Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beplanting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • beplanting

    hallo,
    ik heb een vogeliere met 1koppel kanarie's (met momenteel 3 jongen)
    2koppels zebravinken ( waarvan 1 in de broed)
    en 1 koppel koningskwakkels,
    en ik heb nog een koppel diamand duifjes maar die zitten er nog niet in omdat ik juist jongen had.
    nu is de vraag welke planten ik erin zou kunnen zetten ik had gedacht aan een er staat al klimop tegen de vaste muur, en een krulwilg ik zou iets kleins willen een buxus ofzo of een bodembedekker maar weet niet welke soorten er kwaat kunnen voor de vogels of niet.

    graag wat hulp.
    dank u.

    greetz,
    arne.
    -0- The sky is the limit-0-
    dad we never forget ya

  • #2


    mischien heb je iets aan deze site

    Groeten Thomas
    sigpic

    Groeten mijn volierevogels
    Bezoek ook eens mijn linksite: http://volierevogels.jouwpagina.nl/

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door fauwe
      hallo,
      ik heb een vogeliere met 1koppel kanarie's (met momenteel 3 jongen)
      2koppels zebravinken ( waarvan 1 in de broed)
      en 1 koppel koningskwakkels,
      en ik heb nog een koppel diamand duifjes maar die zitten er nog niet in omdat ik juist jongen had.
      nu is de vraag welke planten ik erin zou kunnen zetten ik had gedacht aan een er staat al klimop tegen de vaste muur, en een krulwilg ik zou iets kleins willen een buxus ofzo of een bodembedekker maar weet niet welke soorten er kwaat kunnen voor de vogels of niet.

      graag wat hulp.
      dank u.

      greetz,
      arne.
      Buxus is dan een geschikte soort je kan ook meidoorn laag houden of een klein conifeertje

      Opmerking


      • #4
        ok hartelijk dank,
        het zal toch buxus worden vind het persoonlijk de mooiste dusja,

        groetjes,
        arne.
        -0- The sky is the limit-0-
        dad we never forget ya

        Opmerking


        • #5
          beplanting

          Ik heb nog een vraagje over beplanting, ik vond het niet nodig om een nieuw onderwerp te maken.

          Ik heb, gouldamadines, kanaries, zilverbekjes, spitsstaartamadines, bichenows, bandvinken, jap. meeuwen, en kwartels.

          ik heb al wel beplanting in mijn voliere, klimop, maar nu wil ik eigenlijk 2 grote planten hebben die niet zo duur zijn.
          Ik wil er eigenlijk een conifeer in hebben maar nu heb ik eens gehoord dat deze in lichte mate giftig zijn voor gouldamadines.
          Ik geloof het zelf niet eigenlijk, maar ik weet het liever zeker dan dat ik iets doe wat niet goed gaat.
          Wat zijn jullie ervaringen hiermee, kan ik dit wel of niet doen.

          Alvast bedankt voor de reacties

          Opmerking


          • #6
            Hallo Fauwe en Patrick,

            Ik heb ook een koppel goulds en een conifeertje erin staan gaat prima.
            Heb trouwens nog nooit gehoord dat conifeer giftig zou kunnen zijn voor goulds.
            Japanse hulst, liguster, buxus, hazelaars, rotsheide zijn onder andere ook geschikt.
            Wat de vraag van Fauwe betreft, buxus is prima maar de kanaries eten de blaadjes en knoppen wel op.
            Kanaries eten sowiezo veel beplanting.
            Krulwilg of hazelaar is ook erg geschikt en ziet er zinder blad ook schitterend uit, is voor de vogels ook erg leuk die kromme takken.

            Opmerking

            Working...
            X