Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rusk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rusk

    Zou iemand mij kunnen vertellen waar rusk te verkrijgen is?
    Heb elke dierenspeciaalzaak geprobeerrd.

    groetjes Pascal
    groeten uit apeldoorn

  • #2
    Probeer het eens met couscous dit is hetzelfde als rusk maar wel goedkoper groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      coucous

      Hallo girlits waar is dit te verkrijgen?
      mvg pascal
      groeten uit apeldoorn

      Opmerking


      • #4
        couscous

        opgelet, couscous in NIET hetzelfde als rusk.
        Rusk bevat nl. veel meer eiwitten dan couscous.

        Opmerking


        • #5
          De meeste mensen gebruiken rusk/couscous om het eivoer rul te maken en niet om het eiwit te verhogen.Persoonlijk zou ik kiezen voor couscous ten eerste voor de prijs en het wordt beter gecontroleerd omdat het voor menselijke consumptie is ,beide artikelen bestaan uit gemalen graan.De couscous is in de grotere supermarkten op de markt en in turkse winkels te koop.Als je het eiwitgehalte wilt verhogen kun je er ook een lepel aves of breedmax doordoen.De nederlanders kennen het product gewoon als griesmeel.groeten eddie

          Opmerking


          • #6
            couscous

            Hallo Eddie,

            Hebje mischien nog tips over de verhouding met het eivoer?

            je moet het ook aanmaken met water neem ik aan?


            mvg Pascal
            groeten uit apeldoorn

            Opmerking


            • #7
              Ik gebruik het zelf niet maar bij ons op de vereniging doen ze een half kopje rusk/couscous aanvullen met water en dat een nacht in laten trekken hoeveel er door het eivoer moet ligt aan de hoeveelheid eivoer die je dagelijks gebruikt gewoon proberen.Maak het eivoer niet te nat. groeten eddie

              Opmerking


              • #8
                Een ieder denkt er het zijne van en dit was mijn mening!
                Jacco

                Opmerking


                • #9
                  rusk

                  Hallo Tropic,

                  jij zegt dat rusk een verhoogde eiwitwaarde heeft is het dan
                  overbodig er nog gekookt ei aan toe te voegen?

                  En jacco hoe bedoel je doorsnee dierenzaak welk merk was dat?
                  iik ken het alleen van quiko

                  MVG Pascal
                  groeten uit apeldoorn

                  Opmerking


                  • #10
                    ik zeg dat het eiwitgehalte van rusk veel hoger is dan van couscous.
                    Je geeft je vogels toch ook niet alleen couscous ipv eivoer, hetzelfde geld voor rusk.

                    Opmerking


                    • #11
                      rusk

                      hallo tropic

                      natuurlijk dat snap maar ik gebruik gekookt ei als toevoeging van het eivoer
                      wat ik bedoel kan ik dat vervangen door rusk?
                      groeten uit apeldoorn

                      Opmerking


                      • #12
                        Nee, rusk dient om je eivoer rul te maken, niet om je ei(eren) te vervangen.
                        Luiheid is het begin van wijsheid.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door L. Walraevens
                          Nee, rusk dient om je eivoer rul te maken, niet om je ei(eren) te vervangen.
                          Precies! Op de site van Quicko wordt vermeld: Quiko Rusk is een speciaal voer dat wordt gemaakt uit een eiwit rijke grondstof. Rusk moet voor gebruik eerst geweekt worden met water en dan door het eivoer gemengd worden.

                          Maar nergens staat vermeld HOEVEEL eiwitten het product bevat, ook niet op de verpakking. Ik heb vogelkennissen in Duitsland. Gevraagd naar een reactie op Rusk zeiden ze: niet gebruiken, het is hoofdzakelijk maagvulling.

                          Je kunt het uitstekend gebruiken om je voer wat rul te maken en te houden. Maar dat kun je met een gekookt ei ook doen. Of met een stukje koolvis, schelvis etc. En dan verhoog je wel het eiwitpercentage.
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                          Opmerking


                          • #14
                            Hans

                            voor alle duidelijkheid, ik heb nergens geschreven of beweerd dat rusk eieren kan vervangen.
                            Ik heb alleen gezegd dat rusk meer eiwitten bevat dan couscous.

                            Ik wil het ook niet oneerbiedig bedoelen, maar als een fabrikant op zijn verpakkingen schrijft dat een produkt (in dit geval rusk) uit eiwitrijke grondstoffen gemaakt is, en dat bij bv. couscous niet vermeld, dan hecht ik daar meer belang en geloof aan, dan aan jou duitse vogelvrienden.

                            Ik gebruik het alleszins als aanvulling in mijn eivoer, en zeer gemakkelijk om bv. propolis of dergelijke aan toe te voegen.

                            Dit is mijn mening , en je hoeft het er niet mee eens te zijn.

                            Opmerking


                            • #15
                              Zal vast weer wel als een domme opmerking worden gezien .
                              Maar ik neem aan dat eivoer voldoende ei bevat ,,en dat het toch overdreven is om daar nog extra ei aan toe te voegen.
                              Als die rusk en die couscous alleen maar maagvulling is ,dan kun je misschien net zo goed een stukje wit brood geven. Geen hele snee ,maar een stukje ,iets vochtig maken ,en daar je eivoer over strooien.
                              Mijn zebravinken doen het daar in iedergeval prima op

                              Opmerking

                              Working...
                              X