PDA

Bekijk Volledige Versie : man of pop

karin
17-04-2008, 22:12
Hallo,

ik heb een vraagje, ongeveer 2 jaar geleden ben ik begonnen met een voliere met 5 mannen en 5 poppen. Nu zijn er wat vogels dood gegaan helaas, en heb ik wat jongen gekregen. Maar ik twijfel over het geslacht van de vogels.
(heb altijd geleerd dat blauwe doppen mannen zijn, maar dat zou dus betekenen dat ik helemaal geen mannen meer heb...kan toeval zijn?!)
Kan iemand mij aan de hand van mijn foto's aangeven welk geslacht deze vogels hebben? (Het zijn er 9, 2 vogels staan er dubbel op)

Hartelijk bedankt!!

15762

15763

15764

groetjes
Karin

Birdfarm
17-04-2008, 23:01
Allemaal popjes idd, en broedrijp dus smachtend naar mannen.
Zie door middel van ruil of koop aan broedrijpe mannen te komen.

Greetzzz

Rudmer
18-04-2008, 08:13
Sluit mij volledig bij mijn voorganger aan :santa:

gerard 6
18-04-2008, 08:26
het zijn inderdaad allemaal poppen en klaar voor de kweek

mvg gerard 6 :D -0-

Valkjesfreacky
28-05-2008, 15:13
het zijn inderdaad allemaal poppen en klaar voor de kweek

mvg gerard 6 :D -0-

Jep , allemaal poppen die een man willen , dus broedrijp ! Grtjs Ann

Jeroen H
28-05-2008, 15:44
Inderdaad erg toevallig, ik zou inderdaad wat mannen kopen of ruilen.

perry
28-05-2008, 18:23
allemaal poppen, klaar voor de kweek

gr perry

aussie
29-05-2008, 19:52
mss dom maar hoe zien jullie dat deze dames klaar voor de kweek zijn ??
Zo zie je maar .. ben nooit te oud om bij te leren...

groetjes -0-

pascal
29-05-2008, 20:05
Hoi aussie,

bij grasparkieten kun je bij de poppen zien of ze broedrijp zijn
als de neus donkerbruin wordt sommige poppen op de foto zijn zeer broeds
de neusdop is bij sommige zo donker dat ze bijna zwart zijn

pascal

grasparkiet
31-05-2008, 17:16
als ik zo de poppen zie en het moeten engelse grasparkieten zijn dan zijn ze te smal in de kop en daar zou je hele breden mannen op moeten zetten. zijn het de gewonen hollandse dan kan je helen mooie grijsgroenen mannen er op zetten . veel geluk met het koppellen de grasparkiet.

kevin
02-06-2008, 19:04
als ik zo de poppen zie en het moeten engelse grasparkieten zijn dan zijn ze te smal in de kop en daar zou je hele breden mannen op moeten zetten. .

volgens mij zit er maar 1 engelse parkiet in

antonbuuron
07-06-2008, 14:56
:huh Alleen grijze pop en Lutimo pop houden
de rest ruilen voor een goede. man liefst lichtgroen

Michael1
11-06-2008, 08:44
Hoi aussie,

bij grasparkieten kun je bij de poppen zien of ze broedrijp zijn
als de neus donkerbruin wordt sommige poppen op de foto zijn zeer broeds
de neusdop is bij sommige zo donker dat ze bijna zwart zijn

pascal

Hoi toch even deze misopvatting rechtzetten,

De poppen bij grasparkieten hebben 3 fases voor hun neus en dus voor hun broedconditie.

Eerste fase is geheel witte neusdoppen : dit wil zeggen dat de pop NIET in broedconditie zit.

2de fase is een beigeachtige kleur : DIT is het moment om je pop een man te geven want DIT is het teken dat ze klaar is om te paren

3de fase is een donkerbruine korstachtige neusdop : dit wil zeggen dat de pop eigenlijk over haar broedmoment heen is en je nu het beste wacht tot ze terug de beige-achtige kleur krijgt.

Vergelijk het met de mens en dan nl de vrouw

Net voor de maandstonden = witte neus , tijdens de maandstonden = donkerbruine neus , na de maandstonden beige neus

Michael1
11-06-2008, 08:57
kwaliteit van de vogels: Volgens mij zit er maar 1 vogel bij die het engelse type het meest benaderd, de rest zijn gewone grasparkietjes.
Showgericht kweken kun je met deze vogels niet.

Grijze pop kritisch bekeken : beginnende van de top : kopimplant moet horizontaler, kopveren moeten langer , dus een grotere en bredere waaier moet tevoorschijn komen, het is zo dat je de ogen van een engelse grasparkiet bij vooraanzicht niet meer mag kunnen waarnemen, liefst nu met de nieuwe WBOstandaard ook niet meer van zijaanzicht. Ook heeft ze meer kopwelving nodig .

Nek is te smal, ook de streek rond de ogen is genepen

Bekimplant is redelijk goed te noemen, indien je vogels aankoopt ziet dan zeker dat de bek zich wil verstoppen in de veertjes rondom.

Het masker : moet voller en moet lager komen, dwz je bollen moeten vergroten, en ze moeten nog meer naar beneden toe gaan dus meer op de borst komen ipv nu op de keel.

Positie: de positie op de stok is redelijk te noemen maar ze hangt een beetje, dit kan ook een momentopname zijn.

Body : ze moet meer body hebben, een bredere maar tegelijk ook langere vogel valt meer op , zet daar dan een juiste kop op en je hebt een prima vogel :D

Hopelijk ben je iets of wat geholpen hiermee.

Kweektechnische aanwijzingen: Begin met goede standaardvogels, die je net iets meer betaald maar die kwalitatief beduidend beter zijn, dan ga je ook op showgebied beter presteren hetgeen de hobby dan wat leuker maakt.