PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe stand van de NBvV

Serinus
28-02-2008, 21:45
Hallo,

Wie weet hoe het nou precies zit met die nieuwe informatiestand van de NBvV?
Ik hoor hier zoveel verschillende verhalen over......

Ik heb hem gezien in "Apeldoorn" en daar was hij goed bezet, zag er mooi uit!
In Hasselt, was hij voorál "leeg" aanwezig, toen ik er was.......
Maar áls ik dan hoor hoeveel hij wel niet gekost moet hebben.:cool:

Dus; wie weet van de "hoed en de rand"?

Groeten, Serinus.

Henk3
28-02-2008, 22:20
€ 30.000,00 of zoiets dergelijks geloof ik. Daar hebben veel vereningingen € 1,00 per lid aan bijgedragen als kado voor het 75 jarige bestaan. Dus per saldo kost het de bond eigenlijk niks. Mooi toch.

alexd
29-02-2008, 12:30
€ 30.000,00 of zoiets dergelijks geloof ik. Daar hebben veel vereningingen € 1,00 per lid aan bijgedragen als kado voor het 75 jarige bestaan. Dus per saldo kost het de bond eigenlijk niks. Mooi toch.

En het kost de leden ook vrij weinig, geef toe wat is nou één euro.;)
De leden hebben er overigens niks van gemerkt, als het goed is hebben de verenigingen hun contributie niet éénmalig verhoogd met een euro...

marcellevers
29-02-2008, 19:43
wij hebben het als vereneging ook betaalt en de leden alleen vertelt dat we 1 euro per lid hebben betaalt voor het kado.

weet niet hoeveel leden de NBvV heeft maar dat keer 1 euro moest het ook wel een mooie stend zijn en dat was het ook wel vond ik

Henk3
29-02-2008, 19:48
Wij hebben dat gewoon eerst in de ledenvergadering gehad en aldus besloten mee te werken.

Serinus
29-02-2008, 23:43
Hallo,

Ja klopt, 1 euro is niet veel......
Henk3
Wij hebben dat gewoon eerst in de ledenvergadering gehad en aldus besloten mee te werken
En als jullie nou besloten hadden om niet mee te werken?

Zoals ik vernomen heb, was de stand al besteld toen de afdelingen op de hoogte werden gesteld van het feit dat er een stand zou komen.....

Of ben ik hierin verkeerd voorgelicht?

En hoeveel heeft die stand nou eigenlijk gekost, hoeveel is er bij elkaar gebracht door de leden, wat gebeurd er met het verschil als die stand goedkoper was dan het bij elkaar gebrachte bedrag.
Wat als de stand duurder was dan het bij elkaar gebrachte bedrag?

Groeten, Serinus.

Henk3
01-03-2008, 00:55
Dan was het geld niet overgemaakt. Ik denk dat ik je punt wel begrijp. Het zou nog geen ramp geweest zijn als b.v. onze club niet meegewerkt had maar jij bedoeld denk ik, als het overgrote deel van de leden dit niet goedgekeurd zouden hebben. Dan was het een groot probleem geworden denk ik voor de bond, tenminste als de nieuwe stand op voorhand al besteld zou zijn. Maar je ziet, men had best wel vertrouwen in haar leden. En een kadootje mocht ook na 75 jaar inspanning voor ons hé, ha, ha. Als de stand eventueel duurder was dan het bij elkaar gebrachte eurogeld, ja dan zouden we dat op den duur wel merken in de afdracht van contributie denk ik. Verder weet ik het niet. Ik dacht dat er een stukje in onze vogels gestaan had over dat kado als ik het goed heb, zeker ben ik er niet helemaal van.

alexd
01-03-2008, 10:40
Wij hebben een brief gehad van onze districtsvoorzitter waarin één en ander uitgelegd stond.

J.Perdon
01-03-2008, 12:24
De afronding in presentatie van de nieuwe stand loopt nog.

Het is de bedoeling dat de district voorzitters op de komende voorjaarsvergadering uitleg en inzicht geven aan de afdelings afgevaardigden, die dit vervolgens weer aan hun leden kunnen presenteren.

Het cadeau zal officieel worden aangeboden op een nog nader aan te
geven officele gebeurtenis, waarna er in ``Onze Vogels`` zeker aandacht aan zal worden besteed.

Hopelijk zijn hiermee de vragen voorlopig beantwoord .

Serinus
02-03-2008, 12:11
Hallo,

J. Perdon;
Het is de bedoeling dat de district voorzitters op de komende voorjaarsvergadering uitleg en inzicht geven aan de afdelings afgevaardigden, die dit vervolgens weer aan hun leden kunnen presenteren.
Dan is het verstandig om hierop niet vooruit te lopen.

Alleen de vragen die ik hierboven al gesteld had;
En hoeveel heeft die stand nou eigenlijk gekost, hoeveel is er bij elkaar gebracht door de leden, wat gebeurd er met het verschil als die stand goedkoper was dan het bij elkaar gebrachte bedrag.
Wat als de stand duurder was dan het bij elkaar gebrachte bedrag?blijven onbeantwoord.

AlexD;
Wij hebben een brief gehad van onze districtsvoorzitter waarin één en ander uitgelegd stond.
Als dat een zelfde brief is als die wij hebben gehad dan ben jij niet véél wijzer geworden dan ik.......

Ik ben echter wél benieuwd hoe het een en ander nu precies in zijn werk is gegaan........
Want; zoals gezegd één Euro is "maar" één Euro, maar dertigduizend Euro is D-E-R-T-I-G-D-U-I-Z-E-N-D Euro.....:whisle:

Groeten, Serinus.

alexd
02-03-2008, 12:20
Hallo,
Ik ben echter wél benieuwd hoe het een en ander nu precies in zijn werk is gegaan........

Dan zul je dus nog even geduld moeten hebben, en er op moeten vertrouwen dat je geduld beloond wordt....

Henk3
02-03-2008, 14:11
één Euro is "maar" één Euro, maar dertigduizend Euro is D-E-R-T-I-G-D-U-I-Z-E-N-D Euro.....

Groeten, Serinus.

Ja dat zou mooi zijn want daar zou je ook een paar mooie hokjes van neer kunnen zetten. En misschien ook nog een paar mooie vogels er bij. Als jullie mij nou ook eens allemaal 1 € zouden doneren, ha, ha, zou heel leuk zijn. ;)

J.Perdon
17-03-2008, 21:34
Heren,

Ook op deze vragen kunt U antwoorden verwachten op de komende voorjaarsvergaderingen.

Dus uw geduld moet nog even op de proef worden gesteld.

Jan Perdon

Serinus
18-03-2008, 20:50
Hallo,

J. Perdon;
Heren,
Ook op deze vragen kunt U antwoorden verwachten op de komende voorjaarsvergaderingen.
Dus uw geduld moet nog even op de proef worden gesteld.
Jan Perdon

Natuurlijk wachten we af wat na de voorjaarsvergaderingen naar buiten wordt gebracht.
Ik hoop dat er na de verklaring wat meer duidelijk geworden is is over hoe het een en ander nu eigenlijk gegaan is, gekost heeft, en hoe het democratisch traject nu eigenlijk gelopen is, dat aan dit besluit vooraf is gegaan.
Dat geduld heb ík er in ieder geval wel voor over ;) .

Groeten, Serinus.

Hans de Vries
19-03-2008, 10:20
Ik heb er weinig over gehoord in onze vereniging, een cadeau van de leden voor de jubilerende NBvV in de vorm van 1 euro p.p.
Als dat waar is en zou iedere vereniging meedoen, dan komt er 32.000 euro op het kleed. Niets aan de hand, toch? In ieder geval genoeg om de kosten te dekken als het inderdaad om een stand van 30.000 pegels gaat.....
Symphatieker zou het geweest zijn als ieder lid een eurootje had bijgedragen
en dat de vereniging daar voor elke euro eentje had bijgelegd.....
Maar waarschijnlijk praat ik wel voor mijn beurt en moet ook wat geduld betrachten. In ieder geval, niemand weet hier het fijne van of weet het wel en houdt zijn mond dicht :whisle:

Serinus
22-04-2008, 21:52
Hallo,

Ehm.....
Wanneer zijn die voorjaarsvergaderingen?
:cool:

Groeten, Serinus.

Hans de Vries
23-04-2008, 09:41
De voorjaarsvergaderingen zijn geweest. In Friesland hebben de leden besloten de bijdrage uit de districtskas te betalen. Persoonlijk vind ik dat een goede zaak. We zijn tenslotte geen spaarvereniging....

marcellevers
29-04-2008, 19:09
De voorjaarsvergaderingen zijn geweest. In Friesland hebben de leden besloten de bijdrage uit de districtskas te betalen. Persoonlijk vind ik dat een goede zaak. We zijn tenslotte geen spaarvereniging....

ik vind dit een super slechte zaak en gewoon belachelijk terwijl alle vereneging het zelf betalen gaat friesland het uit de districtkas ( zeker bang voor commetaar van een paar stugge friessen)
kom zorg dat je van dat geld een opleiding fonds voor keurmeesters in je regio steund of zorg dat de jeugd leden kostenloos in kunnen sturen in de districtsTT van friesland. besteed het in de toekomst.

gr marcel

Henk3
29-04-2008, 19:50
Marcel:
besteed het in de toekomst.
Als je het in de toekomst besteed, dan kan het nog ff duren dus.

Ik denk dat je bedoeld: Investeer in de toekomst, ha, ha.

marcellevers
30-04-2008, 05:39
mijn punt is wel duidelijk hoop ik;)

cees collie
30-04-2008, 11:08
Beste Marc,

Commentaar leveren zonder dat je de "ins and outs" kent is gemakkelijk; heb jij wel eens bedacht wie er voor hebben gezorgd dat de districtskas in Friesland aardig gevuld is?
Precies de leden, dus zo gek is dat besluit niet.

Cees

marcellevers
01-05-2008, 15:20
marcel was de naam,

ja uiteraard hebben de verenegingen dat in de districtskas gestopt maar om het voor zulke dingen te gaan gebruiken vind ik niet slim.

geef het geld uit aan belangrijke dingen. zo als jeugd en aan de in opleiding zijn de keurmeesters zo dat deze niet voor bult onkosten gaan opdraaien. dit geld verdien je als lokale vereneging weer terug omdat je de keurmeestes niet ver te rijden dit scheelt je in reiskosten.

Hans de Vries
01-05-2008, 21:47
Tja, misschien zijn wij wel niet zo slim....

Ton Koek
01-05-2008, 22:00
In Noord-Holland hebben alle verenigingen onderstaande uitleg gekregen van het districtsbestuur:

De bond bestaat 75 jaar en men heeft besloten om de Bond een cadeau aan te bieden.
Er is begroot dat 75% van de leden meedoet dat is dan een bedrag van € 21.600,00.
Er was voorgesteld om van dat bedrag een nieuwe stand met toren aan te kopen.
Bij nadere gesprekken met de leverancier, bleek dat het totale kostenplaatje tussen de 30.000 en 53000 euro zou komen te liggen.
Er werd een ander concept voorgesteld.
Aankoop toren inclusief de Led verlichting en huren van de rest van de stands.
Het volgende kostenplaatje zal dan ontstaan
Aankoop toren stand € 5000,00
Aankoop Ledverlichting - 4000,00
Huur en opbouw rest voor
2008 2009 2010 - 12000,00
--------------
Totale kosten € 21000,00

Henk3
02-05-2008, 00:18
tussen de 30.000 en 53000 euro. Daar zit me nogal een verschilletje tussen zeg. Wat een bedragen zijn dit eigenlijk. Zoiets is toch op de euro af te berekenen? Of zit ik nu op een scheve fiets?

Is dit nou bij één leverancier opgevraagd of zijn er meerdere aanbieders in de running geweest. Ik heb geen idee wat je voor dat geld allemaal hebt staan. En dan, als je huurt ben je maar voor een paar jaar voorzien. Dan is dat geld wederom op. En sta je weer met lege handen.

Serinus
13-05-2008, 21:22
Hallo,

Aankoop toren stand € 5000,00
Aankoop Ledverlichting - 4000,00
Huur en opbouw rest voor
2008 2009 2010 - 12000,00
--------------
Totale kosten € 21000,00

Dus in 2011 is er nog over van het kado dat álle leden van de NBvV ter gelegenheid van het 75 jubileum hebben geschonken; een toren en LED verlichting.
Dat heeft dan 21.000 euro gekost.......
Wát gaat de huur en opbouw na 2011 kosten?

En hébben alle leden wel meebetaald?
Of hebben alleen de Friese leden allemaal betaald en andere districten misschien maar 75% van de leden.
Dan is het meer; het "Friese" kado voor de NBvV;)

-Om eerlijk te zeggen vond ik de eerste berichtgeving omtrent dit "kado" nogal summier.
-Onze vereniging heeft voor ál haar leden een euro betaald, dit had voor mij trouwens niet gehoeven!
-Ook nu blijft het een onduidelijk verhaal vwb dit kado.

Hoe zijn andere Districten met dit verhaal omgegaan?
En; als het hele kostenplaatje 21.000 euro is, zoals Ton zegt.
Wat is er dan met het overgebleven geld gebeurd?

Groeten, Serinus.