Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe kan ik het zien?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe kan ik het zien?

    ik heb in mijn voliere een witte en zilvere chinese kwarteltjes zitten
    hoe kun je bij deze kleuren zien of het een hen of een haantje is?
    ze moeten dan toch zoiezo rozige veertjes bij de staart hebben?
    aan de keel tekening kan ik het bij sommige ook niet zien,want ze zijn een beetje bont en daar hebben ze een soort witte borst

  • #2
    Hallo,

    kun je er een foto van plaatsen. misschien kunnen we je dan helpen.

    we zien het graag tegemoet
    JP Ghijsens

    Opmerking


    • #3
      linkje

      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        tot morgen

        ik ga dat even proberen morgen,om een foto te maken,
        de witte word steeds verjaagt daar een mannetje en de bonte zit steeds bovrenop de vrouwtjes ,maar dat zegt waarschijnlijk ook weer niets
        groetjes flyingdebs

        Opmerking


        • #5
          Amigo de los Psittacidos

          Look deep into nature and you will understand everything better

          Opmerking


          • #6
            V.w.b. het geslachtsonderscheid:

            Volwassen 'zilver' haantjes hebben een lichte roodbruine waas op de plaats waar dit bij de wildkleurhaantjes echt roodbruin is.

            Bij witte kwartels is het verschil moeilijker te bepalen.

            Uit het gedrag kun je echter wel vrij snel het geslacht opmaken.

            Haantjes lopen meer opgeheven, ze 'kraaien' regelmatig.

            Als het goed is (!) voert het haantje een buffalowormpje o.i.d. meteen aan het hennetje, door haar te roepen en de 'prooi' vervolgens over te dragen.

            Je kunt ook een 'twijfel' vogel even apart zetten en er een 'zeker' hennetje bij zetten. Dan wordt heel snel duidelijk of het al dan niet een haantje betreft.

            succes
            Amigo de los Psittacidos

            Look deep into nature and you will understand everything better

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                bedankt voor jullie reactie,ik denk dat ik toch hennen in mijn voliere heb ,
                dat zou in ieder geval kloppen met jullie verhaal,ik heb nog geen tijd gevonden om ze op de foto te zetten,maar ik selecteer ze gewoon uit en houd de duidelijk zichtbare kwarteltjes in mijn bezit,dan ben ik er zeker van of ik hennen of haantjes heb,het kweken met de witte en de bonte variant laat ik wel aan een ervaren kweker over,
                groetjes debbie,

                Opmerking


                • #9
                  foto`s

                  hier heb ik een paar foto`s van de kwartels,
                  die op deze foto zou dus een hennetje moeten zijn,
                  ze heeft geen roze veertjes bij de kont,ze heeft ook een ruim bekken,
                  als je daar naar kunt kijken bij kwartels?


                  en van deze foto heeft de kwartel met de grote witte vlek,roze veertjes
                  bij de kont en gedraagt zich als een man,hij dekt ook de vrouwtjes
                  maar het andere kwarteltje heeft geen roze veertjes bij de kont,
                  en is dus volgens mij een dame,


                  groetjes flyingdebs

                  Opmerking


                  • #10
                    Bovenste foto geen twijfel mogelijk : hennetje.

                    Onderste foto : wij zien natuurlijk de rose veertjes niet, maar als ik de vogels zo zie, klopt je verhaal helemaal.

                    Opmerking


                    • #11
                      bedankt dimitrid,
                      ik heb het lichte hennetje en de witte gehouden ende rest heb ik weggedaan,
                      grote opruiming voor de zomer,ik heb nu in beide hokken een stelletje dus ik ben benieuwt of ik eens kleine chinese kwarteltjes kan kweken.
                      groetjes debbie

                      Opmerking


                      • #12
                        Mijn ervaring is dat chinese dwergkwartels net zo monogaam zijn als de mens, waarbij mijn haantje zich als stamhoofd gedraagd.

                        Ik heb steeds 4 hennetjes bij de haan en had vorig jaar van 3 hennetjes quasi gelijktijdig jongen en dan heeft het haantje steeds minimum 1 hennetje om zich bezig te houden, terwijl de anderen broeden
                        www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

                        Opmerking


                        • #13
                          Koene
                          Waren de hennetjes natuurbroed of broedmachine jongen ?

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik ben begonnen met 4 machinebroed hennetjes, en die kregen in de loop van 2 jaar allemaal jongen zodat ik met de jongen een stammetje had opgebouwd met allemaal eigen kweek natuurbroed. Dat jaar kweekten ook die jongen hennetjes voortreffelijk.

                            Vervolgens gooide een storm roet in het eten en al mijn kwartels waren gaan vliegen op uitzondering van eentje en vorig jaar opnieuw begonnen met 3 extra machinebroed hennetjes en ook daar verloopt alles goed.

                            Ik wil met bovenstaande aangeven dat wanneer de omstandigheden goed zijn, dan vinden ze snel hun "verloren" broedinstincten terug.
                            www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

                            Opmerking

                            Working...
                            X