Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke soort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke soort?

    hallo,
    ik zou graag in mijn vogeliere een kwakkel of andere grondvogel hebben een koppeltje of max 2 mijn vogeliere is 2m lang 1m breed ik heb 1koppeltje kanaries zitten en 2 koppeltjes zeebravinken.
    nu weet ik niet wat ik best zou nemen of wat er alemaal bestaat.

    groeten,
    arne.
    -0- The sky is the limit-0-
    dad we never forget ya

  • #2
    Hey

    Ik heb zelf een volière van ongveer 2 x 1 en daar heb ik een koppeltje chinese dwergkwartels (japanse kwartels vind ik iets te robuust,groot) inzitten met europese cultuurvogels deze zijn ideale "stofzuigers" voor je bodem schoon te houden het enige wat ze nodig hebben is een beetje zaad grit en water (ze nemen geen waterbad maar wel een zandbad hiervoor kan je een schaaltje met zacht zand of zandaarde neeerzetten) het hennetje zal deze periode wel ongeveer om de 2 dagen een ei leggen maar niet meteen een nestje maken ik neem de eieren nu weg. Het geslacht is bij de meeste goed te herkennen de haantjes hebben een duidelijk witte keeltekeing met zwart afgelijnd en het hennetje heeft deze tekening niet. Je hebt er natuurlijk zoals bij elke soort vele mutaties in bv.: wildkleur, zilvergrijs,gepareld, enz... Zelf heb ik zilvergrijs gepareld.
    Ze zijn zelfs zo duur niet ik denk dat het max. 5 euro is

    zo ik hoop dat je nu wat meer weet voor je keuze
    Thomas

    Opmerking


    • #3
      Ik heb japanse kwartels en ik vind het persoonlijk kwa karakter een hele fijne kwartel ze komen eigenlijk zelden tot nooit omhoog en kunnen best tam worden ...wel is het beter een haantje met 2 of 3 hennen te nemen omdat anders het hennetje het erg te voorduren heeft als het haantje steeds 1 hen treed ...Ik heb ook jungle bush kwartels die erg mooi zijn en fluiten ipv roepen ...erg leuk maar heel druk en heel schuw komen ook heel vaak omhoog wat de rust in de voliere niet echt te goede komt ze zijn wel weer een stuk kleiner als de japanner en als koppel goed te houden ..verder heb ik een harlekijnkwartelhaantje zonder hennen ik vind deze ook vrij rustig voor een kleine kwartel komt ook niet zoveel omhoog enz. de rede dat ik mijne wegdoen en er dus niet mee verder ga is dat ik het geluid erg doordringend vind ...maar zoals gezegt wel een leuke kwartel verder maar kan niet alles houden ....

      Ik houd dus persoonlijk meer van rustige kwartels en dus is de japanner een kwartel die hier wrs altijd wel zal blijven lopen ...geef ze een zandbadje en schoon voer en water verder een stukje waar ze kunnen scharrelen en ze zijn tevreden ...tuurlijk is groter misschien altijd leuker maar in mijn ogen kun je best een trio houden van deze kwartels ...oja je zou als je niet wilt kweken ook kunnen kiezen voor 2 hennen zonder haan ze leggen zo goed als elke dat een eitje wat je kunt koken of bakken erg leuk ook vind ik zelf

      Als je meer wilt weten hoor ik het wel ook ben je welkom om eens te komen kijken bij ons zodat je kan zien waar ik over praat ...of gewoon voor de lol mag ook ....

      groetjes natasja

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          hallo,
          hartelijk dank voor de info ik heb bijdeze gekozen voor een koppeltje chinese dwergkwartels.


          groetjes,
          arne.
          -0- The sky is the limit-0-
          dad we never forget ya

          Opmerking


          • #6
            Hallo Arne.

            de chinese dwergkwartel is een goede keuze,
            helemaal als je begint met kwartels is dit een makkelijke kwartel die toch vrij snel en makkelijk tot broeden overgaat. je heb ze in veel verschillende kleuren. het is het leukste (vind ik) om zelf te proberen te broeden op de natuurlijke manier. in een broedmachine lukt het bij de meeste wel. op de natuurlijke manier komt er een beetje geluk en vooral de juiste verzorging bij kijken. ik kon de jonge kwartels natuurbroed ook wel heel goed verkopen. mocht je ook dit willen proberen is het aan te raden een spannetje natuurbroed kwartels aan te schaffen deze gaan gemiddeld net iets makkelijker tot broeden over.

            we horen het wel hoe het gaat met je vogels
            in ieder geval veel succes.

            Ben
            Groeten, Ben

            Opmerking

            Working...
            X