Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravinken kwekers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zebravinken kwekers

    Nou het begint allemaal te kriebelen.

    Duifje heeft nu een groter hok, passend voor zijn/haar formaat en na veel wikken en wegen wil ik een koppeltje zebra's.

    Maar niet zomaar zebra's nee..... Onze eerste zebravinkjes waren een koppeltje wildkleur en een koppeltje bruine, maar de man had geen oranje wangzakken.

    Hij had een creme buik, donkerbruine wangzakken en nog donkerder bruine streepjes en lichtbruin wat grijs is bij de wildkleur(snappen jullie het nog? Anders kan ik wel een tekeningetje maken)

    Ik ben nu dus op zoek naar een kweker in Friesland die deze kleur kweekt, want daar wil ik graag een koppeltje van.

    Als jullie wat weten hoor ik het graag

  • #2
    Heb je er geen foto van?
    Ik kan mij de kleurslag niet bedenken!

    Ik heb zelf bruine en isabel zebravinken... maar de mannen hebben wel een oranje wangvlek
    Mijn Site

    Opmerking


    • #3
      Ik heb wat rondgezocht op internet en ik ben er zeker van dat het een zwartwang bruine was.

      Opmerking


      • #4
        Helaas, zwartwang heb ik niet

        Ken ook geen zebrakwekers bij jou in de buurt.
        Mijn Site

        Opmerking


        • #5
          Balen... Ach het is nu ook nog niet volop broedseizoen, denk ik. Staan ook weinig zebra's te koop.

          Opmerking


          • #6
            Het is juist wel volop broedseizoen. Dat is ook het 'probleem'.

            De meeste kwekers hebben het spul waar ze niet mee willen kweken de deur al uit gedaan om ruimte te maken voor het jonge spul.
            Ik heb nu ook 3 koppels aan het kweken (heb ook maar 3 broedblokken voor de zebra's op het moment). Het "overschot", een kleur waar ik niet verder mee wilde, heb ik een anderhalve maand geleden al weggedaan omdat ik de ruimte nodig had.

            Met een maand of anderhalf zullen de eerste lading van de 'verkoop'-kwekers in de handel komen, maar ik zal de jongen niet snel verkopen omdat ik eerst wil zien of er geschikte TT-vogels bij zitten.

            Geldof in Waalwijk heeft nog een heleboel zitten, maar dat is een heul end rieden.
            Mijn Site

            Opmerking


            • #7
              Ik ben blond he.....

              OK. Bedankt voor de info. Dus het kan nog wel een maandje duren voor ik mijn koppeltje vind? Ik heb wel al overal advertenties staan

              Waalwijk is inderdaad een end. Ik woon echt in het noordelijke puntje van Friesland.

              Opmerking


              • #8
                Ik woon echt in het noordelijke puntje van Friesland.
                Ehh, schiermonnikoog?

                Greetzzz

                Opmerking


                • #9
                  Haha nee. Zit nog net op het vasteland al scheelt het niet veel

                  Opmerking


                  • #10
                    Lauwersoog (of ligt dat net in Grunn )

                    Ik ken ook even geen handelaren in het noorden... als ik wat te weten kom laat ik het wel weten.

                    Zelf heb ik wel 500 km gereden om een vogel op te halen, maar dat ging om een witmasker ino valk. (Later bleken bij Geldof ook nog 4 te zitten op een tiende van de afstand)

                    Voor een zebravink rijd ik echter niet zo ver
                    Mijn Site

                    Opmerking


                    • #11
                      Deze heer heb ik over, een zwartwang blackface grijs en nog split geelsnavel ook.... Ik woon redelijk bij je in de buurt; je mag hem komen halen.
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12
                        prachtige vogel

                        Hallo
                        Ik ben niet een echte liefhebber van zebravinken, maar dit is een prachtige vogel mooie kleur.

                        mvg gerard 6
                        mvg Gerard 6

                        Opmerking


                        • #13
                          Nou het is niet alleen een leuke bruikbare vogel het is ook nog eens een keer een leuke foto.

                          Netjes hoor Hans dat je zo'n vogel weg geeft.... In Bachrein word er goed geld voor betaald

                          Ik zou hem maar snel ophalen Dovelett

                          Opmerking


                          • #14
                            Hans: Heb je toevallig ook nog een koppel geelsnavels zitten? Of iets van splitten waar je gs uit kweekt? Hoeft geen TT kwaliteit te zijn. Komen in buitenvoliere. Vind het gewoon mooie vogels en kom ze hier in het hoge noorden weinig tegen.
                            Het weer schijnt beter te worden dus langzaam aan kunnen de volieres weer bevolkt worden met verschillende vogels.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                              Deze heer heb ik over, een zwartwang blackface grijs en nog split geelsnavel ook.... Ik woon redelijk bij je in de buurt; je mag hem komen halen.
                              Dat is een ongelooflijk mooi ventje. Dat lijkt me echt wat ja. Hoe oud is hij en wanneer zou het je schikken dat ik hem ophaal?

                              Opmerking

                              Working...
                              X