Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe gaat het bij jullie??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoe gaat het bij jullie??

    Het kweekseizoen is alweer volop aan de gang.
    Ik mag niet klagen, maar vraag mij af:
    Hoe gaat het bij jullie????
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

  • #2
    Ik doe alleen aan natuurlijke buitenkweek dus bij mij zit alles nog in standje winter

    Opmerking


    • #3
      hier binnen en buitenkweek:

      binnen net begonnen met de zebravinken, 3 koppels, 0, 4 en 5 eitjes
      valken begin april buiten
      turken begin april binnen (eerder heb ik de ringen niet)
      grasjes... wanneer er binnen ruimte is :lol: (de buitenvluchten zijn nog in aanbouw dus de halve vogelschuur is afgezet als vlucht!)
      Mijn Site

      Opmerking


      • #4
        Komend weekend wordt er gekoppeld, dus het wordt een spannende tijd.
        Langs deze weg wil ik iedereen een fantastisch kweekseizoen toewensen.

        Groeten John

        Opmerking


        • #5
          Zelf ook nog even wat vertellen natuurlijk:
          De eerste zebravinken en spitsstaartamadines vliegen al door het hok.
          De ceresamadines zitten op eitjes, en onder een koppel meeuwtjes liggen 4 jonge ceressen.
          Verder veel eitjes bij de zebravinken en een aantal koppels wat het nog niet doet. Het bliojft natuurlijk afwachten of alles het red, maar zoals eerder gezegd: ik mag niet klagen.
          Iedereen die al bezig is of nog moet beginnen: veel succes!
          Wat een leuke hobby hebben wij toch!

          Opmerking


          • #6
            Ook ik mag niet klagen, sinds begin dit jaar jongen van de Oranjekaakjes (3 stuks), 3 blauwkopblauwfazantjes, 2 vuurvinken en nu nog een nest vol met jongen van de blauwkopblauwfazantjes (onbekend hoeveel, aanstaande vrijdag worden ze geringd). Ook nog twee koppels vuurvinken zitten op de eieren alsmede een koppel purpergranaatastrildes.

            Groeten en een prettig weekend allemaal,

            Hugo
            Bezoek ook eens mijn website:http://www.estrildidae.nl

            Opmerking


            • #7
              net begonnen met twee koppels catharinas. Deze zijn half januari gekoppeld. Sinds 3 weken de nestblokken in de broedkooien geplaatst. Een van de koppels heeft nu al 3 eieren

              Opmerking


              • #8
                mijn wildkleurgrasparkieten zitten al op eieren de bergen zijn bezig met rommelen en ik heb mijn citroenen al horen paren

                Opmerking


                • #9
                  gezien de berichten zit een aantal mensen nog aan het begin van het kweekseizoen. Ook hoor ik nog niet veel wanklanken.
                  Bij mij zitten de kwartels weer te broeden en zijn er een aantal nesten met zebravinken en ceresamdines bij gekomen. op 2 koppels na zit alles op eitjes of jongen.
                  Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                  Opmerking


                  • #10
                    hier begint het langzaam ook, 7 kanarie poppen met eieren of jongen, 1 putter aan het broeden, 1 putter het 4 de ei gelegt, en 3 goudvinken met het eerste ei (vroege kweek binnen)
                    www.fretteren.eu

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Vanaf dit jaar 5 mozambiekjes en twee timbrado's op stok.

                        Blauwfazantjes en oranjekaakjes was een fiasco deze winter.

                        Groeten en veel succes allemaal.
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo,drie geelbuikcini's op stok, 2e nest helaas vier jongen verspeeld i.v.m vacantie de vogels konden zich niet vinden met een andere verzorger en hebben alle jongen het nest uit gekieperd nu liggen er 2 jongen in het derde nest.
                          Kijken of dit lukt en daarna of het wel of niet lukt is het voor hun dit jaar over.
                          Verder 3 witbuikcini's vandaag geringd en een nestje van 5 van een koppel llarquet espagnol moet aankomende week uitkomen en een noordse goudvink op 4 eieren.
                          Iedereen succes met de broed,voor degene die al aan de gang zijn of nog moeten starten.
                          Mvg,
                          Kingfisher
                          Mvg,
                          Kingfisher.

                          Opmerking

                          Working...
                          X