Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wet en regelgeving

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wet en regelgeving

    http://home.hccnet.nl/hj.devos/

    Ik vind dit eigenlijk een beetje vreemd omdat deze vogels zeer gemakkelijk kweken.

    Wie kan hier iets meer over zeggen zodat ik het artikel waarvoor ik toestemming heb gevraagd kan plaatsen met deze waarschuwing kan plaatsen.
    Bij onze vogelbeurs werden afgelopen week verschillende ongeringde vogels aangeboden en verkocht omdat veel mensen dit waarschijnlijk niet weten.
    En wie weet waar ik de Bud lijst kan vinden op internet liefst Nederlands
    Een ieder alvast bedankt.
    wilfred coljee

  • #2
    verplicht ringen......
    als je maar enkele vogels hebt moet je je daarvoor aansluiten en ringen
    bestellen en.... voor mij niet nodig

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kevin
      verplicht ringen......
      als je maar enkele vogels hebt moet je je daarvoor aansluiten en ringen
      bestellen en.... voor mij niet nodig
      als je ec-vogels of cites vogels hebt, moet je je toch echt aansluiten bij een bond of verspreid lid worden, want deze zijn verplicht geringd te worden en cites vogels moeten ook nog eens geldige documenten hebben, of je er nu een paar hebt of veel maakt niets uit.
      www.fretteren.eu

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          even voor de duidelijkheid, je moet dus voor de rijstvogels de ringen halen
          die speciaal voor beschermde vogels zijn?
          alle wildkleur rijstvogels die ik kweek moeten die dan ook geldige documenten hebben? zoja, hoe kom je daar aan?

          Opmerking


          • #6
            De rgeling Bud en de Wet Budep zijn niet meer in werking:

            Per 1 april 2002 is de Flora- en faunawet in werking getreden. Deze wet treedt in de plaats van de Vogelwet 1936, de Nuttige Dierenwet 1914, de Jachtwet, hoofdstuk V van de Natuurbeschermingswet en de Wet bedreigde uitheemse dier- en plantensoorten (Wet Budep). Deze wetten (en het betreffende deel van de Natuurbeschermingswet) zijn bij inwerkingtreding van de Flora- en faunawet ingetrokken.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              De rgeling Bud en de Wet Budep zijn niet meer in werking:

              Per 1 april 2002 is de Flora- en faunawet in werking getreden. Deze wet treedt in de plaats van de Vogelwet 1936, de Nuttige Dierenwet 1914, de Jachtwet, hoofdstuk V van de Natuurbeschermingswet en de Wet bedreigde uitheemse dier- en plantensoorten (Wet Budep). Deze wetten (en het betreffende deel van de Natuurbeschermingswet) zijn bij inwerkingtreding van de Flora- en faunawet ingetrokken.
              oke bedankt voor je antwoord

              Opmerking

              Working...
              X