Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje anti muizen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vraagje anti muizen


  • #2
    muizenkering

    Zo zou het kunnen, je kan ook gewoon gaas in de grond spitten. Hoelang dat meegaat ligt aan de kwaliteit. Maar muizen gaan door kleine gaatjes hoor, ook boven de grond. Het zijn natuurlijk niet alleen muizen die geweerd kunnen worden. Ook ratten graven doorgangen. En er lopen nog wel meer rovertjes rond.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      muisjes gaan door gaas van 12.5*12.5.... tenminste, de heenweg, ik heb er twee of drie uit het gaas moeten knippen omdat ze te dik waren na het volvreten
      Mijn Site

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          muizen

          een collega vogelkweker,
          heb ik wel eens horen zeggen dat hij zo`n tien cm onder zijn tegels een laag gebroken glas heeft liggen!! hier halen ze zich aan open en dat schijnen ze niet te over leven.
          ik zou hier zelf denk ik niet zo snel voor kiezen,maar het is een idee,

          Opmerking


          • #6
            Hallo Thomas:

            Volgens mijn dierenarts is een stal pas muisvrij als er geen gaten aanwezig zijn groter dan 5 mm in doorsnee.
            Dat betekent dat kleine muizen vrolijk door het gebruikelijke gaas met mazen van 10 x 10 mm en door het z.g. dubbeltjesgaas wandelen.

            U kunt dus platen ingraven van hier tot Australie, maar dat heeft weinig zin.
            Een betonnen bodem of tegels en gaas van 5 x 5 mm vormen de enige oplossing.

            Wessel van der Veen.

            Opmerking


            • #7
              Amigo de los Psittacidos

              Look deep into nature and you will understand everything better

              Opmerking


              • #8
                ik heb helaas op dit moment last van muizen bij de buitenvoliere heb alle ogels nu binnen onder gebracht op de eenden en kippen na ...wij gaan nu de voliere aanpassen en de muizen uitroeien met vogelvriendelijke vallen ....maar moet zeggen dat het niet meevalt en dat ook tegels niet afdoende zijn ze maken er gewoon holen tussen

                heb idd gehad dat een muis klem is komen te zitten in dat hol tuusen de tegels ...

                verder heb ik de tip gekregen om in de bodem een laag vab 20 cm grind te maken omdat ze daar niet doorkomen maar moet erbij zeggen dat het allen maar bemoeilijkt voor de muis omdat de kleintjes idd gewoon door dubbeltjes gaas gaan

                Opmerking


                • #9
                  Kippen en eenden en dan toch muizen? Ik had vroeger van die leghorns uit de legbatterij. 5 stuks meegenomen uit meelij toen wij eieren gingen kopen bij een kippenboer. Toen die eenmaal opgeknapt waren lieten ze geen muis heel. Soms zag je ze rennen omdat 1 kip een muis had en de rest die muis wilde hebben. Het leken wel raptors
                  Ik had ook een wilde eend, zij stal zelfs muizen van onze katten om ze vervolgens weg te werken

                  Opmerking


                  • #10
                    hihi onze kippen willen ook gerust een muisje eten alleen zijn ze vaak niet snel genoeg

                    wat de eendjes betreft heb ik ze nog nooit moeite zien doen voor een muisje maar het zijn kleine siereendjes dus wie weet ligt het daaraan

                    verder is het gewoon balen hoor muizen we hebben nu weer zat te doen in iedergeval en het vervelende is gewoon dat je al je vogels een andeer plekje moet geven het zit nu binnen bij ons echt vol en ik heb al een en ander weggedaan ...

                    Opmerking


                    • #11
                      verder is het gewoon balen hoor muizen we hebben nu weer zat te doen in iedergeval en het vervelende is gewoon dat je al je vogels een andeer plekje moet geven het zit nu binnen bij ons echt vol en ik heb al een en ander weggedaan ...
                      @toby: eerlijk gezegd zie ik geen oplossing, maar vooral ook geen noodzaak
                      in het verplaatsen dan wel het opruimen van je vogels!

                      Verplaatsen van je vogels staat gelijk aan het verplaatsen van het muizen probleem.
                      Het opruimen/verkopen van je vogels is een onnodig rigoreuze optie, evenals het om deze reden stoppen met het houden van vogels.

                      Nogmaals, zoveel mogelijk afgepast voeren, voedselresten verwijderen en een muisvrije opslag van diervoerders doet echt wonderen.

                      Gebruik daarnaast voor je vogels onschadelijke inloopvalletjes en vang zoveel mogelijk muizen weg.

                      succes!

                      Het probleem is -afhankelijk van de omvang van de muizen polulatie- echt niet van de ene op de andere dag voorbij, maar muizen zijn met enige inspanningen zeker goed te bestrijden.
                      Amigo de los Psittacidos

                      Look deep into nature and you will understand everything better

                      Opmerking


                      • #12
                        Dat kippen muizenliefhebsters zijn is wel bekend. Maar je kunt natuurlijk moeilijk een paar kippen in je hok laten lopen....

                        In mijn huidige hok heb ik gelukkig geen last van muizen, in mijn vorige behuizing echter des te meer. Totdat ik een goede tip kreeg: schaf eens een cavia aan - eentje van het mannelijke geslacht - en laat hem regelmatig even loslopen......
                        En het hielp! Sinds de komst van die haarbal kozen de muizen het hazenpad..
                        Het schijnt dat muizen een cavia als een geduchte vijand beschouwen en als ze de urine ruiken smeren ze hem al. Daarom moet je ook een mannetje nemen, zijn urine geurt een stuk sterker dan die van vrouwtjes.
                        Een nadeel is natuurlijk dat cavia's niet, zoals konijnen, in een hoek keutelen maar hun mest verspreid laten vallen...... Het zelfde geldt voor hun plasjes.
                        Ik heb nog steeds cavia's alleen lopen ze niet meer los. En muizen? Tot op heden gelukkig niet.
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
                          @toby: eerlijk gezegd zie ik geen oplossing, maar vooral ook geen noodzaak
                          in het verplaatsen dan wel het opruimen van je vogels!

                          Verplaatsen van je vogels staat gelijk aan het verplaatsen van het muizen probleem.
                          Het opruimen/verkopen van je vogels is een onnodig rigoreuze optie, evenals het om deze reden stoppen met het houden van vogels.

                          Nogmaals, zoveel mogelijk afgepast voeren, voedselresten verwijderen en een muisvrije opslag van diervoerders doet echt wonderen.

                          Gebruik daarnaast voor je vogels onschadelijke inloopvalletjes en vang zoveel mogelijk muizen weg.

                          succes!

                          Het probleem is -afhankelijk van de omvang van de muizen polulatie- echt niet van de ene op de andere dag voorbij, maar muizen zijn met enige inspanningen zeker goed te bestrijden.

                          hoi hoi,

                          De vogels verplaatsen is in dit geval wel noodzaak omdat we de vloeren muisdicht moeten maken (storten) en ook meteen het hout nalopen verder word er onder de dakplaten gaas aangebracht. ik gebruik ik idd inloopvallen en probeer ik zo min mogelijk voer te laten liggen maar echt veel vang ik er niet mee helaas ...

                          verder zijn sinds ik het berichtje plaatste wat veranderingen besproken dus als we nu toch aan de gang gaan word de voliere ook groter gemaakt gelijk en veranderd

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              Muizenlijm.....is dat in Nederland niet verboden?
                              Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                              Opmerking

                              Working...
                              X