Mededeling

Collapse
No announcement yet.

electrolyten geven vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • electrolyten geven vogels

    In de duivenwereld word dit "veel" gebruikt.
    Wat vinden jullie ervan om dit voor onze vogels ook te doen?
    Onder bepaalde omstandigheden natuurlijk, niet als zijnde dagelijks.

    Groeten Eelke

  • #2
    Ik had er nog niet eerder van gehoord

    En voor al die anderen die ook niet weten wat dat voor dingen zijn:
    Heeft u binnenkort een afspraak of onderzoek in Laurentius of gaat u bij iemand op bezoek?  Een mondneusmasker dragen is niet verplicht. Als u graag zelf een mondneusmasker wil dragen, mag dat. U kunt een mondneusmasker pakken bij de ingang. Indien u verkoudheidsklachten heeft, vragen we...
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Dankje Henk, heb het verhaal vluchtig gelezen.

      Maareeeuh wat zou een reden zijn om dit te gaan gebruiken??
      Hoe zie je aan je vogels dat ze dit nodig hebben??

      Gaat mij wel een beetje ver, maar wie ben ik.....
      Wat een leuke hobby hebben wij toch!

      Opmerking


      • #4
        lijkt mij ook

        Gewoon gevarieerd voedsel aanbieden en het zal goed moeten komen.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Is niet nodig. Je kan het een beetje vergelijken met een sportdrankje. Snel aanvullen van deze stoffen die verloerne zijn gegaan tijdens het sporten. Dit bevordert het herstel. Om die reden dus ook gebruikt in de duivensport(postduiven).

          Je zou het kunnen geven bij stress en na /tijdens ziekte.

          Geloof dat aves het ook stressmix noemt.

          Opmerking


          • #6
            Het lijkt er steeds meer op dat op een normale natuurlijke mannier vogels houden ouderwets is.
            Waar zijn we eigenlijk mee bezig ???

            Opmerking


            • #7
              waar we mee bezig zijn!

              Met op een normale manier vogels houden denk ik. Maar daarom kunnen we nog wel nieuwe informatie in ons opnemen denk ik. En daar kunnen we dan mooi weer even een beetje over discusseren of het goed of niet goed is. Goede zaak. Soms weet je dingen gewoon niet. Uit de gegeven antwoorden kan je dan zelf je conclusie wel trekken. Dat vind ik nou leuk aan een forum. Het delen van info met en voor elkaar.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Als het werkt als een soort sportdrankje kan ik het mij voorstellen dat het in de duivenwereld gebruikt word. Normaal gesproken zul je dit niet echt nodig hebben denk ik, maar inderdaad na ziekte......kan het handig zijn.
                En zo ziet men maar weer: de moderne vogelhoudende mensch kan wijzer worden door dit forum. Ik heb weer wat geleerd over dit mij onbekende middel.

                Om terug te komen op de eerste vraag in dit topic, ik kan je niet helpen, weet niemand die dit toepast en heb het zelf ook nog nooit gebruikt.
                Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                Opmerking


                • #9
                  Het lijkt me erg onverstandig om medicijnen te gaan toe dienen ,als de vogels niet echt ziek zijn.
                  Je zult eerst precies moeten weten wat ze mankeren ,wat ze tekort komen ,en dan ook nog de juiste dosering moeten weten.
                  Duiven houders gebruiken ook gewoon simpele dingen ,zoals druivensuiker ,en glucose.
                  Maar als je je vogels een goede varierende voeding geeft hebben ze eigenlijk zulke dingen helemaal niet nodig. Dat geld ook voor ons mensen ,al wil men in de reklame ons wel anders doen geloven. Al die vitamine preparaten ,en zogenaamd gezonde drankjes zijn nergens voor nodig (onder normale omstandigheden)

                  Opmerking


                  • #10
                    Glucose = druivensuiker .
                    Luiheid is het begin van wijsheid.

                    Opmerking


                    • #11
                      Vroeger was alles beter!!

                      Toen ging men op een leeftijd van 40 - 60 dood, stierven veel kinderen en kweekten we nauwlijks vogels.

                      Wees verstandig, sta open voor nieuwegoede dingen en doe oude slechte dingen weg. Houd j eiets leuks aan over

                      En wat betreft medicijnen. Vergeet iet dat een asperientje een soort geconcentreerde wilgenbast is

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door L. Walraevens
                        Glucose = druivensuiker .
                        Helemaal mis.
                        In Begen op Zoom staat namelijk een grote glucose fabriek ,,de Cargill< en daar maken ze glucose zonder dat daar ook maar een druif aan te pas komt.
                        De glucose maken ze daar uit mais ,en is een stroperige substantie die in bijna alle levensmiddelen wordt verwerkt.
                        Druiven suiker wordt gebruikt in poeder vorm en is in iedere goeden dieren winkel gewoon te koop.(er zijn ook tabletten ,,dextrose)

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                          Vroeger was alles beter!!

                          Toen ging men op een leeftijd van 40 - 60 dood, stierven veel kinderen en kweekten we nauwlijks vogels.

                          Wees verstandig, sta open voor nieuwegoede dingen en doe oude slechte dingen weg. Houd j eiets leuks aan over

                          En wat betreft medicijnen. Vergeet iet dat een asperientje een soort geconcentreerde wilgenbast is
                          Ik zeg echt niet dat alles vroeger beter was ,maar om niet steeds op zoek te zijn naar alle mogelijke middeltjes om je rendement van je kweekvogels te verhogen ,vind ik zwaar overdreven.
                          Met gewone ,natuurlijke ,veelzijdige voeding bereik je ook goede resultaten.
                          Tracht uit te vinden wat de vogels in het wild tot zich nemen ,en probeer ze dat in gevangenschap ook te geven.,zoals alle mogelijke soorten groenvoer ,en rijpe en halfrijpe onkruidzaden ,insecten enzo. Maar dat is natuurlijk meer werk en meer vervuiling in de kooi ,en daarom zullen sommige liever een potje van het een of ander nemen.

                          En wat een asperientje betreft ,ik neem aan dat je die ook pas in neemt als het echt nodig is ,,en niet regelmatig een omdat het misschien wel eens nuttig kan zijn. ( dan zijn ze zelfs erg slecht)

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                            Helemaal mis.
                            In Begen op Zoom staat namelijk een grote glucose fabriek ,,de Cargill< en daar maken ze glucose zonder dat daar ook maar een druif aan te pas komt.
                            De glucose maken ze daar uit mais ,en is een stroperige substantie die in bijna alle levensmiddelen wordt verwerkt.
                            Druiven suiker wordt gebruikt in poeder vorm en is in iedere goeden dieren winkel gewoon te koop.(er zijn ook tabletten ,,dextrose)
                            Druivesuiker wordt zo genoemd omdat het OOK in druiven zit, maar ook in andere vruchten. Als het uit mais maken moeten ze, als ik me niet vergis, eerst het zetmeel afbreken.

                            Natuurlijk is het goed uit te zoeken wat ze in de natuur eten, echter wij kunnen daar nooit volledig aan voldoen.
                            Vergeet ook niet dat de natuur niet perfect is. SOms zijn "chemische" middeltjes nodig en soms natuurlijke "chemische" middeltjes.
                            Het een of het ander afschrijven lijkt me niet slim.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik deed in de winter bij de vogels in de buitenvolliere wat druivensuiker in poedervorm door het drinkwater om het iets minder gemakkelijk te laten bevriezen.
                              De glucose die sommige duivenhouders wel eens gebruikte werd vlak voor de wedstrijd gegeven en zorgde dus voor extra energie ,maar daar zullen ze nu ook wel andere middeltjes voor gebruiken.
                              De dextrose tabletten zouden je ook extra energie geven ,of zijn ze alleen maar lekker.

                              Opmerking

                              Working...
                              X