Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slappy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • slappy

    ik vroeg me nou eens af of er in deze wereld van het vogels kweken
    nog meer van die slappy`s als ik zijn die zich aan hun vogels hechten ??
    en ze daar door dus niet meer weg kunnen doen omdat ze er een band mee hebben opgebouwt??
    ik probeer dus zo nu en dan wat kweekresultaten te bereiken maar dan gaat het weer niet met die vogel waar ik aan ben verkocht!!aaargg!!
    ik ben echt stapeldol op mijn beestjes,
    van de ongeveer 34 vogels zijn er wel zeker acht die ik nooit meer kwijt zou willen,ik ben denk ik toch te snel gehecht ben om met deze kleine ruimte die ik benut een goede kweker te worden hahaha,
    groetjes flyingdebs

  • #2
    Ach er zijn natuurlijk altijd wel exemplaren onder je vogels,waarvoor je een zwak hebt.Daarmee is niets mis.
    Als fokker heb je natuurlijk ook de verantwoording voor de vogels waarmee je bezig ben. Ik doe van alles om goede Spaanse Timbrado's te kweken en laat
    zelfs vogels uit Spanje invliegen.
    Mijn Spaanse Timbrado's gaan dan ook alleen maar naar die mensen,die er
    goed voor zorgen. Deze wetenschap vergemakkelijkt het afstand te doen van
    mijn vogels.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        Hier nog zo'n slappie. Ik heb twee Timbrado's met de hand grootgebracht vanaf de 2e dag. Die gingen dus nooit meer weg. 1 is helaas doodgegaan na 2 jaar maar nr 2 heb ik nog steeds en hij blijft ook. Ik kweek inmiddels al helemaal geen Timbrado's meer Ook heb ik in een opwelling een keer een harzer roller gekocht toen mijn hond dood was gegaan. Ik dacht koop meteen wat afleiding. Die vogel zit nu bij die Timbrado in een kooi voor de gezelligheid.

        De putters heb ik geen band mee. Die verkoop ik wel alleen aan mensen met een voliere die serieus zijn en dat lukt ook omdat ze vrij gewild zijn denk ik. Mijn zebravinken werd een ander verhaal. Ik kon ze na lang zoeken uiteindelijk allemaal naar een voliere brengen waar ze oud in mogen worden. Was dat niet gelukt dan zaten ze hier nog steeds.

        De duiven idem. 1 heeft er een naam en ik heb ook nog een verdwaalde postduif en een gevonden Turkse Takla bij mijn kit Oosterse rollers zitten. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen die dieren weg te doen.

        Zoals je ziet, een echte slappie hier

        Opmerking


        • #5
          Ik ben er verdeeld in.

          Er zijn vogels die ik echt niet meer weg zal doen (de eerste grasjes en valken)
          We hebben 2 grasjes opgevangen zodat ze niet meer alleen in een kamerkooitje zaten, die gaan dus ook niet weg

          De zebravinken heb ik bewust afstand van gehouden. Omdat die aardig rap voortplanten, en ik op het moment een hele zwik splitvogels kan krijgen en ik kweek op een bepaalde kleur weet ik dat daar een hele boel van weg moeten.
          Mijn Site

          Opmerking


          • #6
            hahaaha wat leuk om te horen!!

            geweldig om te horen dat ik niet alleen een slappy ben hahaha,
            mijn vogels hebben ook een naam zodra ze iets leuks in het karakter hebben,
            dan zijn ik en zelfs mijn man erg creatief in het verzinnen van een passende naam!!
            ik heb nu drie valkparkieten zitten die komen bij me zitten op mijn arm ed
            die zijn zo leuk!!die gaan echt nooit meer weg ook met de hand grootgebracht !ze heten bowy, stitch en gumble,daarbij heb ik ook nog twee kakariki`s zitten gismo en dana die zijn uitzichzelf tam geworden!! ik probeer eigenlijk ook altijd mijn vogels te verleiden en rustig te zijn in hun buurt,
            ze weten dat ze elke ochtent iets lekkers krijgen brood of zonnepitjes of een stukje trosgierst,nou dat weten ze wel hoor !!waag het niet om ze te vergeten!!
            vooral zomers is het gezellig als de hele club weer buiten in de voliere zit,
            dan praten de buren zelfs met ze hahaha!
            met andere vogels die in mijn bezit zijn heb ik dan ook weer een wat mindere band,ik heb ook het voordeel dat ik een aantal vogels wel eens bij de kinderboerderij waar ik werk in de voliere kwijt kan,
            het zal ook wel te maken hebben met het aantal vogels die je hebt ,denk ik
            groetjes flyingdebs

            Opmerking


            • #7
              Namen zijn wij ook erg cratief in:

              tuquoisines (goudgele roodbuiken): koppel tequilla en sunrise en een koppel bloody en mary -> coctailnamen
              Valken: jip (overleden) en janneke, zazu en rafiki, suske en wiske (suske is nu rafiki.... bleek een pop ipv man ) -> stripnamen
              grasjes: shaky (het jong dat toch uit het ei kwam ondanks de geboortebeperking van eieren schudden)

              zebra's hebben geen naam.

              (ow ja... de cavia's heten Mickey en Minny.... de jongen daarvan krijgen dus disneynamen )
              Mijn Site

              Opmerking


              • #8
                Heb ik ook

                Ik ben nog niet eens bezig met kweken, was wel bijna zover tot de pop totaal onverwacht dood ging, en heb voor tijd al moeite met het idee om de jongen onder te brengen bij anderen. Ze wonen gewoon in de huiskamer, in een riante villa en zijn altijd los. Ze luisteren naar de naam Koen en Belle, en Belle heb ik me gewoon, stom stom stom van mij, bij een verkeerde kweker gekocht. In de auto zagen we dat ze kromme voetjes heeft en ze zat onder de schurft. Ze is helemaal opgeknapt, op de pootjes na, maar ze red zich in huis er prima mee. Maar jongen zullen er niet van komen.
                Ik ben heel slecht in afstaan namelijk en ik wil Belle ook niet kwijt dus mag ze gewoon blijven. Ik wel er toch nog wel 2 bij dus als ik een mooi kweekkoppeltje kan vinden in de toekomst, en ze krijgen kleintjes, moet ik er aan geloven. Maar er zijn genoeg mensen die er net zo gek mee zijn als ik ben, dat weet ik zeker. En dan is het makkelijker om ze mee te geven. Heb het ooit met cavia's gehad, kocht een babycaaf van 5 weken en een anderhalve maand later had ik er nog twee extra bij. En ik had er meteen al iemand voor die er graag eentje wilde, maar ze nam ze alletwee en toen vond ik het wel erg leuk om blije mensen te zien.
                En parkieten zijn erg vrolijke en innemende dieren, daar zijn veel liefhebbers voor.

                Groet, Gonda

                Opmerking

                Working...
                X