Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plastic ring om de vogels zijn poot, hoe en waarom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • plastic ring om de vogels zijn poot, hoe en waarom

    ik doe altijd een plasticring(strijkkraal) om de poot van mijn vogels, dit doe ik omdat ik dan de jongen per nest uit elkaar kan houden in 1 oog opslag en jongen van de 2 de ronde uit elkaar houden, ze krijgen allemaal een andere kleur. deze krijgen ze om als ze naar de uitvlieg ruimte gaan.

    deze zijn geschikt voor de kleine putter en grote putter, en goudvink is krap maar het gaat, ik doe ze aan de poot waar geen vaste voetring zit.

    ik ga zo te werk, ik gebruik wel een prikker omdat ik de vogels niet wil storen als dit niet nodig is.

    eerste snij je de kraal aan 1 kant door



    schuif de ring op de ringlepel


    de poot van de vogel leg je op de lepel en ring (hier prikker)


    dan schuif je het geheel voorzichtig van de lepel en de ring zit om de poot van de vogel



    je hebt ook kralen speciaal hiervoor van verschillende maten, je krijgt hier ook het lepeltje bij, deze zijn echter vele malen duurder, de strijkkralen kosten pakweg 4 euro voor 3000 of 4000 kralen.
    www.fretteren.eu

  • #2
    plastic ringen

    Hallo Naruch,dan heb ik een andere vraag,hoe haal je deze er weer af als de vogel bijvb. naar de show gaat?
    Gewoon kapot knippen of zo?
    mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      die kun je gewoon kapot knippen met een tangetje en valt de ring in twee stukken uit elkaar, het is zacht pvc materiaal.
      www.fretteren.eu

      Opmerking


      • #4
        Passen deze ook bij: spitsstaarten, zebravinken, andere prachtvinken


        mvg. Dennis

        Opmerking


        • #5
          dat zou ik niet weten de ringetjes wat ik gebruik hebben ongeveer de diameter van 2,8 mm.

          maar in een speciaalzaak voor vogels, kun je speciaal voor vogels plastic ringetjes kopen, per maat maat en het lepeltje erbij wat voor die maat geld.

          wat ik gebruik zijn gewoon strijk kralen.
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            Hoi,

            Ik gebruik ze ook voor zebravinken en spitsstaart amadine's.

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                ook mijn vader gebruikt deze kleur ringen voor zijn kanaries maar dan de groene voor mannen en de oranje voor de pop
                hij kan altijd moeilijk zien wat mannen en poppen zijn dus ik heb geholpen met uitzoeken en alles geringt 3 Jaar geleden en nu alleen de jongen elk jaar even ringen en hij kan nu makkelijk zijn kweekkoppels zelf samen stellen.
                Gr Marcel Levers

                Opmerking


                • #9
                  En je kan ook nog knijpringen gebruiken. Dat doe ik zelf bij de rijstvogels/kanaries ook en t werkt prima!
                  Een ieder denkt er het zijne van en dit was mijn mening!
                  Jacco

                  Opmerking


                  • #10
                    met knijpringen kun je, als je besluit ze er niet af te halen problem krijgen, als ze eieren leggen en gaan broeden kunnen de lipjes aan de knijpring ,de eieren beschadigen en met de plastic ringen heb je geen probleem.
                    www.fretteren.eu

                    Opmerking


                    • #11
                      Toch opletten met de doorgesneden struikparels. Deze kunnen namelijk over het pootgewricht schuiven en alles afknellen, met een lam pootje alsgevolg!!
                      www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

                      Opmerking


                      • #12
                        ik gebruik altijd knijp ringetjes en nog nooit geen probleem gehad met kapotte eieren


                        koene
                        wat geef jij de goulds extra zodat ze goed kweken in een buiten voliere??
                        mvg roy (vogelfreak)
                        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door koene
                          Toch opletten met de doorgesneden struikparels. Deze kunnen namelijk over het pootgewricht schuiven en alles afknellen, met een lam pootje alsgevolg!!


                          dan zou het ook gebeuren met de vaste pootringen, want dit is dezelfde binnen diameter als de plastic ringen die ik gebruik.
                          www.fretteren.eu

                          Opmerking

                          Working...
                          X