Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe lang totdat er gebroed wordt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe lang totdat er gebroed wordt?

    Als ik vandaag een paartje zebravinken (uit de dierenspeciaalzaak) koppel, hoe lang gaat het duren voordat ze eieren gaan leggen?

    Is een kooi met een nestkom (uit de winkel), kokosschaafsel en eiwit-rijk voedsel genoeg om ze tot broeden te krijgen?

  • #2
    oh ja.. waar kan ik het beste een koppeltje kopen? ik woon bij Arnhem. Zitten er daar fokkers? (wil geen speciale, geen tentoonstellingsvogels)

    of heeft misschien iemand van dit forum in de buurt van arnhem nog een koppeltje (of 2) over?

    Opmerking


    • #3
      Wanneer ze eieren gaan leggen kan niemand je vertellen. Dit verschilt per koppel. Het is afhankelijk van de conditie van de vogels en hoe snel ze gewent zijn aan het nieuwe verblijf.
      Je kan de vogels veel badwater en eivoer geven om ze in broedconditie te brengen. En voor de vogels zou je eens op vogelmarktplaats of marktplaats kunnen kijken.
      Groeten,

      Arjan

      Opmerking


      • #4
        Laatst heb ik 2 koppels gekocht en na een week zat 1 koppel al te broeden ik heb ook een koppel zitten die al vanaf november vorig jaar bij elkaar zit en nu pas is de man een nest aan het maken.
        In conditie betekend ook nog geen broedconditie.
        En vinden de vogels elkaar wel aardig.
        Dus het antwoord op je vraag is niet makkelijk gegeven.

        Opmerking


        • #5
          Wat bedoel je met kokosschaafsel? Is dat hetzelfde als cocosvezel (van die bossen met ca 15 a 20 cm lange vezels?

          Je moet ze namelijk ook nestmateriaal geven.

          Ik heb 3 koppels tegelijk opgehokt, maar een van de 2 is pas 2 weken later begonnen. Is dus heel moeilijk te zeggen wanneer ze beginnen met leggen.

          Vogels kopen bij een dierenwinkel heb ik helaas slechte ervaringen mee. (Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen goede winkels bestaan). Ik zou proberen om bij een hobbykweker wat vinkjes vandaan te halen.
          Mijn Site

          Opmerking

          Working...
          X