Mededeling

Collapse
No announcement yet.

meerdere kwartelhanen bij hennen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • meerdere kwartelhanen bij hennen?

    Hoi, heb even een vraag, heb sinds een paar weken een aantal chinese dwergkartels bij elkaar gezet in mijn buitenvoliere, ze hebben hier aardig de ruimte, t zijn 6 hennen en 3 hanen. Nu lees ik overal dat meerdere hanen bij hennen niet goed gaat omdat de hanen ruzie krijgen. Klopt dit ook want het is tot nu toe erg rustig en iedereen zit lekker bij elkaar en van ruzie is nog niets te merken.

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Groeten erik(sluis)

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door sluis
    Hoi, heb even een vraag, heb sinds een paar weken een aantal chinese dwergkartels bij elkaar gezet in mijn buitenvoliere, ze hebben hier aardig de ruimte, t zijn 6 hennen en 3 hanen. Nu lees ik overal dat meerdere hanen bij hennen niet goed gaat omdat de hanen ruzie krijgen. Klopt dit ook want het is tot nu toe erg rustig en iedereen zit lekker bij elkaar en van ruzie is nog niets te merken.

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Groeten erik(sluis)
    hoi erik,

    Het ligt ten eerste een beetje aan de kwartels en natuurlijk ook erg aan de opervlakte die ze ter beschikking hebben ....verder kan het ook nog aan het seizoen liggen in het broedseizoen zijn haantjes soms erg onverdraagzaam ...Je hebt in iedergeval meer hennen als hanen dus dat zal zeker al schelen en is ook zeker voor de hennen prettiger als andersom...

    Ik zou het goed in de gaten houden omdat het niet betekend dat het goed blijft gaan omdat het nu goed gaat ...ook de hennen goed in de gaten houden want als de hanen een favoriete hen hebben kan die hen behoorlijk toegetakeld worden tot de dood toe ...

    maar zolang het goed gaat zou ik ze laten zitten mijn ervaring is bij de japanse kwartel dan wel dat als je hanen eenmaal uit elkaar hebt gehaald je ze eigenlijk niet meer bij elkaar kan plaatsen ....

    maar zoals ik zei wel goed in de gaten blijven houden want ze kunnen elkaar slopen hoor oja wat ook helpt is veel schuilplaatsen zodat als er eventueel wat geruzied wordt de haan of hen in kwestie altijd kan wegduiken en bv 2 voer en water plaatsen is ook prettig om de rede dat een haantje dat minder dominant is ook altijd ergens voer kan vinden ...

    succes ermee

    groetjes natasja

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door sluis
      Hoi, heb even een vraag, heb sinds een paar weken een aantal chinese dwergkartels bij elkaar gezet in mijn buitenvoliere, ze hebben hier aardig de ruimte, t zijn 6 hennen en 3 hanen. Nu lees ik overal dat meerdere hanen bij hennen niet goed gaat omdat de hanen ruzie krijgen. Klopt dit ook want het is tot nu toe erg rustig en iedereen zit lekker bij elkaar en van ruzie is nog niets te merken.

      Alvast bedankt voor de reacties.

      Groeten erik(sluis)
      het zijn kannibalen .is zoals natasja zegt. ruzie maken zullen ze doen.

      Opmerking


      • #4
        nu gaat dag nog misschien
        maar wacht tot het kweekseizoen begint

        Opmerking


        • #5
          Okay ga het zeker in de gaten houden en anders maar de hanen scheiden., de hennen hebben trouwens nog geen ei gelegd dit jaar maar dat zal straks wel beginnen. De kwartels hebben wel veel ruimte dus mischien dat dit nog een beetje helpt.

          Bedankt voor de reacties!

          Groeten erik.

          Opmerking

          Working...
          X