Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke parkiet geschikt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke parkiet geschikt?


  • #2
    Hallo Robert:

    Gezien het door u gebruikte gaas denk ik dat er geen enkele parkiet in aanmerking komt.
    Ze knagen allemaal en het plastic zal snel ven het gaas gehaald worden.

    Geplastifieerd gaas is niet verzinkt, dus zonder plastic gaat dan binnen de kortste keren roesten.

    Wessel van der Veen.

    Opmerking


    • #3
      Bourkes, mijne deed nooit iets verkeerd. Zal je misschien geluk mee moeten hebben. Vergeet echter niet dat bourken echte schemerdieren zijn en overdag vooral rusten (dan hebben ze dus last van je andere vogels) en vooral smorgens en in de avond heel erg wild worden (dan hebben je andere vogels dus last van de bourken).

      Ik geloof dat dat voor veel van deze australische parkieten geldt. Zeker in ieder geval voor de bourke is mijn ervaring. Wel is die het aardigst en knaagt ze nooit ergens aan.

      Opmerking


      • #4
        Hallo Mees69

        Wat dacht je van een mooi koppel elegant parkieten, had ik vorig jaar nog bij mijn kanarie's in en heb nooit last van ze gehad. Zijn ook nog eens lief en echte clown's en erg mooi. en voor het knagen tegen te gaan gaf ik ze telkens wilgentakken vers van de boom, dat hield ze uren bezig.
        Over hun vlieg kunsten maar te zwijgen.

        mvg Gerard 6
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #5
          Het zal wel van de individuele vogels afhangen, maar mijn valkparkieten knagen echt op niets. Ze hebben nog tussen zebravinken gezeten, en daar deden ze het heel goed bij.

          mvg
          Kenny
          http://coussens.dommel.be/prachtvinken

          Opmerking


          • #6
            Wat betreft de neophema's zoals splendid, bourke enz. in principe kun je die wel goed bij andere vogels houden, het zijn vrij rustige vogels. Maar een nadeel van de neophema's is wel dat ze actief worden als het schemer word. Dit kan onrust veroorzaken bij de andere vogels.

            vr.gr. Edwin.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bozzee
              Wat betreft de neophema's zoals splendid, bourke enz. in principe kun je die wel goed bij andere vogels houden, het zijn vrij rustige vogels. Maar een nadeel van de neophema's is wel dat ze actief worden als het schemer word. Dit kan onrust veroorzaken bij de andere vogels.

              vr.gr. Edwin.
              Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
              Hallo Robert:

              Gezien het door u gebruikte gaas denk ik dat er geen enkele parkiet in aanmerking komt.
              Ze knagen allemaal en het plastic zal snel ven het gaas gehaald worden.

              Geplastifieerd gaas is niet verzinkt, dus zonder plastic gaat dan binnen de kortste keren roesten.

              Wessel van der Veen.
              hallo,

              ik heb veel op internet gelezen en ben bij enkele (ervaren) vogelkwekers langsgeweest voor informatie over enkele parkietensoorten ( splendid, elegant, bourke, turquoisine, catharina ). toch hoorde ik dat die niet veel knagen, terwijl jij zegt dat alle parkieten knagen. bedoel je dan dat ze al het hout van je voliere slopen of dat ze planten slopen?

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door goeiejasper
                bedoel je dan dat ze al het hout van je voliere slopen of dat ze planten slopen?
                Ik heb aardig wat soorten (middelgrote) parkieten gehad in een houten voliere en ze hebben de boel mooi heel gelaten. Alleen aan de nestkasten knabbelde ze wel wat maar het frame van de voliere lieten ze intact. (roodruggen, prachtrosella's, valkparkieten, kakariki's, neophema's, grasparkieten, veelkleurenparkieten)

                Als je ze zo nu en dan wat pinda's geeft of twijgentakjes, dan botvieren ze hun snavel daar wel op. Hangt er denk ik ook vanaf hoe groot de voliere is en hoe groot de verveling.

                Ik heb nog een vraag over Splendid's trouwens. Ze kunnen bij tropen gehoude worden maar laten ze de planten ook intact?

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Berend R.K.
                  Ik heb aardig wat soorten (middelgrote) parkieten gehad in een houten voliere en ze hebben de boel mooi heel gelaten. Alleen aan de nestkasten knabbelde ze wel wat maar het frame van de voliere lieten ze intact. (roodruggen, prachtrosella's, valkparkieten, kakariki's, neophema's, grasparkieten, veelkleurenparkieten)

                  Als je ze zo nu en dan wat pinda's geeft of twijgentakjes, dan botvieren ze hun snavel daar wel op. Hangt er denk ik ook vanaf hoe groot de voliere is en hoe groot de verveling.

                  Ik heb nog een vraag over Splendid's trouwens. Ze kunnen bij tropen gehoude worden maar laten ze de planten ook intact?
                  volgens www.neophema.nl / www.vogelproblemen.nl en etc. wel.
                  mzll gj

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door goeiejasper
                    volgens www.neophema.nl / www.vogelproblemen.nl en etc. wel.
                    mzll gj

                    Stom, ik bedoelde te vragen Stanley's. Als ik die tezamen met neophema's en tropen in een ruime voliere (ca 15m2) huisvest. Zouden stanley's de begroeiing intact laten?

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Berend R.K.
                      Stom, ik bedoelde te vragen Stanley's. Als ik die tezamen met neophema's en tropen in een ruime voliere (ca 15m2) huisvest. Zouden stanley's de begroeiing intact laten?
                      sorry, daar heb ik niks over opgezocht.

                      Opmerking

                      Working...
                      X