Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rare poot van een driekleur papagaaiamadine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rare poot van een driekleur papagaaiamadine

    Hallo iedereen.

    Ik heb laatst vier van deze prachtige vogels gekocht. Toen ik thuis kwam zag ik bij een van de vogels deze linkerpoot.

    Mijn vraag is nu, kan ik hier iets mee of moet ik de vogel gewoon z'n gang laten gaan?

    Hij heeft er last van want hij heeft nl moeite om te zitten.

    Ik weet niet of het een man of pop is maar ik kan me voorstellen dat als het een man is deze moeite heeft om de pop te bevliegen.

    Wie kan me een antwoord hierop geven?

    Groetjes, Marco
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Dan heb je je dus mooi laten bedotten door de verkoper.
    Dit is een duidelijk onherstelbaar pootgebrek. En dat wist de verkoper ook wel op het moment dat hij ze verkocht.
    Daarom is het altijd belangrijk dat je een TT kooi o.i.d. meeneemt en de vogel op stok laat komen en kijkt of hij de stok goed vastpakt.
    Bij aankoop een paar dingen checken, kijk naar de ogen (zijn ze aanwezig en staan ze helder), kijk naar de poten (missen er nagels, pakt de vogel de stok goed beet) en blazen, veren op de buik opzij blazen, een gezonde vogel is daar rose zonder dat je darmlussen ziet zitten of een dikke paarse levervlek.

    Het is een man en of hij nog eieren bevrucht is zeer de vraag.
    Als gewoon leuk vogeltje en/of volierevulling zal het allemaal best kunnen, maar als kweekvogel denk ik niet dat je hieraan enig plezier gaat beleven.
    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

    Opmerking


    • #3
      Verdraaid vervelend Marco.
      Deze man kan zich gewoon niet vastgrijpen bij het bevliegen
      van de pop en is in de fokkerij niets waard.
      Gewoonlijk onkunde of nalatigheid van de fokker.
      Zoals Hans ook al zegt opvulling van de voliere,als je daarop al
      zit te wachten.
      Echt jammer van zo'n leuke vogel als de 3-kleur Papegaaiamadine.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        Jammer

        Antoni
        Echt jammer van zo'n leuke vogel als de 3-kleur Papegaaiamadine.
        Ik zou het jammer vinden voor welke vogel dan ook. Ik denk ook dat de verkoper dit waarschijnlijk wel geweten zal hebben. Al weet je dat niet met zekerheid. Maar als het een echte vogelpersoon is dan observeert ie zijn vogels en dan weet ie het zeker wel. Dus je zou ermee terug kunnen gaan en omruilen voor een goed exemplaar of je geld terug vragen. Lijkt mij niet meer dan normaal. Verder de goede tips van H.v.d.W. goed opvolgen de volgende keer.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Heren, zeer bedankt voor jullie antwoorden.

          Tis natuurlijk ten eerste mijn eigen schuld om niet beter op te letten bij de koop van vogels.

          Ik ben niet van plan om hem als kweekvogel in te gaan zetten, ik heb een buitenvlucht met vrijwel alleen Australische prachtvinken erin.
          Gewoon leuk om te zien en als ze hier of daar eens een jong groot brengen vind ik het geweldig maar het is niet mijn bedoeling om bewust met mijn vogels te kweken.

          Weten jullie mischien hoe het komt met zo'n pootje? Is het aangeboren, ergens tussen komen zitten en gebroken of kan het komen door inteelt?

          Graag jullie reactie.

          Alvast bedankt, Marco

          Opmerking


          • #6
            Het is gewoon een mooie vogel,Marco en als het toch niet echt de bedoeling is er mee te kweken zal je zonder meer plezier aan hebben.
            Zo'n pootje is natuurlijk voor elke vogel vervelend,maar in het bijzonder
            voor deze vogel omdat je die wat betreft speciaal voor de kleurige verschijning hebt aangekocht.
            Veel plezier ermee,Marco.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              Doe in ieder geval een paar dikke zitstokken hoog in de voliere want zoals je ziet op de foto rust het hele onderpootje op je vinger.Het zitten op dunne stokken of twijgen zal hem niet lukken.
              groeten eddie

              Opmerking


              • #8
                rare poot

                Dit heet een nestpoot, vaak krijg je dit niet door ongelukjes in het nest maar door gebreksziektes of genetische afwijking.

                Zo te zien zit je vaste voetring om de andere poot, dus kan het ook niet tijdens het ringen gebeurd zijn.

                Is hij echt handtam?

                Succes en groeten.

                Michael.
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  Als je probeerd te ringen en het na lang friemelen niet lukt probeert men vaak de andere poot met een iets grotere ring mischien is dit hier ook gebeurd en heeft men daarbij de poot zonder ring beschadigd. groeten eddie

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking

                    Working...
                    X