Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pop voert eerstlingen niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • pop voert eerstlingen niet

    Als een jonge pop het eerste seizoen niet de jongen voert
    zal zij dit het tweede seizoen wel doen?

    groet Pascal
    groeten uit apeldoorn

  • #2
    pop voert de eerste jongen niet

    hallo pascal

    dat is niet te zeggen, je geeft hiervoor wel erg weinig informatie.

    hoe oud is de pop
    zit ze samen met de man
    wat krijgen ze voor opfok voer.
    is het een eigen pop of is het een pop die aangekocht
    om hoeveel jongen gaat het, de pop laat de jongen ook in de steek als er iets aan mee is.
    zomaar wat vragen

    groeten wilfred coljee

    Opmerking


    • #3
      pop voert eerstlingen niet

      Het is een jonge pop van vorig jaar daarom de term eerstlingen voor de jongen
      Ze laat de jongen niet in de steek maar voert ze niet
      ze zat samen met de man, Ik heb ook geprobeerd er een ouder jong bij te leggen lukte niet.
      De pop is aangekocht maar nog niet mee gekweekt daar het een pop betreft van vorig jaar.
      Het opfokvoer dat gaat wel goed bij andre vogels geen problemen ondervonden

      groeten Pascal
      groeten uit apeldoorn

      Opmerking


      • #4
        hallo pascal

        als ik het goed begrijp blijft de pop op het nest
        Wat ik zou doen is het volgende:
        ik zou omdat het een nieuw aangekochte vogel is en je niet weet waar de kweker haar mee groot gebracht heeft als laatste redmiddel een stukje oud broud licht weken in melk met roosvice en dit niet langer dan 10 minuten in de kooi laten staan.
        heb dit zelf ook wel eens gehad dat de pop niet mijn eivoer wilde voeren maar wel brood met roosvice, laat het niet te lang staan ivm bactirien.
        in het verleden werd dit veel gedaan maar we zijn daar een beetje van af, maar het is te proberen.

        mocht het zo zijn dat dit ook niet lukt zou ik een tweede nestje aankijken en anders niet meer gebruiken voor de kweek

        ik hoop dat je er iets mee kan
        groeten
        wilfred coljee

        Opmerking


        • #5
          pop voert niet

          Hallo Jacob,

          Als ik jouw beggrijp zou het aan het krachtvoer liggen?
          Maar is het het niet zo dat wel eens vaker voorkomt bij jonge
          poppen en dat ze als wat ouder zijn hier overheen komen?

          groeten Pascal
          groeten uit apeldoorn

          Opmerking


          • #6
            pop voert niet

            Hallo Pascal,

            ik had een bijna vergelijkbaar probleem. Pop voerde in het eerste jaar alleen het 1ste jong en liet de rest dood gaan. Nu heb ik de man verwijderd omdat bleek dat bij het voeren van eivoer hij weer wilde treden.
            Dit blijkt te werken want nu heeft ze 5 jongen die ze voorbeeldig voert en ondertussen heb ik er al 4 uit dit nest kunnen ringen.
            Dus geef de moed niet te gauw op.

            Succes

            Opmerking


            • #7
              niet voeren ???

              hallo pascal je had mij deze vraag ook kunnen mailen dan had je meteen antwoord gehad haha
              de pop voert niet omdat ze of te weining kropzuur heeft of omdat ze nog jong is en niet weet wat te doen ik leg er dan altijd een kunstof ei onder die wat groter is zodat ze de jongen beter hoort pieperen en om het kropzuur op te voeren kun je biogarde door het eivoer doen of appelazijn door het drinkwater doen hier zit een zuur in waar het kropzuur meer word aangevuld zodat de pop de drang krijgt om te voeren.
              groeten en tot volgende week. de frieseparkiet

              Opmerking


              • #8
                sneller

                Hoi Henk,

                Weet ik is er doorheen geglipt,
                volgend jaar dus wel ze is te jong...
                ik zie je volgende week!


                groet Pascal
                groeten uit apeldoorn

                Opmerking


                • #9
                  als het de 1e keer is dat de pop broed en jongen krijgt kan dit ook aan ervaring tekort liggen.
                  volgend jaar beter en anders doe je als het volgend jaar nog niet lukt de pop weg.

                  Opmerking

                  Working...
                  X