PDA

Bekijk Volledige Versie : drinkwatersysteem

demonteur
17-02-2008, 18:00
Hallo mensen,

ik ben opzoek naar een automatisch drinkwater systeem. dit systeem is speciaal gemaakt voor vogels dus niet zoiets als voor konijnen ed. wie kan mij helpen aan een site of iets dergelijks??

alvast bedankt.
demonteur

Henk3
17-02-2008, 19:15
http://home.hetnet.nl/~kemdk/drinkwatersysteem%205.htm

demonteur
20-02-2008, 10:54
bedankt voor de link dit is precies wat ik zoek

groeten Flip

naruch
20-02-2008, 12:04
bedankt henk3 voor de link, in ben er ook over na aan het denken om dit systeem op de broedkooien en vluchten te monteren.

maar ik denk dat het buiten problemen gaat opleveren in de winter, binnen is het een geweldige oplossing, alleen met medicijn toedienen, dit zou dan wel weer via een drinkfontein moeten, want niet iedere vogel is ziek of heeft weer ander medicijn nodig.

maar het is en blijft een interressant watersysteem voor de vogelliefhebber.

marcellevers
20-02-2008, 18:03
alleen met medicijn toedienen, dit zou dan wel weer via een drinkfontein moeten, want niet iedere vogel is ziek of heeft weer ander medicijn nodig.

even de nippel los koppelen en een normaal drink flesje geven niet de nippel er aan laten zitten want anders drinken ze alleen maar het water uit de nippel en niet de medicijnen uit het drink flesje

is maar een tip

wessellouw
20-02-2008, 18:35
Hallo Flip:

Ik heb jaren geleden een soortgelijk systeem overwogen, maar heb toch uiteindelijk geopteerd voor drinknippel flesjes.

Dat vraagt echt niet veel tijd, zeker bij twee flesjes per kooi.
(Dat van gister vandaag uitspoelen en morgen hergebruiken).
Medicatie of vitamines worden dus per individuele kooi verstrekt.
Eens per week de flesjes ontsmetten in een emmer met water plus een geut bleekwater. De tuitjes in CID en azijn.

Hoe is eigenlijk het systeem wat u in gedachten heeft te zuiveren of te ontsmetten?

Wessel van der Veen.

marcellevers
20-02-2008, 18:42
er zitten op dit systeem aftap doppen als je om het door te laten stromen en de buis is van matriaal waar geen alg aan gaat zitten