Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Penanten koppel klikt niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Penanten koppel klikt niet

    Wie kan me vertellen wat ik er mee moet.

    Word het nog wat tussen man en pop, het gaat om een jonge man van vorig jaar en een overjarige pop van 2005. Beide vogels heb ik als jonge vogels gekocht. De vorige man is te vroeg gestorven dus met de pop heb ik nog niet gekweekt.
    De man jaagt nu de pop vaak op en geeft haar geen rust, mijn vriendin heeft ze al zien vechten in de voliere. Je ziet ze ook nooit samen op 1 zitstok.

    Nu ben ik bang dat de pop de dood nog in word gejaagd, wat moet ik ermee?

    vr.gr. Edwin.

  • #2
    het beste is een paar de bij te koopen en dan weer kijken hoe het dan gaat

    veel succes ermee
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
      het beste is een paar de bij te koopen en dan weer kijken hoe het dan gaat
      En dan?? Ik heb geen ruimte voor een ander koppel. Ze zitten in een vlucht van 2 m. diep 2 m. hoog en circa 1 m. breed. Met een binnenhok in de schuur. Het lijkt me niet verstandig om hier een koppel bij te plaatsen. Persoonlijk vind ik dit toch wel de minimale ruimte voor een koppel pennanten. Liever had ik een langere vlucht, maar daar heb ik de tuin helaas niet voor.

      Het gaat mij erom, of dit normaal is dat de man de pop op jaagt. Moet ik er een blok inhangen en afwachten of de pop nog in de stemming raakt? Of is dit gewoon een kansloze combinatie.

      vr.gr. Edwin.

      Opmerking


      • #4
        kweekstel

        Ik zou er gewoon maar eens een blok in hangen of 2 voor keuze mogelijkheid.

        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Ik heb er nu een blok ingehangen, in het nachthok. Ook heb ik er een flinke wilgentak in de voliere geplaatst. Voor de afleiding, dit helpt ook enigzins. De pop heeft i.i.g wel ruimte om te vluchten voor de man. Wat ze dus ook steeds doet. Ik zal het nog even rustig afwachten.

          Bedankt voor de reactie.

          vr.gr. Edwin

          Opmerking


          • #6
            het is wel het beste dat je wel wat op de bodem van het blok gooit zoals houtsnippers, als ze toch gaan broeden maken ze het zelf wel wat fijner

            Opmerking


            • #7
              knip bij de man aan en kant een stukje van de vleugel veren af dan is de snelheid bij hem weg en kan de pop beter vluchten ze dan een stuk sneller.

              Opmerking

              Working...
              X