Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie weet wat mijn putter heeft?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wie weet wat mijn putter heeft?

    hallo allemaal,


    mijn putter die ik net heb aangeschaft (mannetje) zit de heledag stil op zijn stok of op de grond normaal zijn putters toch levendigen vogels weet iemand wat hij heeft of die mischien ziek is ofzo?



    alsvast bedankt voor reacties


    ______________________

    gr,jan
    _____________
    Groetjes jan

  • #2
    Ja, die is dus ziek. Kijk eens op zijn buikje en dan vooral naar de kleur. Moet niet rood zijn en ook geen vlekken hebben ergens. Als dat wel zo is moet hij aan de medicijnen.
    Ademt hij zwaar?

    Opmerking


    • #3
      Slaapt ie overdag ook en zit hij nog wel op zijn voerbak en dan te eten en drinkt ie ook.

      Heb je hem bij een kweker gekocht, dan zou ik even de kweker raadplegen.

      Als dat niet het geval is zal je de mest op moeten sparen en naar een dierenarts brengen, zodat deze het kan onderzoeken op parasieten / cocciose.

      Ik heb toen ook de mest van mijn bloemputter pop hiernaar gebracht en deze is er gelukkig weer helemaal bovenop gekomen

      Putters zijn nogal aan de prijs dus een bezoek aan de dierenarts kan er dan ook nog wel vanaf.

      Ik heb zelf ook een koppeltje (bloem)putters en deze zijn erg (te) levendig

      Opmerking


      • #4
        komt deze uit een voliere en heb je hem in een broedkooi gezet?

        dan is het stress.
        www.fretteren.eu

        Opmerking


        • #5
          hij heeft nog zijn normale kleur op zijn borst en hij ademt normaal maar hij eet niet overdag ik denk snachts want ik blaas zijn voor wel uit en zie je dat ie eet hij zit nu in een broedkooi hij zaat bij de kweker ook in de broedkooi bij tropiese vogels en is hij ook door gepikt want bij zijn koppie is die beetje kaal door pikke van andere vogels
          _____________
          Groetjes jan

          Opmerking


          • #6
            ik heb nog is gekeken hij ademt toch wel zwaar
            _____________
            Groetjes jan

            Opmerking


            • #7
              Hallo,

              Het word bijna een standaard antwoord, maar goed hier komt hij dan nog een keer; Succes, groeten, Serinus.
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                Hallo,

                En hoe gaat het met je putter vandaag?
                Wat zei de dierenarts?

                Groeten, Serinus.
                The proof of the pudding is in the eating

                Opmerking


                • #9
                  j, daar ben ik ook wel benieuwd naar

                  Opmerking


                  • #10
                    hallo dieren arts zegt dat die niet veel meer aan kan doen en moet kijken of die zelf kan overleven, is een of ander iets ben even naam kwijt dus af wachten of die blijft leven.
                    _____________
                    Groetjes jan

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo,

                      dieren arts zegt dat die niet veel meer aan kan doen
                      en moet kijken of die zelf kan overleven
                      Die dierenarts
                      is een of ander iets ben even naam kwijt
                      The proof of the pudding is in the eating

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door distel-kanarie
                        hallo dieren arts zegt dat die niet veel meer aan kan doen en moet kijken of die zelf kan overleven, is een of ander iets ben even naam kwijt dus af wachten of die blijft leven.
                        Weet je zeker dat je naar de DA bent geweest? Ik wil niet lullig doen maar een DA kan wel iets zeggen hoor. Mestonderzoekje, even goed kijken of de vogel longontsteking heeft en minimaal een kuurtje Baycox meegeven oid.

                        Vind het maar een vaag verhaal en dat een DA zegt dat hij vindt dat de vogel maar vanzelf moet opknappen heb ik nog nooit gehoord

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik vind het ook een raar verhaal en heb er ook m'n twijfels over


                          Een dierenarts doet altijd een mestonderzoek en zegt nooit van ach we zien wel wat er van komt , kortom ik vind het ook vreemd en zou dan toch nog naar een andere dierenarts gaan.

                          Het is toch zonde om een putter, zonder dat je de reden weet, dood te laten gaan , dan zou het met een andere vogels misschien ook wel kunnen gebeuren.

                          Geen oorzaak bekend , dan wel actie ondernemen

                          Opmerking


                          • #14
                            hallo ik ben tijd niet op forum geweest wegens omstandigheden en helaas ben ik niet terug kunne gaan naar arts want hij is overleden .
                            _____________
                            Groetjes jan

                            Opmerking


                            • #15
                              Groeten, Serinus.
                              The proof of the pudding is in the eating

                              Opmerking

                              Working...
                              X