PDA

Bekijk Volledige Versie : kartonnen tt kooien(universeel)

kingfisher
11-03-2008, 21:18
is er iemand die mij kan vertellen waar ik kartonnen tt kooien(universeel) kan verkrijgen.
Zoals ze op Hasselt stonden.
mvg,
kingfisher

Bart Braam
11-03-2008, 22:07
Neem eens contact op met de ANBvV
Die hebben deze kooien al enkele jaren geleden ontworpen en geintroduceerd.
www.anbvv.nl

kingfisher
12-03-2008, 21:37
Hallo Bart,
dank voor je antwoord,ik ga eens informeren.
Even wat anders ,is het nog gelukt met die zwartmaskerdoffer of heb je iemand anders blij kunnen maken?
Hoop dat je me nog kunt herinneren;)
Mvg,
kingfisher

Bart Braam
12-03-2008, 22:14
Hallo Bart,
dank voor je antwoord,ik ga eens informeren.
Even wat anders ,is het nog gelukt met die zwartmaskerdoffer of heb je iemand anders blij kunnen maken?
Hoop dat je me nog kunt herinneren;)
Mvg,
kingfisher

Indien je er niet uitkomt, mag je altijd mij contacteren hoor.
Jazeker herinner ik me je, goede liefhebbers vergeet je niet.
De duif is bij een serieus goed kweker terecht gekomen, en heeft er ook nakweek van gekregen, dus mijn doel was bereikt.

Vriendelijke groet

kingfisher
12-03-2008, 22:19
Kijk dat was de bedoeling
mvg,
Kingfisher

Bv3l
13-03-2008, 00:22
is er iemand die mij kan vertellen waar ik kartonnen tt kooien(universeel) kan verkrijgen.
mvg,
kingfisher

Bel eens met Heesakkers, ze staan ook elke 1e zaterdag v/d maand met een stand in Boskoop op de vogelmarkt.

succes

Henk3
13-03-2008, 08:53
Hier heb je wel een kans om er aan te komen:
http://www.kbof.be/STARTPAGINA/Kartonnen%20kooien.htm

kingfisher
13-03-2008, 21:39
Bedankt voor de reacties,heb inmiddels contact gehad met de bond en ik heb al wat gegevens waar ik verder mee kan.
mvg,
Kingfisher

termeer
27-12-2008, 22:38
mvg,
kingfisher

:help

Zelf hoop ik dat ze nergens te verkrijgen zijn want volgen mij roep je met karton veel problemen op met luizen en ziekten kunnen zich makkelijk in karton nestelen en ver menigvuldigen .
En alles uit het buitenland is nog niet goed ( belgen pissen ook tegen de wind in) grapje hoor!

Hans de Vries
28-12-2008, 10:29
Valt best mee Termeer, ik gebruik voor mijn zebravinken en meeuwen al jaren kartonnen nestkastjes. Ik denk dat de aanwezigheid van luis etc. niet zozeer
te maken heeft met het materiaal wat je gebruikt. Als je ze hebt, heb je ze overal.....
Verder is het lekker makkelijk, zo'n kartonnen dingetje. Na het broeden weggooien en een nieuwe ophangen..... En mocht je al last van luis hebben dan steekt je de zaak gewoon in de fik........:D
Ben je er meteen vanaf.

Hans.

Henk3
28-12-2008, 10:52
En mocht je al last van luis hebben dan steekt je de zaak gewoon in de fik........
Ben je er meteen vanaf.

Hans.
Haal je ze dan eerst uit het hok?

Hans de Vries
28-12-2008, 15:34
Haal je ze dan eerst uit het hok?

Nee joh, ben je gek.....:D

Hans.

Henk3
28-12-2008, 15:45
Ik lach me krom, hopelijk ben ik morgen weer een beetje recht.

kingfisher
28-12-2008, 16:07
:help

Zelf hoop ik dat ze nergens te verkrigen zijn want volgen mij roep je met karton veel problemen op met luizen en ziekte kunnen zich makkelik in karton nestelen en ver menigvuldigen .
En alles uit het buiten land is nog niet goed ( belgen pissen ook tegen de wind in) grapje hoor!

Ik word hier zo moe van:(
Denk nou eerst eens na voor je wat schrijft,Hans de Vries schreef het ook al.
Als je bloedmijt hebt dan zit het overal en heeft niets te maken met wel of geen karton.
Als je je vogels op een show brengt en iemand die bloedmijt op zijn eigen hok heeft brengt ook vogels in goede kans dat je bloedluis mee brengt naar je eigen vogels/hok .
Bovendien zijn kartonnen kooien bedoeld voor èènmalig gebruik en gebruik je alleen de fronten opnieuw.
mvg,
Kingfisher

Hans de Vries
28-12-2008, 19:10
We hebben de TT's bijna weer gehad maar als je vogels terug zijn moet je - nadat de vogels uitgekooid zijn - even de frontjes verwijderen en met een wit papiertje over de pennetjes strijken waarmee de frontjes in de kooi bevestigd zitten. Als ze rood zijn weet je bijna zeker dat de onder,- boven,- linker,- of rechter buurman/vrouw tijdens de show in een kooi heeft gezeten waarin het rode tuig huist......:mad:

Hans.

kingfisher
30-12-2009, 21:44
ik vind het antwoord van termeer wederom een "nietszeggend" antwoord en al helemaal niet opbouwend.(altijd die negatieve klank in zijn berichten).

ik vind het opzich wel een goed iets ,eenmalig gebruik en hop naar de vuilstort ermee of de brand erin ,vogels vanuit die kooien eventjes behandelen en het traliewerk in een kuip vol met bleekwater en je brengt niks ongemerkt binnen op je hok.
super idee toch?

maar het nadeel was toch van deze kooien dat ze door bepaalde soorten gesloopt werden,kan me zoiets herinneren van verhalen die over het wk te hasselt gingen.
ik ben daar zelf niet geweest dus weet niet of het de waarheid is wat men tegen mij gezegd heeft.
mvg Barry

Waren inderdaad een aantal kooien die al redelijk gesloopt waren dus daar heb je gelijk in en het waren geen kromsnavels maar gewone zaadeters die ze sloopten.
mvg,
kingfisher