Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grasparkiet..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Grasparkiet..

    Heej mensen,,Ik ben Aid 12 jaar en ik zorg met mijn familie voor een groene grasparkiet. We geven hem genoeg eten en drinken en aandacht krijgt hij ook veel!

    Ik wist hier geen goede titel voor dus dan maar zo.

    Hij gaat heel vaak op de grote lamp boven de eettafel staan en zoner dat hij het weet beschadigd hij de lamp. Wij willen hem daar liever niet op die plek hebben dus pakken we hem steeds en zetten we hem weer op een andere plek bij ons op de bank ofzo. Maar hij gaat zo vaak naar die lamp dat we gewoon moe worden Is er misschien een manier om hem dat af te leren?

    Groeten Aid..

  • #2
    je kan hem gewoon in zijn hok laten dan heb je daar geen last van

    Opmerking


    • #3
      Hoi Aid

      Een paar draden spannen vlak boven de rand van de lamp (tijdelijk) helpt vaak wel.

      Vogels willen graag hoog zitten, dat vinden ze veilig. Maak daarom een ander leuk hoog plekje waar hij wel mag zitten. Een mooie tak met een krant er onder of zo.

      Succes.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Klimrek

        Ik had in het begin ook dat ze overal op zaten, maar toen waren ze nog niet echt gewend om los te mogen. Nu heb ik een zelfgemaakt klimrek, met stokken uit de bouwmarkt waar een frame van gemaakt is, en daar heb ik stokken van bomen (wilg en pruim) aan bevestigd en het hangt vol met speelgoed en veel sisaltouw en ze zijn er niet uit te halen. Het is heel goedkoop, want je kan het net zo duur maken als je wil. Het geheel staat in een oud houten dienblad waar beukensnippers inliggen.

        Als het schoongemaakt wordt, zet ik het hele ding onder de douche en spoel het goed heet af. Nachtje drogen en ze kunnen er de andere dag weer in.

        Succes verzekerd.

        Groet, Gonda

        Opmerking

        Working...
        X