PDA

Bekijk Volledige Versie : Zebravinken kwekers

Dovelett
13-04-2008, 21:40
Nou het begint allemaal te kriebelen.

Duifje heeft nu een groter hok, passend voor zijn/haar formaat en na veel wikken en wegen wil ik een koppeltje zebra's.

Maar niet zomaar zebra's nee..... Onze eerste zebravinkjes waren een koppeltje wildkleur en een koppeltje bruine, maar de man had geen oranje wangzakken.

Hij had een creme buik, donkerbruine wangzakken en nog donkerder bruine streepjes en lichtbruin wat grijs is bij de wildkleur(snappen jullie het nog? Anders kan ik wel een tekeningetje maken)

Ik ben nu dus op zoek naar een kweker in Friesland die deze kleur kweekt, want daar wil ik graag een koppeltje van.

Als jullie wat weten hoor ik het graag

Rudmer
14-04-2008, 07:47
Heb je er geen foto van?
Ik kan mij de kleurslag niet bedenken!

Ik heb zelf bruine en isabel zebravinken... maar de mannen hebben wel een oranje wangvlek

Dovelett
14-04-2008, 09:53
Ik heb wat rondgezocht op internet en ik ben er zeker van dat het een zwartwang bruine was.

Rudmer
14-04-2008, 13:08
Helaas, zwartwang heb ik niet :D

Ken ook geen zebrakwekers bij jou in de buurt.

Dovelett
14-04-2008, 16:25
Balen... Ach het is nu ook nog niet volop broedseizoen, denk ik. Staan ook weinig zebra's te koop.

Rudmer
14-04-2008, 21:29
Het is juist wel volop broedseizoen. Dat is ook het 'probleem'.

De meeste kwekers hebben het spul waar ze niet mee willen kweken de deur al uit gedaan om ruimte te maken voor het jonge spul.
Ik heb nu ook 3 koppels aan het kweken (heb ook maar 3 broedblokken voor de zebra's op het moment). Het "overschot", een kleur waar ik niet verder mee wilde, heb ik een anderhalve maand geleden al weggedaan omdat ik de ruimte nodig had.

Met een maand of anderhalf zullen de eerste lading van de 'verkoop'-kwekers in de handel komen, maar ik zal de jongen niet snel verkopen omdat ik eerst wil zien of er geschikte TT-vogels bij zitten.

Geldof in Waalwijk heeft nog een heleboel zitten, maar dat is een heul end rieden.

Dovelett
14-04-2008, 22:41
Ik ben blond he.....

OK. Bedankt voor de info. Dus het kan nog wel een maandje duren voor ik mijn koppeltje vind? Ik heb wel al overal advertenties staan

Waalwijk is inderdaad een end. Ik woon echt in het noordelijke puntje van Friesland.

Birdfarm
14-04-2008, 22:45
Ik woon echt in het noordelijke puntje van Friesland.

Ehh, schiermonnikoog?

Greetzzz

Dovelett
15-04-2008, 06:37
Haha nee. Zit nog net op het vasteland al scheelt het niet veel

Rudmer
15-04-2008, 08:09
Lauwersoog (of ligt dat net in Grunn :D )

Ik ken ook even geen handelaren in het noorden... als ik wat te weten kom laat ik het wel weten.

Zelf heb ik wel 500 km gereden om een vogel op te halen, maar dat ging om een witmasker ino valk. (Later bleken bij Geldof ook nog 4 te zitten op een tiende van de afstand)

Voor een zebravink rijd ik echter niet zo ver :)

Hans de Vries
15-04-2008, 08:42
Deze heer heb ik over, een zwartwang blackface grijs en nog split geelsnavel ook.... Ik woon redelijk bij je in de buurt; je mag hem komen halen.
http://i4.photobucket.com/albums/y137/HansdeVries/blfzwgr.jpg

gerard 6
15-04-2008, 09:36
Hallo
Ik ben niet een echte liefhebber van zebravinken, maar dit is een prachtige vogel mooie kleur.

mvg gerard 6 :D -0-

Jan Pastoor
15-04-2008, 13:51
Nou het is niet alleen een leuke bruikbare vogel het is ook nog eens een keer een leuke foto.

Netjes hoor Hans dat je zo'n vogel weg geeft.... In Bachrein word er goed geld voor betaald:)

Ik zou hem maar snel ophalen Dovelett;)

natuurbroed
15-04-2008, 16:44
Hans: Heb je toevallig ook nog een koppel geelsnavels zitten? Of iets van splitten waar je gs uit kweekt? Hoeft geen TT kwaliteit te zijn. Komen in buitenvoliere. Vind het gewoon mooie vogels en kom ze hier in het hoge noorden weinig tegen.
Het weer schijnt beter te worden dus langzaam aan kunnen de volieres weer bevolkt worden met verschillende vogels.

Dovelett
15-04-2008, 21:55
Deze heer heb ik over, een zwartwang blackface grijs en nog split geelsnavel ook.... Ik woon redelijk bij je in de buurt; je mag hem komen halen.
http://i4.photobucket.com/albums/y137/HansdeVries/blfzwgr.jpg

Dat is een ongelooflijk mooi ventje. Dat lijkt me echt wat ja. Hoe oud is hij en wanneer zou het je schikken dat ik hem ophaal?

Hans de Vries
17-04-2008, 09:50
Hans: Heb je toevallig ook nog een koppel geelsnavels zitten? Of iets van splitten waar je gs uit kweekt? Hoeft geen TT kwaliteit te zijn. Komen in buitenvoliere. Vind het gewoon mooie vogels en kom ze hier in het hoge noorden weinig tegen.
Het weer schijnt beter te worden dus langzaam aan kunnen de volieres weer bevolkt worden met verschillende vogels.
Ik ben gestopt met de kweek van geelsnavels, dit was de laatste splitvogel.
Je zou het eens kunnen proberen bij Arnold Wiegersma in Dokkum maar die zit nu nog midden in de kweek.

Hans de Vries
17-04-2008, 09:51
Dat is een ongelooflijk mooi ventje. Dat lijkt me echt wat ja. Hoe oud is hij en wanneer zou het je schikken dat ik hem ophaal? Inmiddels geregeld, hè?

Dovelett
17-04-2008, 17:56
Inmiddels geregeld, hè?

Ja inderdaad. Hij was wel even verbaasd dat hij alleen was maar heb de duif voor de kooi gehad en toen werd ie rustig.

Nu op zoek naar een leuk vriendinnetje voor hem

koene
17-04-2008, 21:40
Leuk mannetje en nu op zoek naar een zwartwang grijs popje! :)

Dovelett
17-04-2008, 21:51
Ja, denk dat zij ook een geelsnavel of geelsnavel split word.

Rudmer
18-04-2008, 08:08
Ik zou zelf voor een geelsnavel kiezen, anders krijg je kanssplitten.

Ik vind het een mooie vogel, hele aparte tekening

Dovelett
19-04-2008, 15:12
Ja, hij is echt leuk.

Ik zat zelf te denken aan een geelsnavel zwartwang bruin pop, in de hoop dat ik er misschien een zwartwang bruine man uit krijg. Zou wel leuk zijn.

Ben nu vooral aan het zoeken, maar alles zit op de broed dus poppen is wat moeilijker denk ik te vinden dan zo'n mooie zebra man

Ton Koek
20-04-2008, 22:27
In Stiens zit een prima zaak, als die geen zebravinken heeft, eet ik mijn hoed op. :)
Noordelijk.... eh Ternaard?

Dovelett
21-04-2008, 06:01
Bij de Discus? Ik ga toch richting Leeuwarden vandaag. Kan ik even een tussenstop maken.

Nee, naast Ternaard

Hans de Vries
21-04-2008, 10:39
In Stiens zit een prima zaak, als die geen zebravinken heeft, eet ik mijn hoed op. :)
Noordelijk.... eh Ternaard?

Nou, dan hoop ik voor jou dat je geen taaie hoed op je kop hebt :D
Daar zit de laatste tijd niet zo heel veel meer. Zoals trouwens in vogelzaken het geval is. En àls er wat zit dan moet je een hele dikke buidel hebben!

barmsijscabaret
21-04-2008, 12:48
Ik zat zelf te denken aan een geelsnavel zwartwang bruin pop, in de hoop dat ik er misschien een zwartwang bruine man uit krijg. Zou wel leuk zijn.

Hoi Dovelett

Dan zal je nog wel een generatie moeten wachten vrees ik. Eventjes zwartwang, blackface en geelsnavel buiten beschouwing gelaten.

Grijs x Bruin geeft altijd: Grijze mannen split voor bruin en zuiver grijze poppen.

De volgende generatie kan je dus wel een grijze/bruine man zetten op de moeder (bruin) en daar dan je beoogde combinatie van mannelijke ZWW Bruin bekomen.

mvg

natuurbroed
21-04-2008, 13:07
Die "prima zaak" in Stiens heeft idd niet zo heel veel meer zitten op het moment. Ben er 't weekend nog geweest maar er zat niet veel "soeps"!
Veel dure soorten o.a. helena's, napoleonnetjes, dat soort vogels.

Zebravinken volgens mij niet één!
Dus Ton, pak je hoed er maar bij......
EET SMAKELIJK.....ha,ha;)

Dovelett; Probeer Feddema in Wouterswoude eens, die heeft vaak wel één en ander te zitten. Ook vaak de minder gangbare kleurslagen!

Dovelett
21-04-2008, 15:42
Ik ben naar Stiens geweest. Inderdaad er zaten niet veel zebravinken. Maar 4 wildkleur mannen. Over 3 weken komen de popjes binnen.

Uiteraard had ik mijn zus als chauffeur meegenomen en die vond dat mijn lachduif wel een vriendinnetje verdiende.

Dus.......nu ben ik thuisgekomen zonder zebravink pop, maar met een Birmatortelduif.

Als ik over 3 weken nog niet geslaagd ben met een popje vinden ga ik weer terug. Dan laat ik mijn zus wel in de auto achter voor het geval we met een papegaai thuiskomen :D .

@barmsijscabaret: Bedankt voor de info. Als ik dus een bruine zww man geboren wil hebben, heb ik dus een zww bruine pop nodig en een bruine man?

Ton Koek
21-04-2008, 23:43
Maar 4 wildkleur mannenpfew... Beter dan geen...
Mijn hoed is vrij taai.

Rudmer
22-04-2008, 07:48
Heb jij even mazzel! je kreeg het al benauwd zeker :D :p

barmsijscabaret
22-04-2008, 09:56
Als ik dus een bruine zww man geboren wil hebben, heb ik dus een zww bruine pop nodig en een bruine man?

Dit is inderdaad de beste manier om een zww bruine man te kweken. Als hij niet voor tentoonstelling geschikt dient te zijn kan je ook gebruik maken van een split bruine man, d.w.z. hij ziet er niet bruin uit, maar hij heeft het wel in z'n genen zitten en vererft het dus. Een zww bruine POP heb je altijd nodig.

Zwartwang bruine kom je niet zo vaak tegen, weinig mensen die hier zich mee bezighouden. Veel succes in je zoektocht.

Een mooi stukje over vererving bij zebravinken vind je hier terug:

http://www.zebravinken.be/Erfelijkheid.htm

Hans de Vries
22-04-2008, 10:01
Hoi Dovelett

Dan zal je nog wel een generatie moeten wachten vrees ik. Eventjes zwartwang, blackface en geelsnavel buiten beschouwing gelaten.

Grijs x Bruin geeft altijd: Grijze mannen split voor bruin en zuiver grijze poppen.

De volgende generatie kan je dus wel een grijze/bruine man zetten op de moeder (bruin) en daar dan je beoogde combinatie van mannelijke ZWW Bruin bekomen.

mvg

Klopt als een bus. Echter, de zwartwangen zijn op zich toch al niet bijster groot, zet je dan een zoon terug op de moeder dan is de kans aanwezig dat ze nog kleiner worden. Je kunt ook de zwartwangman aan een paar goede bruine poppen paren en dan de jongen onderling kruisen. Het beste is natuurlijk een bruine zwartwang zien te bemachtigen maar die zijn er niet zo heel veel, hoor. En met een beetje geluk rolt er dan ook nog een geelsnavel uit. Denk wel om de dominante blackface-factor van de man! Blackface x blackface is nou direkt ook niet een ideale paring. Ja, een goede zebravink kweken valt nog niet mee;)

Dovelett
22-04-2008, 21:12
Klopt als een bus. Echter, de zwartwangen zijn op zich toch al niet bijster groot, zet je dan een zoon terug op de moeder dan is de kans aanwezig dat ze nog kleiner worden. Je kunt ook de zwartwangman aan een paar goede bruine poppen paren en dan de jongen onderling kruisen. Het beste is natuurlijk een bruine zwartwang zien te bemachtigen maar die zijn er niet zo heel veel, hoor. En met een beetje geluk rolt er dan ook nog een geelsnavel uit. Denk wel om de dominante blackface-factor van de man! Blackface x blackface is nou direkt ook niet een ideale paring. Ja, een goede zebravink kweken valt nog niet mee;)

*valt van haar stok* Poeh wat veel stof. OK, ik snap hem nu helemaal.

Wat zou je dan krijgen uit een bruine man en een zwartwang bruine pop?

Is er ook niet een programma online om dit te berekenen?

Henk3
22-04-2008, 23:12
http://www.zebravinken.be/Combinaties.htm

barmsijscabaret
23-04-2008, 07:44
't is wel in 't Engels en afkomstig uit Australië denk ik.

http://zebrafinch.info/colours/genex.asp#

Maar voor jouw beoogde combinatie makkelijk toepasbaar. Je klikt "fawn" (bruin) aan mij de man (YES) en vervolgens Black cheeked bij de pop (deze is dan automatisch grijs van kleur want ze vertrekken steeds van de wildkleur). Dan zie je dat je eigenlijk evenver staat als voorheen. Je kweekt enkel grijze mannen split voor zwartwang en bruin en bruine poppen split voor zwartwang. Dien je nog steeds zoon op moeder te plaatsen om een bruine zww man te krijgen of broer op zus.

Henk3
23-04-2008, 08:01
Klik Rechtsboven op het Nederlandse vlaggetje, (voor degenen die niet weten welke kleur) rood - wit - blauw. Van boven naar beneden.

http://zebrafinch.info/colours/genex.asp?language=nl

Piet
23-04-2008, 09:59
De genoemde site is gemaakt door Frank Sungaard Nielsen van de Deense zebravinken klub(DZK). Erg informatief. Via home kun je ook nog verder neuzen.
Kijk hier maar eens:

http://zebrafinch.info/colours/?language=nl

Dovelett
23-04-2008, 17:10
Ik ben naar Feddema geweest. Wat had die een hoop vogels :eek: Mijn zus wou bijna een kaketoe meenemen, maar ik heb gezegd NEE!

Ik heb een zwartwang popje gevonden voor Bizzy(ja beestje heeft een naam). Hij slooft zich helemaal uit voor haar en blijft naar haar zingen.
http://i171.photobucket.com/albums/u284/Kurosa/Birds/EzzyGirl.jpg

En ik zag deze man en de bruine pop en kon ze niet laten zitten. Als ik het goed heb is de man een isabel bruin?

http://i171.photobucket.com/albums/u284/Kurosa/Birds/Nieuwezebras3.jpg

http://i171.photobucket.com/albums/u284/Kurosa/Birds/Nieuwezebras2.jpg

koene
23-04-2008, 17:15
Je hebt je best gedaan en een leuk popje gekozen... kan je uitkijken naar de eerste jongen die zullen of zwartwang grijs of zwartwang blackface grijs zijn, tenminste als de man of de pop nergens anders split voor zijn.

Het andere koppel is een isabel bruine man x bruin popje en alle jongen zullen dus bruin split isabellen zijn, wederom als ze nergens anders split voor zijn.

Veel plezier ermee!

barmsijscabaret
23-04-2008, 18:36
Klik Rechtsboven op het Nederlandse vlaggetje, (voor degenen die niet weten welke kleur) rood - wit - blauw. Van boven naar beneden.

Totaal over het hoofd gezien! (zocht een icoontje "idioot" voor mezelf maar helaas niet gevonden).

Hebben ze in Denemarken dan EF en DF blackface, kuif ed??? Of is hier een andere uitleg voor?

koene
23-04-2008, 18:43
Hebben ze in Denemarken dan EF en DF blackface, kuif ed??? Of is hier een andere uitleg voor?Ik denk voor het gemak van het schrijven van het programma dat deze opties beschikbaar zijn. Maar de dubbel-factor zowel bij blackface, pastel, kuif en wang is nog steeds lethaal.

Rudmer
24-04-2008, 22:20
--knip--
http://i171.photobucket.com/albums/u284/Kurosa/Birds/Nieuwezebras3.jpg
--knip--

is ook een oranjeborst bruin. Bij oranjeborst wordt de oogstreep ook bruin en valt weg in de wangvlek. Het zal me niet verbazen als er ook zwartborst in zit, want dat is een veelgebruikte mutatie.
(die heb ik ook :D )

Heb je een foto van de staart??? dan kan je het goed zien

barmsijscabaret
25-04-2008, 07:52
is ook een oranjeborst bruin. Bij oranjeborst wordt de oogstreep ook bruin en valt weg in de wangvlek.
Heb je een foto van de staart??? dan kan je het goed zien

Waar zie jij ergens oranjeborst Rudmer?

Dit is toch een gewone isabel.
Ik zie nergens een oranjeborst, dat éne oranjeveertje kan van de flank komen. Waar is de vleugeldekomzoming van de oranjeborst naartoe? Split zwartborst zie ik er ook niet in, niks uitvloei van de wangen, geen streepjes in de flank. Bij isabel valt de traanstreep weg, zoals bij deze het geval is. De traanstreep begint net onder het oog, bij deze begint de wangvlek net achter het oog (als je een lijntje van het oog naar beneden trekt). Bij oranjeborst wordt de traanstreep dezelfde kleur als de wang, dus ook minder teugelzone.

Ter vergelijking:

een oranjeborst bruin
http://www.zebravinken.be/Oranjeborst%20bruin%201-0.JPG

een isabel bruin:
http://www.zebravinken.be/isabel%20bruin%20Veen%201-0.JPG

Een gewone isabel dus. Laat die staart maar komen, je zal er geen druppeltekening in zien van de zwartborst.

mvg

Rudmer
25-04-2008, 08:11
Ik dacht dat je bij een gewone isabel nog wel een oogstreep zag, mijn fout :o

Zwartborst zag ik er ook niet in, maar gaf alleen aan dat dat een veel gebruikte combinatie is. (OB ZB ISA), maar nu de OB-mutatie is weggevallen verwacht ik de ZB ook niet meer :)

Nu je het zegt mis ik ook de omzoming bij de vleugels.

Kijk zo leer ik ook elke dag wat bij :cool:

barmsijscabaret
25-04-2008, 08:17
En zo leerde ik het ook. Al doende leert men, maar als niemand je iets zegt of ergens op wijst dan leer je ook niets bij.

Zelf heb ik zww (masker, grijs, geelsnavel, bleekrug) en ZB (al dan niet in combinatie met OB & isabel).

mvg

alexd
25-04-2008, 09:35
Als je naar Feddema bent geweest ben ik zeer benieuwd of het zwartwang popje ook geringd is, en welk kweeknummer ze heeft...
(breng er ook wel eens wat heen:) )

Dovelett
25-04-2008, 10:53
Zal vanmiddag wat foto's plaatsen. Heb op het moment een lekkage hier. water komt uit mijn lamp.

@alexd: Nee helaas. Geen enkele is geringd trouwens

Dovelett
25-04-2008, 19:46
Nou het duurde wat langer, maar hier is een foto van Hito's rug en zijn buik

http://i171.photobucket.com/albums/u284/Kurosa/Birds/Hito3.jpg

http://i171.photobucket.com/albums/u284/Kurosa/Birds/Hito4.jpg

Dovelett
26-04-2008, 17:16
Ik heb vandaag de nestkastjes opgehangen(in plaats van op de vloer). Hito en Sandy zijn begonnen met nestje bouwen.

Had kokostouw op de vloer gelegd en toen het kastje net hing zat Hito er al in, te klapperen met zijn bekkie en toen kwam Sandy ook kijken.

Zou het kunnen dat ze gaan broeden straks?

Henk3
26-04-2008, 17:24
Zou het kunnen dat ze gaan broeden straks?
Tuurlijk, bedenk dat wat niet kan, nog nooit gebeurt is!

forpusx
14-05-2008, 19:25
Hallo collega's,

Ik ben begonnen om kuiven te kweken onder de zebravinken,heb er al stuk of 12 en daar ik reeds isabellen kweekte (zo'n 15 tal koppels) heb ik kuiven gekoppeld aan isabellen zodat ik splitten bekwam,daar heb ik dan isabel opgestoken en men eerste echte ISABEL POP met KUIF is er! werkelijk te gek om zien!
foto kan eventueel!

mvg steven

steven.verkaemer@telenet.be

zwartwang
02-01-2009, 11:40
Nou het begint allemaal te kriebelen.

Duifje heeft nu een groter hok, passend voor zijn/haar formaat en na veel wikken en wegen wil ik een koppeltje zebra's.

Maar niet zomaar zebra's nee..... Onze eerste zebravinkjes waren een koppeltje wildkleur en een koppeltje bruine, maar de man had geen oranje wangzakken.

Hij had een creme buik, donkerbruine wangzakken en nog donkerder bruine streepjes en lichtbruin wat grijs is bij de wildkleur(snappen jullie het nog? Anders kan ik wel een tekeningetje maken)

Ik ben nu dus op zoek naar een kweker in Friesland die deze kleur kweekt, want daar wil ik graag een koppeltje van.

Als jullie wat weten hoor ik het graag

beetje laat om te reageren maar als je ze nog zoekt heb ik zwartwang bruin voor je
harri.altena@gmail.com

bert3660
02-01-2009, 12:46
Ik heb een koppel of 6 verschillende kleuren en 2 koppels kuif..

groetjes

Dovelett
02-01-2009, 13:14
Ik heb 21 solide kleuren en 8 splitkleuren.

Er zitten 3 kleuren bij die mijn hoofdkleuren zijn. De rest is allemaal incidenteel of iets waar ik graag een keer mee wil kweken

bert3660
02-01-2009, 13:50
Ik heb 21 solide kleuren en 8 splitkleuren.

Er zitten 3 kleuren bij die mijn hoofdkleuren zijn. De rest is allemaal incidenteel of iets waar ik graag een keer mee wil kweken

Bij mij zijn het voor al de kuiven waar ik mee wil kweken de rest is zo wat bijzaak maar deze krijgen wel even goed de zelfde verzorging. ;)

Dovelett
02-01-2009, 13:52
Ik heb zelf een koppel kuif grijs split masker x masker. Er is tot nu toe 1 mindere masker kuif uitgekomen.

De man word nu aan forse poppen gezet in de hoop een mooie TT masker kuif te kweken.

En al mijn zebravinken krijgen dezelfde liefde en aandacht:D

bert3660
02-01-2009, 13:57
Ik heb zelf een koppel kuif grijs split masker x masker. Er is tot nu toe 1 mindere masker kuif uitgekomen.

De man word nu aan forse poppen gezet in de hoop een mooie TT masker kuif te kweken.

En al mijn zebravinken krijgen dezelfde liefde en aandacht:D

Ik zat eerst met 4 kuifjes, maar op de een of andere manier is 1 man al vroeg gestorven en de andere een maand geleden denk ik.

Ik denk dat de kuifjes echt veel minder tegen koud en dergelijke kunnen.

Het popje een witte met kuif dat ik heb is nog altijd heel fit.
Maar ik heb nog een grijze man met kuif deze is wat minder fit in de koud heb ik gemerkt.

Dovelett
02-01-2009, 13:59
Wat voor soort kuiven heb je? Van die rozetjes of punkies?

bert3660
02-01-2009, 14:13
Wat voor soort kuiven heb je? Van die rozetjes of punkies?

Ik had eerst 2 punkies maar dat zijn de twee die al vroeg zijn dood gegaan.

Nu heb ik nog 1 witte punkie en nog een grijze rozet zitten.

Dovelett
02-01-2009, 14:19
Machtig is dat, die kuifjes.

Ik had een perfecte rozet gekweekt, echt een Gloster Corona Kuif. Die is helaas van schrik overleden.

Dat probeer ik ook nog steeds te kweken, een perfecte rozet en als het even kan masker grijs.

Zullen zien wat het jaar me verder brengt

bert3660
02-01-2009, 14:23
Machtig is dat, die kuifjes.

Ik had een perfecte rozet gekweekt, echt een Gloster Corona Kuif. Die is helaas van schrik overleden.

Dat probeer ik ook nog steeds te kweken, een perfecte rozet en als het even kan masker grijs.

Zullen zien wat het jaar me verder brengt

Ik had ook 1 kuifje gekweekt uit de witte puntkuif die mij is overleden dit jong was gezond en al maar in een half uurtje tijd was hij dood ?
Wat ik dus heeeeel raar vond.

Inderdaad ik ben nog steeds op zoek naar enkele kuiven.

Laten we hopen op enkele kuifjes zo dat deze meer gekweekt gaan worden.

Dovelett
02-01-2009, 14:28
Ze zijn ook niet bijzonder populair, de kuifjes

Ze kunnen inderdaad zo overleden zijn. Ik had een mooie zwartwang masker, roodoog. Het was de kleinste van het nest en die is van de week van de schrik overleden. Zijn koppie gestoten. Dan is het zo gebeurd.

Volwassen zebravinken zijn echt keihard, maar als ze nog jong zijn oh zo kwestbaar

bert3660
02-01-2009, 15:28
Ze zijn ook niet bijzonder populair, de kuifjes

Ze kunnen inderdaad zo overleden zijn. Ik had een mooie zwartwang masker, roodoog. Het was de kleinste van het nest en die is van de week van de schrik overleden. Zijn koppie gestoten. Dan is het zo gebeurd.

Volwassen zebravinken zijn echt keihard, maar als ze nog jong zijn oh zo kwestbaar

Dat punt kuifje dat ik had wat nu overleden is was echt heel tam,
Hij kwam van bij een kweker en was een 8 maanden oud.

Toen ik dit zij tegen de kweker was die nog al heel verbaast.

Hij kwam op mijn vinger zitten en zat altijd bij mij in de voliere.
Maar ja dat is nu niet meer.

Spijtig maar de natuur zal het uit maken wie overleeft denk ik zo.

groetjes

Dovelett
02-01-2009, 16:17
Dat is ook zo leuk, van die tamme er tussen.
Ik heb twee blauwe goulds die dat wel eens doen. En al mijn kanaries zijn zo. Heb wel een diamantvink gehad die tam was, maar die was te dik, dus die kon misschien niet zo snel ontsnappen, hahaha.

Ik heb nog niet een zebravink gehad die tam was, wel minder bang.

De natuur is gemeen soms, maar het blijft selectie.

bert3660
02-01-2009, 19:10
Dat is ook zo leuk, van die tamme er tussen.
Ik heb twee blauwe goulds die dat wel eens doen. En al mijn kanaries zijn zo. Heb wel een diamantvink gehad die tam was, maar die was te dik, dus die kon misschien niet zo snel ontsnappen, hahaha.

Ik heb nog niet een zebravink gehad die tam was, wel minder bang.

De natuur is gemeen soms, maar het blijft selectie.

Hoe lukt het jou bij de kanaries? :o

Ik krijg ze niet dichter als 1 meter...

Mijne was vrij tam..

groetjes