Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gemengde voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gemengde voliere

    Hallo allemaal,
    We hebben hier sinds vorig najaar een gemengde voliere.
    Er zitten in.
    2 koppeltjes zebravinken
    koppeltje duifjes
    2 man kanarie's en 4 vrouw.
    De zebravinkjes hebben vorig najaar 1 nestje gekregen net voordat de winter viel en nu hebben beide koppeltjes een nestje 1 met jonge en de ander zit op de eieren.
    1 koppeltje kanarie's had eieren. Het vrouwtje ging helaas dood en het mannetjes heeft het overgenomen en is goed gaan broeden. al anderhalve week.
    Vandaag zie ik hem in eens rond vliegen. En helaas zijn alle eieren weg.
    Daar baal ik echt van. dit is het tweede nestje wat fout gaat. (zie bij diamand duifjes).
    Ik ga er nu echt vanuit dat de zebravinken de nestjes plunderen.
    Blijft dit nu de hele zomer zo doorgaan. Of kan het ook goed gaan.
    Ik vindt de zebravinken erg leuke vogeltjes om naar te kijken, alleen vandaag echt even een stukje minder.

  • #2
    Het is altijdrot als er nesten misgaan.

    waarom denk je dat de zebra's het doen??
    Mijn Site

    Opmerking


    • #3
      gemengde voliere

      Waarom ik dat dit keer denk?
      Het broeden is toch anderhalve week keurig verlopen. Af en toe werdt er wat gegeten en dan vloog ie gauw weer terug naar het nest.
      De koppeltjes zebravinken waren aan het broeden en dat merk je meteen. Lekker rustig. Deze laatste twee dagen heeft 1 koppeltje jongen en dan wordt er meteen weer meer rondgeneust omdat ze dan niet meer de hele tijd op het nest zitten. Vandaar, dat ik dus denk dat ze het gedaan hebben.

      Opmerking


      • #4
        Ik ken de zebra's niet als zo gewelddadig. Maar hier zaten ze bij valk- en grasparkieten, of in een broedblok.
        Mijn Site

        Opmerking


        • #5
          Heb je geen last van muizen of ratten .

          Opmerking


          • #6
            hoi,
            wij hebben onze zebravinkjes opgeruimd na het vernielen van enkele kanarienesten.
            eerst eten ze de eieren op en bouwen er weer een eigen nest bovenop.
            dit is onze ervaring.

            jammer maar helaas.

            mvg frank

            Opmerking


            • #7
              voliere

              hallo frank,
              Je bevestigd mijn vermoeden.
              Ik kijk het deze zomer even aan. Ik hoef natuurlijk ook geen 20 kanarie's op het eind. als er een paar nestje komen zou natuurlijk leuk zijn.
              Ook voor mijn oudste zoon. De voliere doe ik samen met hem.
              Ik vindt het niet leuk om te zien dat de kanarie's zo hun best doen en dat het elke keer voor niets is.
              Zo gauw er een nestje even wordt verlaten dan duiken de vinkjes erin om de boel kapot te maken en daar is niet veel voor nodig. zo'n eitje is zo opgegeten.
              Normaal voert toch het mannetje en zit er vrouwtje toch goed vast op de eieren. In dit geval was het mannetje alleen en moest af en toe wel eten.
              Bedankt voor je reactie

              Opmerking


              • #8
                Hoi Gaby,

                Zebravinken kunnen best vervelend zijn maar eieren roven en zelfs opeten dat ken ik niet en ik ben toch al tientallen jaren liefhebber van deze vogel.
                Ze willen wel altijd maar doorbouwen.
                Dus als je in een gemengde voliere rust wil hebben zal je voor een overvloed aan en divers nestmateriaal moeten zorgen.
                En tevens meerdere nestkastjes.

                Hopenlijk heb hier iets aan.

                Daan

                Opmerking


                • #9
                  Ik kan me niet voorstellen dat de mankanarie ging broeden voor 10 dagen. Hier heeft nog nooit een mankanarie op een nest gezeten. Ze hebben niet eens een broedplek op hun buik en de drang om te broeden hebben ze ook al helemaal niet
                  Is de pop niet blijven leven? Of nog anders, had je niet al gewoon 2 poppen?

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door gaby
                    Hallo allemaal,
                    We hebben hier sinds vorig najaar een gemengde voliere.
                    Er zitten in.
                    2 koppeltjes zebravinken
                    koppeltje duifjes
                    2 man kanarie's en 4 vrouw.
                    De zebravinkjes hebben vorig najaar 1 nestje gekregen net voordat de winter viel en nu hebben beide koppeltjes een nestje 1 met jonge en de ander zit op de eieren.
                    1 koppeltje kanarie's had eieren. Het vrouwtje ging helaas dood en het mannetjes heeft het overgenomen en is goed gaan broeden. al anderhalve week.
                    Vandaag zie ik hem in eens rond vliegen. En helaas zijn alle eieren weg.
                    Daar baal ik echt van. dit is het tweede nestje wat fout gaat. (zie bij diamand duifjes).
                    Ik ga er nu echt vanuit dat de zebravinken de nestjes plunderen.
                    Blijft dit nu de hele zomer zo doorgaan. Of kan het ook goed gaan.
                    Ik vindt de zebravinken erg leuke vogeltjes om naar te kijken, alleen vandaag echt even een stukje minder.
                    zet de zebravinken appart

                    Opmerking


                    • #11
                      Groeten,

                      Arjan

                      Opmerking


                      • #12
                        even reageren

                        Hallo,
                        Bij deze toch even een reactie.
                        De witte is toch echt gaan broeden. Er waren inderdaad reactie's van mensen dat ze dit nog nooit meegemaakt hadden. Maar het vogeltje zat echt goed.
                        En volgens mij is het echt een mannetje (maar wie ben ik). In iedergeval is het mijn mooiste zanger. DE hele dag en dat doen poppen toch echt niet.
                        dat zebra vinken eieren eten weet ik zeker. Heb ik gezien, al meerdere keren.
                        Hier eten ze ook wel eens hun eerste legsel op en beginnen dan pas met het officieele nestje.

                        Ik heb nu al verschillende kanarie's zien paren, maar dus nog geen nestje. Wel eitjes die ik dan kapot terug vindt of wat er van over is.

                        Als er gepaard wordt, hoelang duurt het dan voor het eitje wordt gelegd.
                        dan kan ik het in de gaten houden en misschien dan de eieren rapen en weer terug leggen als ze gaan broeden.
                        Normaal gaan de vrouwtjes toch niet meer van het nestje en voert de man ze.
                        Tenminste dat heb ik gelezen.

                        Er hangen meer als genoeg nestkastje in de voliere en ook nestmateriaal is er genoeg.

                        Oja, Ik heb een binnen en een buiten verblijf.
                        Binnen een meter bij een meter en dan zo hoog als de schuur is en buiten twee meter lang en twee meter hoog bij een 1 meter breedt.

                        Opmerking


                        • #13
                          gemengde voliere

                          Ik zou die zebravinken toch echt maar apart zetten, anders komt er niets terecht van het kweken van kanaries! Als ze eenmaal eieren kapot pikken, blijven ze het doen (zebra's zijn leuke vogeltjes, vooral bij iemand anders....)
                          succes

                          Opmerking


                          • #14
                            Gaby,

                            De zebravinken van de hand doen lijkt mij het beste en andere aanschaffen.
                            Daar moet je resoluut in zijn anders gaat het ten koste van je plezier in vogels.
                            Zelf heb ik een heel mooie grijze man zitten maar deze heeft de opnhebbelijk gewoonte om voortdurend veertjes bij andere te pikken. Dus weg ermee.
                            Als je zoiets doet ies het het beste natuurlijk na de broedronde van de kanaries.
                            Succes,
                            Daan

                            Opmerking

                            Working...
                            X