PDA

Bekijk Volledige Versie : koppel of geen koppel...that's the question!

mees69
25-03-2008, 22:35
Mijn twee grasparkieten (één bont en ander wit) zijn relatief jong ca. 9 maanden. Sinds ze bij elkaar zitten (enkele maanden geleden) kroelen ze de hele dag. De witte (vermeende man) begint de laatste tijd duidelijk imponeer gedrag te vertonen. Als de andere hier niet op ingaat probeert de witte die de poten van de ander te pakken en zelfs in een hoek van de kooi te duwen.
De witte maakt ook continu aanstalten om de ander te treden, waarop de bonte parkiet wegvlucht (om vervolgens weer snel de nabijheid van de witte op te zoeken).

Kan ik uit dit gedrag afleiden dat de bonte zeker een pop is? Of doen mannen dat ook bij elkaar?
Het feit dat de bonte steeds wegvlucht ligt volgens mij aan de leeftijd. Kan iemand mij vertellen op welke leeftijd de pop wel wat meer interesse zal krijgen?

Robert

Rudmer
26-03-2008, 08:45
9 maand is inderdaad jong. Maar sommige poppen beginnen vroeg. Ik probeer voor poppen in ieder geval een jaar aan te houden.

Dat de bonte wegvliegt kan een teken zijn dat ze er nog niet aan toe is.

Ik heb wel verhalen gehoord dat mannen ook wel eens een man willen bestijgen, maar dat heb ik zelf nog niet waargenomen.