Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bevochtiging.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bevochtiging.

    Hallo wie kan mij vertellen, hoe ik het beste de slaapkamer waar
    momenteel de broedkooien staan, op een goed peil te houden voor de
    vochtigheid i.v.m. het uit komen van de eitjes.

    kijk nu doe ik telkens badjes er aan hangen, en ook besproei ik soms
    de goulds wel nat.

    maar er zal toch een andere manier zijn om die slaapkamer goed op peil te houden, met die vochtigheid.

    nou ik kijk uit naar jullie reactie's.

    groetjes petra.

  • #2
    hoe je het nu doet is de beste manier denk ik (zo doe ik het ook), en door het badje eraan tehangen kunnen de vogels de eieren op de goede vochtigheid houden/brengen.

    je kunt ook dure aparatuur kopen, maar het badje moet er dan ook bij.
    anders is het als het te vochtig is, dan moet je maatregelen nemen om de vochtigheid omlaag te brengen, dmv vochtvreters en betere verluchting
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      Zet eens wat veelbladige- of grootbladige planten in je vensterbank, hoe groter het bladoppervlakte zoveel temeer verdamping vind er plaats.
      En maakt de omgeving ook een beetje fleuriger.

      Greetzzz

      Opmerking


      • #4
        ja bij mijn staan planten in de vensterbank, kijk dat is gezellig en geven ook hun vocht af.

        en wat winterkoning zei over te hoge luchtvochtigheid dat je dan ziekte's
        kan kweken dat ben ik wel met hem eens.

        dus ik blijf het maar op de oude manier proberen.

        en wat dat mos betreft ook bij mij in de voiliere lig de bodem nu bezaaid met mos.

        maar heel gek er kom nooit een goulds aan dus ik denk dat ze dat niet prettig vinden, weet het niet hoor.

        groetjes petra.

        Opmerking


        • #5
          Bij de australische prachtvinken die ik heb volsta ik met zo nu en dan een badje aan de kooi (niet eens dagelijks), en met de plantenspuit.
          Met de plantenspuit benevel ik de nestkasten een beetje, het nestmateriaal houdt het vocht wel een tijdje vast.
          Wat een leuke hobby hebben wij toch!

          Opmerking


          • #6
            helpen

            Goulds zijn over het algemeen geen geweldige nestbouwers en kun je best wat helpen door zelf wat mos en ander nestmateriaal in de nestkast te doen en daar met je hand of vuist een kommetje in te draaien.

            Gr. Eelke

            Opmerking


            • #7
              Hallo Petra.

              Zet gewoon een stalen kom met water op de verwarming.
              Het water verdampd dan naar het bij verwarmen van de verwarming.De luchtvochtigheid gaat gewoon met de tempratuur mee.
              Zo doen we het al jaren en met goed resultaat.
              Zorg wel dat het kommetje gevuld blijft,een dag in de week droog laten staan,op de verwarming,om algen aanslag te voorkomen.

              Groeten Ger.

              Opmerking


              • #8
                Goed idee Winterkonig,ge ziet wel twee weten meer als een.

                Ger.

                Opmerking


                • #9
                  ja klop dat is nog niet zo gek om er spul in te doen voor insecten,
                  had daar nog niet aan gedacht.

                  zo zie je maar weer ik leer van jullie nog steeds.

                  groetjes petra.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ger
                    Hallo Petra.

                    Zet gewoon een stalen kom met water op de verwarming.
                    Het water verdampd dan naar het bij verwarmen van de verwarming.De luchtvochtigheid gaat gewoon met de tempratuur mee.
                    Zo doen we het al jaren en met goed resultaat.
                    Zorg wel dat het kommetje gevuld blijft,een dag in de week droog laten staan,op de verwarming,om algen aanslag te voorkomen.

                    Groeten Ger.
                    Er zijn nog steeds speciale verdampings-bakjes oom aan de verwarming te hangen.

                    Geur olie er in doen waar je het effect op de vogels niet zeker van weet ,lijkt me niet erg verstandig.
                    Er zijn ook vogels die zelf graag de eventuele insecten op eten.

                    Opmerking


                    • #11
                      luchtvochtigheid

                      het is wel leuk al deze antwoorden maar hoe hoog of hoe laag is de luchtvochtigheid,tussen de 60 en 70 procent is het beste ongeveer.
                      ik heb een groot tuinhuis waarin ik alleen bijverwarm als het hard gaat vriezen of als de vochtigheid te hoog word.
                      ik zou pas wat gebruiken als je echt last hebt van luizen of iets dergelijks,bijv homeshield in mijn ogen op dit moment een van de beste producten.
                      is je luchtvochtigheid echt te laag dan neem je een plantespoeier en spuit je af en toe de vogels nat.
                      maar eerst een hygrometer ophangen groeten wim

                      Opmerking


                      • #12
                        hallo leila de luchtvochtigheid is bij mij ongeveer 75 dus eigenlijk wel goed.

                        alleen als de zon op de kamer schijnt word het minder dus daar kan ik dan het beste rekening mee gaan houden lijkt me.

                        groetjes petra.

                        Opmerking

                        Working...
                        X