werd een krijspartij.
                        Dus dan maar in de grote vlucht, en zijn broertje kwam af en toe binnen rennen om hem een knuffel te geven

                        Maar nee, we hebben de voiere niet voor de kleine gezet

                        In de linker vlucht van 2x1 komen de grasparkieten, in de rechter ( 4*2.5 waarvan 1*2.5 nachthok) de valk en turquoisineparkieten. De turqen gaan tijdens het broedseizoen in kooien, voor de valken wordt de grote rechter vlucht in meerdere kleine opgedeeld.

                        Er komt in de vogelschuur nog een uitvliegvlucht voor de zebra's en indien nodig ook voor de parkieten.

                        De grasjes worden in princiepe niet op kweek gezet. Mogelijk dat een aantal speciale nog een blok in gaan, maar dat is nog niet zeker.
                        Mijn Site

                        Opmerking


                        • #13
                          Maar nee, we hebben de voiere niet voor de kleine gezet
                          Het is wel een idee... dan alleen nog geluidsisolatie.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            dubbel gaas?
                            Mijn Site

                            Opmerking


                            • #15
                              netjes hoor

                              he collega,

                              ziet er netjes uit, succes verder.

                              enne nog een tip voor je duim , hou de hamer eens met twee handen vast .

                              Opmerking

                              Working...
                              X