PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe gaat het bij jullie??

alexd
26-02-2008, 22:28
Het kweekseizoen is alweer volop aan de gang.
Ik mag niet klagen, maar vraag mij af:
Hoe gaat het bij jullie????:confused:

Marx
26-02-2008, 22:51
Ik doe alleen aan natuurlijke buitenkweek dus bij mij zit alles nog in standje winter :D

Rudmer
26-02-2008, 23:57
hier binnen en buitenkweek:

binnen net begonnen met de zebravinken, 3 koppels, 0, 4 en 5 eitjes
valken begin april buiten
turken begin april binnen (eerder heb ik de ringen niet)
grasjes... wanneer er binnen ruimte is :lol: (de buitenvluchten zijn nog in aanbouw dus de halve vogelschuur is afgezet als vlucht!)

John Besseling
27-02-2008, 08:52
Komend weekend wordt er gekoppeld, dus het wordt een spannende tijd.:)
Langs deze weg wil ik iedereen een fantastisch kweekseizoen toewensen.

Groeten John

alexd
27-02-2008, 09:20
Zelf ook nog even wat vertellen natuurlijk:
De eerste zebravinken en spitsstaartamadines vliegen al door het hok.
De ceresamadines zitten op eitjes, en onder een koppel meeuwtjes liggen 4 jonge ceressen.
Verder veel eitjes bij de zebravinken en een aantal koppels wat het nog niet doet. Het bliojft natuurlijk afwachten of alles het red, maar zoals eerder gezegd: ik mag niet klagen.
Iedereen die al bezig is of nog moet beginnen: veel succes!

Hugo
27-02-2008, 11:15
Ook ik mag niet klagen, sinds begin dit jaar jongen van de Oranjekaakjes (3 stuks), 3 blauwkopblauwfazantjes, 2 vuurvinken en nu nog een nest vol met jongen van de blauwkopblauwfazantjes (onbekend hoeveel, aanstaande vrijdag worden ze geringd). Ook nog twee koppels vuurvinken zitten op de eieren alsmede een koppel purpergranaatastrildes.

Groeten en een prettig weekend allemaal,

Hugo :)

evanhamersveld
27-02-2008, 20:22
net begonnen met twee koppels catharinas. Deze zijn half januari gekoppeld. Sinds 3 weken de nestblokken in de broedkooien geplaatst. Een van de koppels heeft nu al 3 eieren :)

Daniel
28-02-2008, 00:02
mijn wildkleurgrasparkieten zitten al op eieren de bergen zijn bezig met rommelen en ik heb mijn citroenen al horen paren :)

alexd
05-03-2008, 21:41
gezien de berichten zit een aantal mensen nog aan het begin van het kweekseizoen. Ook hoor ik nog niet veel wanklanken.
Bij mij zitten de kwartels weer te broeden en zijn er een aantal nesten met zebravinken en ceresamdines bij gekomen. op 2 koppels na zit alles op eitjes of jongen.

naruch
06-03-2008, 10:09
hier begint het langzaam ook, 7 kanarie poppen met eieren of jongen, 1 putter aan het broeden, 1 putter het 4 de ei gelegt, en 3 goudvinken met het eerste ei (vroege kweek binnen)

wessellouw
06-03-2008, 16:40
Hallo:

Bij mij is het kweekseizoen vrijwel afgelopen.
Ik kweek slechts uitzonderlijk meer dan 1 ronde per jaar met A. lilianae.

Kooi 01: 6 EI, 6 JONG (JONG = zelfstandig)
Kooi 02: 5 EI, 5 JONG
Kooi 03: 3 EI, 1 JONG verlegd Kooi 07 na 7 dagen;
2e ronde: 5 EI, 5 jongen, maar weggenomen voor handopfok wegens zwaar plukken door de pop, nog niet zelfstandig.
Kooi 04: 6 EI, 4 JONG
Kooi 05: 5 EI, 1 JONG
Kooi 06: leeg
Kooi 07: 5 EI, 3 JONG (+ 1 ex Kooi 3)
Kooi 08: 12 EI, geen jong. Kweken met twee poppen lukt bij mij ook niet.
Kooi 09: 4 EI, 1 JONG.
Kooi 10: 6 EI, 5 KIP, 4 JONG

Dus 26 JONGEN en 5 "jonkies". De laatsten zullen zelfstandig zijn over een week of twee.

Kooi 05: koppel wordt gescheiden en anders verpaard.
Kooi 10: pop dood enkele dagen na spenen van het jong.
Kooi 08: één pop verkocht, de tweede zit nu bij de man in kooi 10.

8 paar en 31 jongen, ik ben content met een gemiddelde van pakweg 4 jongen per paar.

Nu even wachten tot juni en dan de jeugd laten seksen plus controleren op Polyoma. (Het heeft weinig zin om testen te doen voor de jeugdrui waarbij er nog wel eens een jong uitvalt).

Daarna vliegen er nu al 1-1 + 0-1 naar Duitsland, 2-2 + 1-1 naar Italie, 1-1 + 1-1 naar Belgie en 1-1 naar Frankrijk, natuurlijk afhankelijk van de sekse resultaten.

Bovendien moet ik zelf twee onverwante vogels zoeken en laten testen om kooien 06 en 08 volgend jaar ook te kunnen bezetten.

Maar ik huldig daarbij wél het principe "Liever een lege kooi, dan een kooi met een vogel die me niet aanstaat".
Die veroorzaakt alleen maar dagelijks toenemende ergernis.
En een mooie vogel eet echt niet meer dan een minder mooie :) .

Wessel van der Veen.

populier
06-03-2008, 19:08
Vanaf dit jaar 5 mozambiekjes en twee timbrado's op stok.

Blauwfazantjes en oranjekaakjes was een fiasco deze winter.

Groeten en veel succes allemaal.

kingfisher
06-03-2008, 21:41
Hallo,drie geelbuikcini's op stok, 2e nest helaas vier jongen verspeeld i.v.m vacantie de vogels konden zich niet vinden met een andere verzorger en hebben alle jongen het nest uit gekieperd nu liggen er 2 jongen in het derde nest.
Kijken of dit lukt en daarna of het wel of niet lukt is het voor hun dit jaar over.
Verder 3 witbuikcini's vandaag geringd en een nestje van 5 van een koppel llarquet espagnol moet aankomende week uitkomen en een noordse goudvink op 4 eieren.
Iedereen succes met de broed,voor degene die al aan de gang zijn of nog moeten starten.
Mvg,
Kingfisher