Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grasparkieten leggen niet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Grasparkieten leggen niet.

    Hallo,

    Ik heb een stel grasparkieten buiten zitten alleen ze zijn nog niet begonen met legen van eieren.
    Er hangt al een hokje in en daar zit het popje ook elke dag in maar ze legt niet. het mannetje voert het vrouwtje ook. en ze maken een vel piep geluid.
    betekent dat de pop gouw gaat leggen?
    Of komt dit door het weer?
    nog te koud?

    Bedankt voor uw antwoord.
    sigpic

    Groeten mijn volierevogels
    Bezoek ook eens mijn linksite: http://volierevogels.jouwpagina.nl/

  • #2
    goh, indien het grote engelse grasparkieten zijn : deze komen minder snel in broedconditie, als je 2 exemplaren bij elkaar zet die niet in conditie zijn dan kan het zijn dat ze het hele jaar door niets voortbrengen van de kweek, dan moet je ze uit elkaar halen, de man moet een diepblauwe neuskleur krijgen en de pop een beige neuskleur en dan bij elkaar zetten, in het nestbakje wat houtkrullen (zoals voor caviakooien) , indien kleine grasparkietjes , ik zou het niet weten dan.

    Opmerking


    • #3
      Nee het zijn gewone grasparkieten geen engelse.
      En aan de neusdoppen licht het niet.
      sigpic

      Groeten mijn volierevogels
      Bezoek ook eens mijn linksite: http://volierevogels.jouwpagina.nl/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Mijn volierevogels
        Hallo,

        Ik heb een stel grasparkieten buiten zitten alleen ze zijn nog niet begonen met legen van eieren.
        Er hangt al een hokje in en daar zit het popje ook elke dag in maar ze legt niet. het mannetje voert het vrouwtje ook. en ze maken een vel piep geluid.
        betekent dat de pop gouw gaat leggen?
        Of komt dit door het weer?
        nog te koud?

        Bedankt voor uw antwoord.
        Hoihoi!

        Hoelang zit het blokje er nu in? en heb je de pop wel een klompje zaagsel gegeven wat ze kan uitspreiden in het broedgedeelte van het blok? Hoe oud is de pop?

        Ik zou in ieder geval zeggen, heb even geduld, geef ze even de tijd, wij hebben bij een koppel van ons ook ruim een half jaar moeten wachten, maar wel de eerste keer meteen bevruchte eieren, helaas heeft moeders het niet lang genoeg uitgezeten, maar bij de tweede ronde heeft ze 5 eieren gelegd, en we hebben nu 5 jongen van dat zelfde stelletje.

        Ik hoop dat je er iets mee kan.

        Gr, Dreampje

        Opmerking


        • #5
          Geduld

          Die eieren komen vanzelf wel.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Mijn volierevogels
            Hallo Dreampje,

            Het broedhokje hangt er vanaf maart in mijn voliere.
            Het stelletje is dacht ik van 2006.
            En ze hebben al veertjes in het hokje liggen.
            het vrouwtje zit er bijna elke dag in.
            ik denk dat ze wacht op warmer weer.

            Groeten mijn volierevogels
            Hoihoi,

            Veertjes in het hok is denk ik niet genoeg, ik zou haar toch een blokje (een blokje van 5 bij 5 bij 5cm zou genoeg moeten zijn) zaagsel (wat ook voor cavia's en hamsters wordt gebruikt) aanbieden, je hebt kans dat ze daar een nestje van gaat maken en dat het dan wel komt, elk stelletje heeft zijn tijd nodig...geef ze die...

            Zolang ze het blokje zaagsel laat liggen is ze er nog niet klaar voor, zodra ze daar een nestje van gaat maken weet je dat het eraan zit te komen..

            Succes!

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Dreampje
              Hoihoi,

              Veertjes in het hok is denk ik niet genoeg, ik zou haar toch een blokje (een blokje van 5 bij 5 bij 5cm zou genoeg moeten zijn) zaagsel (wat ook voor cavia's en hamsters wordt gebruikt) aanbieden, je hebt kans dat ze daar een nestje van gaat maken en dat het dan wel komt, elk stelletje heeft zijn tijd nodig...geef ze die...

              Zolang ze het blokje zaagsel laat liggen is ze er nog niet klaar voor, zodra ze daar een nestje van gaat maken weet je dat het eraan zit te komen..

              Succes!
              Hoi hoi,

              hier even een kleine mededeling nog betreffende of het te koud is of niet.
              Wij hebben sinds 3-3-2008 al jonge engelse grasjes en het tweede nest van een ander koppel is ook al op gang nu, na 3 mislukte pogingen.

              dus op de vraag of het te koud is, durven wij ( Dreampje en ondergetekende) glashard te beweren dat dat niet het geval is.
              Hier zitten ze ook lekker buiten en ze vermaken zich prima.
              Als ze het te koud krijgen dan kruipen ze vanzelf wel hun van keulen broed/nachthok in...sommige mensen vinden dat dat geen fatsoenlijke nachthokken zijn..maar in principe zijn grasjes winterhard..als ze maar droog en uit de tocht kunnen zitten..dat is tenminste wat wij begrepen hebben van de kweker waar wij de vogels van hebben en wat op meerdere fora wordt beschreven.

              met vriendelijke groet,

              Aukkie en Dreampje en succes met de kweek

              Opmerking


              • #8
                grasparkieten leggen niet

                Het ligt niet aan de temperatuur ze broeden zelfs als het vriest
                bij mij

                Zie mijn handtekening
                groeten uit apeldoorn

                Opmerking

                Working...
                X