Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eieren op de bodem??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eieren op de bodem??

    Waarom legt mijn bourkspop de eieren op de bodem ipv in het blok??
    dit is mij niet duidelijk ,weet iemand daar iets over en wat is er aan te doen??

    alvast bedankt en prettige paasdagen.

    Gr Barend

  • #2
    Hallo Barend:

    Doorgaans worden de eieren op de grond gelegd omdat het broedblok de pop niet aanstaat.

    Dat kan een hele resem oorzaken hebben: broedblok te groot, te licht binnenin, te groot invlieggat, te ondiep, te diep, lichtinval in het nest, man te broedrijp, enzovoort.

    Wessel van der Veen.

    Opmerking


    • #3
      heb het ook met de valken gehad mischien zit er een scherp randje in het invlieg gat waardoor ze der niet in wil ik heb ze toen een beetje uitgeholt en nu leggen ze de eieren in het blok

      veel succes er mee
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

      Opmerking


      • #4
        eieren op de grond?

        Jongens bedankt voor jullie reactie en ga dat eens goed bekijken, ik wist niet dat ze zo kieskeurig waren.

        fijne paasdagen,

        gr Barend

        Opmerking


        • #5
          Eieren op de grond (bodem van broedkooi)

          De bourkes van ons heeft ook 5 eitjes op de bodem gelegt mijn vraag is gaat het broeden en het groot brengen van de jongen net zo als in een blok.

          Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor uw reactie !!!!

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Henk en Hennie
            De bourkes van ons heeft ook 5 eitjes op de bodem gelegt mijn vraag is gaat het broeden en het groot brengen van de jongen net zo als in een blok.

            Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor uw reactie !!!!
            ik denk dat je ze beter weg kan halen en zorgen dat het blok goed is

            verder zou ik niet weten of ze de jongen op de grond ook goed groot brengen
            mvg roy (vogelfreak)
            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

            Opmerking


            • #7
              je kunt de eieren misschien nog beter verplaatsen in een blok en dat op de grond zetten, succes

              Opmerking


              • #8
                eieren op de bodem?

                Oorspronkelijk geplaatst door H.Koman
                je kunt de eieren misschien nog beter verplaatsen in een blok en dat op de grond zetten, succes
                Bedankt voor jullie reacties.

                Ik heb een kistje gemaakt en dat op de bodem gezet en de pop zit er nu op?

                we zullen zien.

                gr Barend

                Opmerking


                • #9
                  kistje?

                  nog even een vraagje heb je een kistje gemaakt of een broedblok op de grond gezet?

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Barend
                    Waarom legt mijn bourkspop de eieren op de bodem ipv in het blok??
                    dit is mij niet duidelijk ,weet iemand daar iets over en wat is er aan te doen??

                    alvast bedankt en prettige paasdagen.

                    Gr Barend
                    je kan in het blok een beetje droog zand of zaagsel doen zodat ze er een eige plekje van kan maken... het kan ook zijn dat ze nog niet weet waar ze haar eieren moet leggen. ik heb ook al eens gehoord dat iemand een houten baby kooitje op de grond heeft gezet zodat ze daar veilig in kon liggen..

                    Opmerking


                    • #11
                      kisje

                      ik ben beneuiwd hou me op de hoogte

                      Opmerking

                      Working...
                      X