PDA

Bekijk Volledige Versie : jeugdlid op televisie

henk
28-02-2008, 20:34
Wij kregen het volgende bericht:

Hierbij wil ik u even mededelen dat er a.s. zaterdag (1 maart) in het programma de "BZT-show bij de NCRV op nederland 3 om 17.45 uur tot 18.45 uur
onze zoon van 12 jaar een phaeo kanarie krijgt!!

Onze zoon René is al ruim 2 jaar een kanarie liefhebber en zijn grootste wens was een Phaeo rode kanarie!! Waarom een Phaeo?? Deze heeft hij in het eerste boek dat hij onder ogen kreeg goed bekeken en hij was helemaal weg van deze Phaeo. Hij heeft deze interesse gekregen door zijn Opa. Die heeft ook al een aantal jaren kanarie's.
Wij zijn al bijna 2 jaar bezig om deze Phaeo aan te schaffen, noch op tentoonstelling of beurzen, GEEN rode Phaeo kanarie te vinden of ze zijn schreeuwend duur!! Deze bijzondere Phaeo wordt maar door 5 of 6 mensen in Nederland gekweekt.

Toen René op school zijn wensbriefje voor de BZT-show invulde in november 2007, was het dus wel duidelijk wat hij heel graag zou willen!!
Medio februari heeft Coraline Mulder van de NCRV contact gezocht met René, met de mededeling dat zijn wens was uitgekozen voor de BZT-show!!
Na diverse telefoongesprekken en e-mails over het type vogeltje etc. konden we met één van zijn andere vogels in een kooitje op zaterdag 23 februari naar de studio in Hilversum komen. Er zouden 2 opnames plaatsvinden.
In de eerste show mocht hij zijn oproep doen voor de Rode Phaeo kanarie. Deze is terug te kijken op www.uitzendinggemist.nl
Tot onze grote verbazing werd er in de 2e opname, die komende zaterdag uitgezonden word, een super mooie Phaeo Kanarie aangeboden door de heer A.J. Stokkerman uit Oostburg!! Het is echt een hele mooie kanarie en ook nog een Kampioen!! René was helemaal geshockt dat deze wens dus echt was uitgekomen! Na afloop van de show hebben we nog even na mogen praten met dhr en familie Stokkerman. Hier hebben we ook veel tips en nuttige informatie te horen gekregen over de Phaeo over voer en voeding!!

René is super trots op zijn vogel(s) en wij vinden het dan ook zeer bijzonder dat hij op zo'n jonge leeftijd (12) al een echte kanarie houder is en ook nu bezig is met de kweek van zijn andere kanaries!! Wij weten dan ook dat deze hobby van hem dus GEEN bevlieging is!!
Ook is hij sinds januari jeugdlid geworden van de Tielse vogelliefhebbers vereniging. Hij heeft dus nu ook zijn eigen kweeknummer en ringen. We hopen dan ook dat hij een beetje succesvol kweekseizoen zal hebben.

Met vriendelijke groet,

familie en René van Nimwegen uit Tiel.

Vriendelijke groet,
Henk

naruch
28-02-2008, 21:02
feliciteer je zoon maar voor me, dit is geweldig dat een kweker zijn vogel zomaar weggeeft terwijl ze bijna niet tevinden zijn, nu wordt onze hobby eens in het zonnetje gezet.( van de goede kant)

en een jeudige kweker erbij, dit is ook belangrijk voor onze hobby.
hoop dat hij veel mooie jongen kweekt.

kingfisher
28-02-2008, 21:18
Kijk dit zijn leuke dingen.
Complimenten voor dhr.Stokkerman
Mvg,
Kingfisher

Henk3
28-02-2008, 21:18
Volgens mij niet van Henk. ;)

Ik ga proberen te kijken.

Rudmer
28-02-2008, 21:29
Mooi om te zien dat oudere (ga ik even van uit:o ) hobby-isten op zo'n manier de jeugd ondersteunen.
Wat ik er tot nu toe van merk is dat het een 'ouwelullen'-omgeving is (niet slecht bedoeld)

Bij de vogelvereniging ben ik met mun 29e levensjaar veruit de jongste, en als je op de vogelmartken rondloopt is de haarkleur overwegend grijs.

Ik ben blij dat mijn zoons (2.5 en 0.5) veel plezier in de vogels hebben en ik hoop dat ik de hobby over kan dragen, al zal ik het er niet met geweld in slaan :D

Grote complimenten voor dhr Stokkerman die zomaar een kampioen weggeeft!!!
Aangezien ik niet thuis ben zal ik het niet kunnen zien, maar ik zal tzt uitzending gemist kijken!

Henk3
02-03-2008, 14:16
Ik heb de overhandiging gezien. Het ging allemaal nogal snel. Misschien 1 minuut, hooguit 2 minuten in beeld. Maar ja het was een mooie kanarie en René was er gelukkig mee. Hulde aan de heer Stokkerman die de kampioensvogel met tt kooi en al ter beschikking stelde. :yes: