Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkieten nestblokken schoonmaken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Parkieten nestblokken schoonmaken

    Misschien span ik het paard achter de wagen maar dit heb ik mij de afgelopen week uitgedacht.


    Neem een boormachine, een extra boorkop en een stuk draadeind. Aan de uiteinden de schroefdraad iets wegvijlen. Tegen aan de ene kant slijtage van de boorkop. Aan de andere zijde omdat anders de draad niet goed in de extra boorkop past. Zet de extra boorkop vast in de werkbank en zet de draadeind vast in de boormachine. Nu draai je zo goed mogelijk de draadeind in de extra boorkop. Je kan natuurlijk ook de juiste draad gaan snijden maar ja zo'n ding heb ik even niet.


    Nu met een staalborsteltje in de extra boorkop het blok schoon werken. Pas wel op dat je niet aan de draadeind pakt tijdens het draaien want anders kan je je wel lelijk bezeren. Het zou denk ik beter zijn om een gladde draad met een opgetapte schroefdraad te gebruiken. Of om de draadeind een stalen pijpje te schuiven voor de veiligheid.

    Mooi schoon. Succes maar weer dan wie er wat mee kan.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

  • #2
    ik vind dat je dat goed bedacht heb maar het is wel gevaarlijk we hebben ook jonge liefhebbers die dit lezen.
    wat dacht je hier van neem een ton doe hier water in doe er wat afwas middel of een scheutje choor (bleekwater) blok er in een half uurtje wachten alles is lekker los geweekt en meteen onsmet.

    Opmerking


    • #3
      nestblokken schoonmaken

      Oorspronkelijk geplaatst door martien_2006
      ik vind dat je dat goed bedacht heb maar het is wel gevaarlijk we hebben ook jonge liefhebbers die dit lezen.
      wat dacht je hier van neem een ton doe hier water in doe er wat afwas middel of een scheutje choor (bleekwater) blok er in een half uurtje wachten alles is lekker los geweekt en meteen onsmet.

      Hallo martien,

      Ik denk niet dat de ouders van jonge lezers hun
      kroost zonder toezicht dit soor dingen laten doen.

      Erg slim bedacht henk ga het gelijk naar mn schoonvader mailen!


      groetjes Pascal
      groeten uit apeldoorn

      Opmerking


      • #4
        gevaarlijk

        Oorspronkelijk geplaatst door martien_2006
        ik vind dat je dat goed bedacht heb maar het is wel gevaarlijk we hebben ook jonge liefhebbers die dit lezen.
        wat dacht je hier van neem een ton doe hier water in doe er wat afwas middel of een scheutje choor (bleekwater) blok er in een half uurtje wachten alles is lekker los geweekt en meteen onsmet.
        Beste Martien, omdat het gevaarlijk kan zijn heb ik er dat ook bij verteld. Maar met het werken er mee is het niet nodig om er aan te pakken heb ik gemerkt. Maar beter is een gladde verlengstaaf dus met opgetapte draad. Dit had/heb ik niet bij de hand, anders had ik dat ook gemaakt.
        Maar nu kan jou tip ook gevolgd worden, bedankt.

        Dus jongelui, laat zoiets even maken van glad metaal voor de veiligheid.

        Winterkoning:
        goeie tip henk 3.

        maarre ik koop gewoon elk jaar een nieuw blok,kost wat, maar ja "geen enkelt risico" hé.
        Te weinig centen op voorraad hier. Ha, ha.

        Pascal:
        Erg slim bedacht henk ga het gelijk naar mn schoonvader mailen!
        Tja, ik denk wel eens slim te zijn maar dat laat ik dan maar aan anderen over om daar een oordeel over te geven. Martien heeft wel een punt natuurlijk. Doe meteen even de groeten aan je schoonvader!!!!
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
            Sorry Martien, u maakt een denkfoutje.
            Chloor heeft, zoals veel ontsmettingsmiddelen, hoegenaamd geen effect op organische vervuiling.

            In de professionle schoonmaak zegt men dikwijls over het gebruik van chloor dat, naast dat het schoonmaakt, het grootste effect de "geurbeleving" is.

            Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat het gebruik van chloor niet goed is, daarvoor heb ik er te weinig verstand van
            Wat een leuke hobby hebben wij toch!

            Opmerking


            • #7
              Een hogedruk spuit kan ook een goede optie zijn ,maar dan moet je de blokken wel vast zetten ,en je wordt waarschijnlijk zelf ook nat.
              Als je met gloor aan de gang gaat zul je wel moeten naspoelen ,denk ik.
              Je zouw in plaats van gloor ook detol kunnen gebruiken ,dat is een meer medisch ontsmettings middel ,maar wel een stuk duurder (maar misschien veiliger voor de vogels dan gloor)

              Ik lees nog iets over gloor en de professionele schoonmaak.
              Er zijn professionele schoonmakers die geen gloor meer mogen gebruiken omdat het te schadelijk is.(waarschijnlijk voor de schoonmakers zelf)

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Ik lees nog iets over gloor en de professionele schoonmaak.
                Er zijn professionele schoonmakers die geen gloor meer mogen gebruiken omdat het te schadelijk is.(waarschijnlijk voor de schoonmakers zelf)
                Klopt , zover ik weet mag het inderdaad niet meer. (in elk geval niet in het verzorgingshuis waar mijn vriendin werkt)
                Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door martien_2006
                  ik vind dat je dat goed bedacht heb maar het is wel gevaarlijk we hebben ook jonge liefhebbers die dit lezen.
                  wat dacht je hier van neem een ton doe hier water in doe er wat afwas middel of een scheutje choor (bleekwater) blok er in een half uurtje wachten alles is lekker los geweekt en meteen onsmet.

                  Het hoeft niet gevaarlijk te zijn , schuif over het draadeindje een stukje pijp (electrapijp),dat kan je zelfs vast houden.

                  succes.

                  Gr Barend

                  Opmerking


                  • #10
                    dat noem ik nu eens slim .

                    Opmerking


                    • #11
                      Zie ook in het eerste bericht deze opmerking.

                      Het zou denk ik beter zijn om een gladde draad met een opgetapte schroefdraad te gebruiken. Of om de draadeind een stalen pijpje te schuiven voor de veiligheid.
                      Staat te lezen tussen de foto's.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking

                      Working...
                      X