Mededeling

Collapse
No announcement yet.

effe voorstellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • effe voorstellen

    hoi allemaal

    ik ben mellie en ben 34 jaar
    heb na mijn eerste kanarie te hebben gevonden in een speeltuin mijn hobby gevonden.
    heb eerst een tijdje de kanarie binnen gehad en na een paar weken kreeg ik van mijn opa een vrouwtje erbij, mijn man heeft toen maar een volliere gebouwd.
    ondertussen zijn we verhuisd, is opa helaas overleden, en heeft man lief een supermooie volliere gebouwd, in ons nieuwe ietwat kleinere tuintje.
    de vogels deden het super, en de vogels die mijn opa nog had heb ik allemaal gekregen, dus ik was extra zuinig op ze,.
    tot 2 maanden geleden een kat op m'n kooi is geweest,
    7 van de 13ogels dood,onder andere alle vogels van opa.
    ik willde eigenlijk stoppen omdat voor mij de lol eraf was.
    maar ik heb toch doorgezet, en als ik nu weer naar buiten kijken en zie hoe ze allemaal weer aan hun nestjes aan het werken zijn, heb ik er weer echt zin in.

    ik heb nu wat kanarie's een koppel zebravinkjes en een japans meeuwtje.
    eens kijken hoe het dit jaar gaat, wat er zijn plannen voor uitbreiding van de kooi.

    nou beetje lang verhaal maar ik moest het effe kwijt.

    liefs van mellie

  • #2
    mvrgr

    Piet

    Opmerking


    • #3
      hallo

      Mellie, hopelijk heb je hier veel voldoening. Die kat heb je die trouwens gezien? Of is dat een veronderstelling? Zou anders ook een aanval van een roofvogel als een sperwer geweest kunnen zijn. Dan vliegen je vogels zich letterlijk dood van de schrik en knallen dan ergens tegenaan.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        kat

        hoi henk

        ik heb al eerdser een kat op de kooi gehad en deze betrapt, toen waren er 2 doden.
        ik heb de eigenaar erop aangesproken maar deze weigert er iets aan te doen.
        zelf spray ik regelmatig van die atikatten spray rond de kooi, maar de kat blijft in de buurt, dus ik ga ervan uit dat het dezelfde kat is geweest, helaas heb ik het deze keer niet gezien.
        een roofvogek kan natuurlijk ook, ik geeft daarom deze keer ook niemand de schuld en ben ik aan het zoeken naar een goede oplossing.
        ik heb van de week zo'n pakket zien liggen om een soort stroomdraad langs de kooi te spannen, heb jij of iemand anders daar ervaring mee, of een andere oplossing.

        groetjes van mellie

        Opmerking


        • #5
          Laatste berichtje in deze tread

          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            hoi

            welkom.

            wat die kat betreft,
            wij hebben er ook een die regelmatig op de voliere ging met alle gevolgen van dien. We hebben toen een zwakke verlichting aangelegd voor s nachts en een schrikdraad geplaatst voor katten en grotere vogels. het werkt perfect en de dieren die er mee in aanraking komen lijden er niets van en komen ook niet meer terug.

            Mocht je de schrikdraad gaan plaatsen, zorg dan wel voor verlichting snachts. (een kat maakt rare sprongen na een schrikreactie)

            Opmerking


            • #7
              bedankt

              bedankt voor jullie reactie's.

              die foto's maken is een goed idee !!
              een vriendinnentje van mijn dochter vertelde gisteren dat ze hem weer bij de kooi in de buurt zag, iedereen let mee op, da's wel fijn. wij wonden in een nieuwbouwwijk op een hoek en de schutting is nog niet helemaal dichtgegroeid dus ik ga nu zeker nog een stuk allerter zijn, vooral omdat ze nu net hun eerste eitjes gelegd hebben.

              ik denk zeker dat er die schrikdraad wel komt, licht heb ik genoeg er staat net een lantaarnpaal bij mij achter, dus dat zit goed en we hebben buitenverlichting aan de schuur die de hele nacht brand.

              ik hoop echt dat het een stuk rustiger wordt.

              groetjes en bedankt voor jullie advies..

              mellie

              Opmerking

              Working...
              X