PDA

Bekijk Volledige Versie : Jammer.....

webmaster
17-02-2008, 16:17
Beste mensen,
Het wordt tijd dat we hier weer normaal met elkaar om gaan. Ik ben het namelijk een beetje zat aan het worden.

Dit forum hoort een bijdrage te leveren aan de vogelsport maar dat gebeurt de laatste dagen niet.
Als ik iemand tijdelijk verwijder heb IK daar mijn reden voor. Om die aan de grote klok te hangen is niet fair, dat doe ik dus ook niet.

Dit forum is een "hobby" project voor mij, IK steek er vrije tijd in om JULLIE een platform te geven (zelf heb ik geen vogels) maar als dat niet gewaardeerd wordt dan gaat de stekker eruit!

Ps, VogelCafe is niet van de NBvV maar van mij. De NBvV heeft niks met het forum te maken. Wel promoten ze het forum omdat er 99,9% van de tijd nuttige dingen op gezegd worden die de vogelsport verder helpen.

Ps 2, ik heb een normale baan en kan niet (en wil niet) hier agent spelen. Daar heb ik geen tijd voor.

Peter.

gebbinkjes
17-02-2008, 16:25
Hallo,
mooi gesproken volkomen mee eens.
m.vr.gr. Harry

webmaster
17-02-2008, 16:35
Dank je wel!
Ik weet dat dit bericht voor maar een paar mensen geld, maar het moest even gezegd worden.

Peter.

Henk3
17-02-2008, 19:26
Beste Peter, ik hoop dat het toch zover niet behoeft te komen.
Maar begrijpelijk is het wel. Zou zonde zijn zeg, veel mensen hebben je site zelfs als opstartpagina op hun pc staan. Ik niet hoor maar wel in favorieten.

Nou jongens en meisjes, we moeten denk ik toch wat meer ons best doen met z'n allen en elkaar de ruimte laten. Beetje respect voor elkaar denk ik.

Toch niet teveel moeite? Vogelcafé moet niet dicht toch?

Aan de heetgebakerden onder ons zou ik willen zeggen: Laat het niet te snel aanbranden. Zet gewoon het vuur wat lager. :)

kolemine
17-02-2008, 19:43
hallo beste mensen waar zijn wij nu eigenlijk mee bezig, hebben we een mooie side waar iedereen terecht kan met vragen en mededelingen en dan gebeurd er dit. Volgens mij zijn we toch geen kleine kinderen. laten we bezig zijn met onze mooie sport en elkaar waarderen.ik persoonlijk zou het zeer jammer vinden!!!!
sportgroeten Kolemine.

kevin
17-02-2008, 19:51
helemaal mee eens

winterkoning
17-02-2008, 19:57
peter,
ik snap dat je het gezeik meer dan zat bent,maar heb je wel aan de gevolgen gedacht als je het opdoekt ????
hoeveel " verslaafde " zullen dan wel niet moeten afkicken,want vogelcafe is/werkt verslavend.:help :p
dus als je het opdoekt ,wil je dan een rehabilitatie forum starten zodat wij terug de maatschappij in kunnen??:confused:
mvg:)

webmaster
18-02-2008, 00:12
rehabilitatie forum :)

Zover zal het wel niet komen denk ik. Ik voel me gesterkt door jullie berichten.
Dank!

Peter.

krien
18-02-2008, 14:23
ik denk toch dat het hoofdzakelijk komt, doordat mensen hier onder nickname opereren, als je ze gewoon tegenkomt, reageren ze heel anders op vragen of stellingen van je, de toonzetting moet gewoon minder.
maar operators, blijf alsjeblieft zo door gaan, doe hier regelmatig goede ideeen op, de andere filter ik er wel uit.

cees collie
18-02-2008, 17:02
Beste webmaster,

Gelet op de reacties lijkt het er op dat je de put hebt gedempt voor het kalf verdronken is; hulde voor je optreden.
Je hebt groot gelijk.

Vriendelijke groet,
Cees

rob 2
18-02-2008, 19:43
Jammer dat er nog op gewezen moet worden en zeker omdat het toch om een hobby gaat.Maar Peter laat ons niet in de kou staan want hier geld ook de regel dat het vaak maar om een enkeling gaat die het verziek voor de groep vrg Rob.:cool:

Ton Koek
19-02-2008, 02:08
Beste Peter

Wil je zo vriendelijk zijn om mijn naam uit de gebruikerslijst te verwijderen?

Aan een forum van de NBvV had ik graag willen blijven bijdragen, ook na wat onenigheid.
Aan een privéforumpje echter heb ik geen behoefte.

Birdfarm
19-02-2008, 07:18
Aan een forum van de NBvV had ik graag willen blijven bijdragen, ook na wat onenigheid. Aan een privéforumpje echter heb ik geen behoeft

Ton wat is er mis met dit forum?:confused: Ik snap jou even niet.

Greetzzz

Serinus
19-02-2008, 08:18
Hallo,

Graag wil ik Ton vragen op zijn besluit terug te komen!

Vogelarena is "Vogelarena" omdat wij allemaal dat er van gemaakt hebben.
Niet de NBvV, niet de ANBvV, niet de KBOF, niet de BEC en noem álle organistaies maar op.
De NBvV heeft wél de reclame gemaakt voor dit forum.
En, ja nét zoals mijn pleidooi voor een landelijk meldpunt voor de gestolen vogels; http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=2446 had ook dit initiatief onder de paraplu van een landelijke organistatie opgestart kúnnen worden.
Blijkbaar is er een behoefte aan.....

Maar goed da's dus niet het geval.

De meerwaarde van een forumsite voor de vogelsport in het algemeen is de laagdrempeligheid.
Iedereen kan er zijn idee(en) kwijt.
Iedereen kan hier vervolgens kennis van nemen, er zijn al verschillende onderwerpen, hier, de revue gepasseerd die bestuurders van de diverse clubs en organisaties anders niet zo snel onder ogen waren gekomen.
Zonder te pretenderen dat álle onderwerpen direct een groot informatief gehalte hebben, denk ik dat (in ieder geval ik) men door het discusieren hier zijn mening kan vormen over onderwerpen die ánders vaak "de ver man mijn bed show" waren gebleven.

Vogelcafé is, in mijn ogen, het énigste nederlandstalig forum waar de dominantie niet wordt uitgemaakt door "de kromsnavelliefhebbers".
(Bedoel ik niks mee, geachte kromsnavelliefhebbers)
Maar het is hier een lekker "mengelmoesje" waar óók jij, TON KOEK, een groot aandeel in hebt!

Deze diversiteit leidt er dan weer toe dat dé Bestuurders hier ook actief zijn.
Die zijn namelijk óók niet gek en weten dat hier meningen geventileerd worden die "spelen" in de avicultuur.

Dat geeft dé leden dan weer de gelegenheid om, soms 1 op 1, met het bestuur van een landelijke organisatie van gedachten te wisselen.
Wáár vind je zoiets?

Waar ik me wél weer hard voor wil maken is het volgende punt, gericht aan állen!
Soms worden de gesprekken wat "hard" gevoerd, soms, in mijn ogen, té hard, té veel op de man.
"Onzin verhalen" selecteren zichzelf wel uit.
Als er personen zijn die herhaaldelijk met meningen komen die "kant noch wal" raken, vallen ze geheid door de mand.
Door in dat geval deze personen terecht te willen wijzen, komen we in ellenlange discussies terecht waaruit niets constructiefs komt.
De eventuele wrok wordt meegenomen naar een volgend onderwerp waardoor ook dát onderwerp verziekt wordt.
Ik probeer daar in ieder geval niet op in te gaan, lukt trouwens óók niet altijd;)

Aan de Moderator(en) wil ik graag kwijt dat ik ook een ontzettende hekel heb aan het verwijderen van discussies.
Door sommige stukken compleet te verwijderen, raakt een onderwerp soms compleet de draad kwijt.
Ik heb dan het gevoel dat ik tegen een dichte deur heb staan praten....
Niet doen dus!

Het is dan inderdaad misschien "maar" een hobby en moet óók leuk blijven voor degene die dit forum onderhoud(en).
Daar zouden wij allemaal dan soms óók wat aan moeten denken.
Maar ook hiervoor geldt, "het selecteerd zichzelf wel uit".

Maar goed, ter afsluiting; Ton, ik hoop écht dat je op je besluit wil terug komen!

Groeten, Serinus.

marcellevers
19-02-2008, 09:33
Ps, VogelCafe is niet van de NBvV maar van mij. De NBvV heeft niks met het forum te maken. Wel promoten ze het forum omdat er 99,9% van de tijd nuttige dingen op gezegd worden die de vogelsport verder helpen.
Peter.

hallo het moet leuk blijven hier zo dat meer mensen een kijkje nemen en denken dat heeft de NBvV het mooi voor elkaar met z'n forum zo jaag je potenseele leden echt weg met het gezijk.

sorry wist niet dat het een prive forum was was er heilg van overtuigt dat dit in opdracht was van de NBvV of in beheer was van de NBvV.

ik denk dat ton zich net als ik een beetje heel er bij de benen genomen:mad: voelt omdat hij dit ook voor club doet om de vogelwereld te promoten voor de NBvV en niet voor een prive Forum

Hans de Vries
19-02-2008, 11:08
Of het nu een NBvV-forum is of een "privé-forum"...
Het is een goed forum, ondanks dat in geval van verschillen van mening weleens wordt gediscussieerd op een manier die ook anders kan.
Dat Ton Koek opstapt is erg jammer; hij is een vogelman in hart en nieren en heeft meestal een heldere kijk op het vogelgebeuren....
Ton, denk hier nog eens over na.

Henk3
19-02-2008, 12:02
Misschien is het wel goed om hier even de forumregels te publiceren, Degene die zich hier geregistreerd heeft is daarmee accoord gegaan. Misschien goed om het toch eens allemaal door te lezen.
Of het nu een algemeen forum is of een forum van de NBvV, maakt mij niet uit. De NBvV maakt wel vermelding van het bestaan ervan. Men hoeft toch niet alles in eigen beheer te hebben? Ik voel me helemaal niet op het verkeerde been gezet. :)
-----------------------------
Forum Regels

De registratie aan dit forum is vrij! Wij dringen erop aan dat je door de hieronder gedetailleerde regels en het beleid verblijft. Als je met de termen akkoord gaat, gelieve te controleren de ' akkoord ' checkbox en druk hieronder op de knop ' Register '. Als je de registratie zou willen annuleren, klik hier om terug te keren naar de forums index .

Hoewel de beheerders en de moderatoren van Vogel forum zullen proberen om alle laakbare berichten van dit forum te houden, het is onmogelijk voor ons om alle berichten te herzien. Alle berichten drukken de meningen van de auteur uit, en geen van beide de eigenaars van Vogel forum, noch Jelsoft Enterprises Ltd. (ontwikkelaars van vBulletin) zal voor de inhoud van om het bericht verantwoordelijk worden gehouden.

Als je lid wilt worden van vogelcafé dan ga je akkoord met de volgende voorwaarden:

Je gaat dit forum niet gebruiken om teksten te publiceren die moedwillig foutief en/of onnauwkeurig, krenkend, vulgair, haatdragend, obsceen, profaan, racistisch, seksueel georiënteerd, dreigend, privacyschendend of anderszins in strijd met de wet zijn.
Ook al ben je het met stellingen of beweringen oneens dan reageer je niet beledigend
Jij bent als lid verantwoordelijk voor je eigen bijdragen
Je publiceert geen materiaal waarop auteursrechten rusten
Je houdt je aan de volgende afspraken
Ik ga ook akkoord met de volgende afspraken.

Blijf bij het onderwerp
Gebruik geen hoofdletters om je woorden kracht bij te zetten.
Met de beheerders van de site (moderators) wordt niet in discussie gegaan
Links naar andere sites plaatsen die los van het onderwerp staan en/of uit een commercieel oogpunt, is niet toegestaan.
Berichten zijn in het algemeen bedoeld en richten zich niet tot één persoon. Gebruik daarvoor E-mail
Je mag geen telefoonnummers en adressen publiceren
Je mag posten onder je eigen naam of onder een "nickname". Gebruik niet de "nickname" van een ander.
Ik ga akkoord met de voorwaarden en afspraken. Ik weet dat deze voorwaarden en afspraken kunnen worden aangepast. Ik weet ook als ik mij niet houd aan de voorwaarden en de afspraken ik dan van de site kan worden geweerd.

Eigenaars van het Vogel forum houd het recht te verwijderen, wijzigen, verplaatsende of het sluiten van elke discussie of gebruiker voor welke redenen dan ook.

-----------------
Ton waarom zou je hier wegblijven? Is echt niet nodig hoor. Je bent een waardevol lid dus om nou weg te gaan om de reden die je aangaf? Heb de moed om je besluit te herzien! Je kunt het.:)

petra
19-02-2008, 14:06
Nou Peter als ik dit zo lees van jou dat jij jezelf zo inzet
voor mensen die vogels hebben(terwijl je ze zelf niet heeft)
en dan ook nog een baan ernaast heb.
nou dan neem ik het petje voor je af hoor.
om tijd en aandacht aan dit forum te besteden.

hoop dat iedereen nu leuk en goed met elkaar om kan gaan (incl mezelf).

groetjes petra.:)

krien
19-02-2008, 14:30
dhr. Koek, ook ik wil u vragen om toch vooral terug te komen op uw standpunt.
Uw inbreng beschouw ik juist als een groot pluspunt op deze site, juist omdat jij nooit iemand af wilt breken en je kijk op de vogelsport beschouw ik als zeer positief.
We kennen elkaar niet echt, ik heb vorig jaar koppel napoleonnetjes bij je gekocht en in Apeldoorn heel ff met je gesproken, ik was toen echter als aspirant even heel druk en had helaas niet veel tijd, maar ik heb gezien dat je heel goed bezig bent en personen als jij zijn een meerwaarde.
Alsjebblieft, kom op je woorden terug.
Groeten Krien.

Piet
19-02-2008, 14:39
Of dit nu een "privéforumpje" is of het officiële forum van de NBvV maakt mij niet uit. Hoewel ik ook wel wat verbaasd de opmerking van de webmaster heb gelezen. Ik ben er steeds van uitgegaan dat dit een initiatief van de NBvV was net zoals vogelmarktplaats(maar daar staat het expliciet bij).
Qua informatie en uitstraling kun je dit forum wel haast zien als een NBvV-forum. Waar worden immers beter de reglementen en standaardeisen van de NBvV bediscussieerd? Ik denk bijna zeker te weten dat sommige threads hun invloed tot in de bondsraad van de NBvV hebben gehad.

Maar wiens initiatief het ook mag zijn, de kwaliteit van de info en de discussie maakt of breekt de waarde van een forum. Ik denk dat dit forum op eenzame hoogte staat. Daarom zou ik het erg jammer vinden als de stekker er uit zou gaan(maar Peter heeft al laten weten dat niet te doen). Verder vind ik het zonde als iemand als Ton dit forum zou verlaten. Ton ik vind jou één van de "makers" van dit forum en ik denk dat je ons maar ook je zelf tekort doet om er mee te stoppen. Je hebt er al zoveel tijd en energie ingestopt. Dus ......

HansvdWeerdhof
19-02-2008, 14:42
...Ik ben het namelijk een beetje zat aan het worden....
Als ik iemand tijdelijk verwijder heb IK daar mijn reden voor. Om die aan de grote klok te hangen is niet fair, dat doe ik dus ook niet.

Dit forum is een "hobby" project voor mij, IK steek er vrije tijd in om JULLIE een platform te geven (zelf heb ik geen vogels) maar als dat niet gewaardeerd wordt dan gaat de stekker eruit!

Ps, VogelCafe is niet van de NBvV maar van mij. De NBvV heeft niks met het forum te maken. Wel promoten ze het forum ....

Ps 2, ik heb een normale baan en kan niet (en wil niet) hier agent spelen. Daar heb ik geen tijd voor.

Nou, ik heb het ook met enige verbazing gelezen. En om heel eerlijk te zijn had ik ook wel wat conclusies verbonden aan dat stukje van de webmaster.
Ik heb het niet als zodanig uitgesproken, maar omdat het nu even speelt wil ik er wel ff wat over kwijt.
Ik heb er ook niet hetzelfde achtergrond idee bij als Ton Koek, want ik vind het prima dat "hij" (da's iemand anders dan Ton Koek dus) weg is, maar ik wil toch even wijzen op de gequote tekst, daar staat nogal wat keren "ik" en "mij" in en ook nog vet en in blokletters.
Die tekst laat weinig tot de verbeelding over, daar staat:
1. "Ik" ben hier de baas.
2. "Ik" schors wie ik wil.
3. "Jullie" mogen mij heel dankbaar zijn dat ik dit forum online heb gezet in mijn vrije tijd.
4. Als het mij belieft trek "ik" de stekker eruit.
5. In de 1e P.S. staat dat dit forum niks met de NBvV te maken heeft.
6. In de 2e P.S. staat, ja ik heb dan wel een forum op het www geplempt maar ik heb geen tijd om er naar om te kijken.

Mijn commentaar:
Op punt 1. :D tsja.
Op punt 2. zal wel
Op punt 3. een forum online zetten kost misschien een half uur.
Op punt 4. flink zeg!
Op punt 5. deze mededeling op zich is voor mij al genoeg reden om dit forum nog meer links te laten liggen dan ik al deed, voor een NBvV forum wil ik me nog wel inspannen, maar voor een prive forum van iemand die er eigenlijk helemaal geen zin (meer) in heeft en geen vogelinteresse, nee bedankt. Dan breng ik mijn aandeel terug tot een minimum (lezen en weinig schrijven)
Wel is het verder in dit kader opvallend dat de webmaster dezelfde achternaam heeft als de voorzitter van de NBvV, dus... "niks te maken met de NBvV" dat is maar heeeeeel relatief. Ook de ontboezeming "ik heb helemaal geen vogels en ik heb geen tijd om politieagent (=moderator) te spelen, zorgt ervoor dat mijn motivatie niet groter wordt.
Op punt 6. ik heb dan wel een forum op het www geplempt maar ik heb geen tijd om er naar om te kijken.

Allemaal goed en wel, maar ik trok toen wel dezelfde conclusie als Ton dus, wel met een andere invalshoek denk ik, maar er zijn ook wel overeenkomsten.

Want wat moet je nu met een forum waar de hele forumleiding onbereikbaar is voor Interne Mail, Prive Berichten en e-mails, kijk maar rond alle moderators zijn onbereikbaar via dit forum.
Verder wordt er zonder opgaaf van reden gewist en op slot gegooid, als je daarover een vraag hebt dan kan dat niet per PB of per e-mail navragen waarom dat is gedaan, dus je moet dat openbaar op dit forum vragen, want ik weet niet wie RobK is.
Dan komt een gesloten onderwerp dus per kerende post weer terug en wordt er weer een slot op gegooid.
Zelfs op keurige vragen (o.a. die van Ton Koek elders) om opheldering komt er vanuit de forumleiding nooit een antwoord. ("hullie" zijn de baas, zoiets?)
Verder valt het me op dat bepaalde forumleden minder mogen zeggen dan anderen, er wordt tegen bepaalde individuen nauwelijks opgetreden, en van anderen wordt elke kik direct beantwoord met een slot erop en/of een gewist bericht. (Het zal me benieuwen hoe lang deze blijft staan)
Gelijke monniken gelijke kappen principe aub

En verder, maar dat is een hoofdstuk wat al een gepasseerd station is, en dat is DE kern van het probleem hier: men hoeft niet onder eigen naam te posten, al vaak over gediscussieerd, hoeft nu niet meer opnieuw, die keuze is gemaakt. Maar het is wel 1 van de kernproblemen hier, ik heb geen enkele interesse om het probleem van "KHommel35" of LHannes9834" op te lossen, ik wil dat wel bij Jan Jansen en Wim de Vries.
Anoniem zijn die idioten ook die 's avonds na hun werk in hun auto of te wel het verlengstuk van hun eeeh... stappen en zichzelf en anderen in gevaar brengen met hun levensgevaarlijke capriolen om maar liefst 2 minuten eerder thuis te kunnen zijn. Alle beschaving valt weg bij sommigen.
Maar anoniem tegen een ander aanschoppen is een stuk minder flink dan onder je echte naam posten en een ongezouten mening geven, dan ben je een vent.
Onder je eigen naam posten dat betekent dat sommigen wellicht toch eens iets beter gaan nadenken voor ze iets zeggen.
Maar dit alles samen zorgt ervoor dat dit forum niet bepaald uitblinkt, en dat is jammer (zie titel van dit onderwerp).... Want een NBvV forum met echte leden met een echte naam en geen pseudoniemen, een forumleiding die meedoet en niet dagenlang uit beeld is (weekenden) en moderatoren die niet alles maar op slot gooien zonder opgaaf van reden daar zal de sfeer stukken beter zijn. Doe je veel dingen niet dan blijft de sfeer agressief.
En als dan ook de forumleiding eens gewoon uitkomt voor enkele zaken, dat het een NBvV forum is, dat er open gecommuniceerd kan worden, dus ook over foute beslissingen (zie mijn direct gesloten onderwerp bij de kanaries) dan, ja dan, dan komen we ergens.
Maar met deze mentaliteit die er nu achter zit kun je inderdaad misschien beter de stekker trekken.
Jammer inderdaad, heel jammer.

RobK
19-02-2008, 16:13
Beste Hans,

Verder wordt er zonder opgaaf van reden gewist en op slot gegooid, als je daarover een vraag hebt dan kan dat niet per PB of per e-mail navragen waarom dat is gedaan, dus je moet dat openbaar op dit forum vragen, want ik weet niet wie RobK is.
Beste Hans,

Als alle belanghebbenden na de COM-show van Hasselt weer terug zijn zullen we deze discussie verder doorzetten.
Vooralsnog is de toonzetting naar de beleidsmakers (je weet wel; degene die af en toe het hoofd boven het gras uitsteken) toe, niet al te positief en dat voorspelt niet veel goeds.

Groet,

RobK
Moderator kanarieforum
Kanaries te vet.
Voordat we vanavond weer een geharrewar van woorden op dit topic krijgen wil ik met de wijze woorden van stamgast Henk dit onderwerp maar sluiten. Het lijkt me duidelijk dat er meerdere wegen naar Rome schijnen te lopen en ieder kan uit de geplaatste meningen halen wat hij/zij wil.

Groet,
RobK, Moderator kanarieforum
Petra,

Kijk even naar bericht twaalf in dit onderwerp en hopelijk weet je genoeg.
Ongetwijfeld hebben de heren Moderatoren het wel gedaan, bedenk echter wel dat wij geen vijandige en/of agressieve berichten plaatsen. Ook voor jou, beste Petra, nog even dit bericht ter overdenking;
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?p=3420#post3420

Groet,

Rob.

Het was een interessant onderwerp, helaas gaat het niet meer over het beginonderwerp en bij deze is het gesloten......RobK sluit normalerwijze geen onderwerpen zonder slotpleidooi en dus altijd met opgaaf van reden.

Dat Hans vd Weerdhof niet weet wie RobK is zal geen verschil hoeven maken, uiteindelijk weet RobK ook niet wie Hans vd Weerdhof is. Daarbij een beetje flauwe smoes, als je graag wil weten wie RobK is dan hoef je alleen even op Google te zoeken en krijg je voldoende info. Je bent er ook achter gekomen dat Webmaster Peter en Moderator Henk dezelfde achternaam hebben....

RobK krijgt via VogelCafe regelmatig persoonlijke berichten. De mogelijkheid staat gewoon aan, al vanaf het begin dat ik bij deze site geregistreerd sta. Als geen ander weet jij -beste Hans- dat wie z'n hoofd boven het gras uitsteekt het gevaar loopt kaalgeschoren te worden. Grappig dat juist jij één van de vele wenst te zijn die daar aan meedoet en onwaarheden op het net rondstrooit.
Mocht je echt twijfels hebben over dit forum, lees dan nog even het reglement door. Kan je niet leven met dit reglement dan trek je je conclusies. Geheel volgens het reglement ga ik van hier niet meer verder in discussie.

No hard feelings, ondertussen.

Groet,

RobK Moderator VogelCafe.

Lucky
19-02-2008, 17:09
Hallo allemaal, het leven is zo kort. Praten over vogels en discussiëren met elkaar over vogels dat moet hier gebeuren.
Al dat gezeur met en tegen mekaar over regeltjes en zinsdelen.
Bah, net kleuters "welles, nietes. Jij neen jij!!!"

Laten we met ons allen er weer een gezellig vogelforum van maken.
Zakelijk en inhoudelijk over vogel thema's schrijven.
Terug naar de "roots van dit Forum"

Greetings Lucky:)

winterkoning
19-02-2008, 18:00
jammer,zoals zo vaak kan men dingen niet gescheiden houden,
de webmaster komt met een oproep om het "gezellig"te houden hier ,omdat hij hier tijd in steekt.

vervolgens is men verbolgt over het feit dat dit "opeens" geen nbvv forum is, iets wat bij een beetje nadenken en kijken/lezen toch wel naar voren komt.
waar is bv het nbvv logo?? iemand die hier gezien? waar staat dat het een nbvv forum is???? denkt u niet dat als dit forum tot de nbvv behoorde dit soort dingen niet overduidelijk er zou staan??
in de vorm van logo's of teksten van : word lid bij de nbvv of de grootste bond van nederland ,u staat op het punt om uw te aanmelden bij een site van de nbvv oid (bij "lid" willen worden).........etc etc
iets scherper zijn in observerings vermogen misschien? want zoals zovaak de dingen zijn niet altijd zoals het op eerste instantie lijkt.

dat de "nbvv" deze site promoot? tja is dat zo onbegrijpelijk dan? aangezien de website van de nbvv ,de website van vogelmarktplaats,de website kleinvee(of zoiets) en dit forum door dezelfde word gemaakt/beheerd.

dat deze site sterk gerelateerd is aan de nbvv omdat hier moderators/webmasters ook binnen de nbvv aktief zijn (op allerlei fronten of kringen) ,dat is misschien de reden waarom men is gaan denken dat dit wel eens van de nbvv zou zijn.
deze gedachtengang word mede gesteund omdat er menig nbvv lid danwel keurmeester dan wel afdelingshoofd of bestuurslid van de nbvv (of plaatselijke club onder de nbvv vlag) of van com hier aktief is.

maar bij alles wat men naast de nbvv doet als men een functie bekleed binnen de nbvv is dit dan uit "naam" van de nbvv??????????

en dat men dus op eigenhoutje te pas en te onpas linken ziet die er soms helemaal niet zijn ,tja wie zijn verantwoording is dat ,zoeken we dat bij onszelf of bij een ander?

wat ik wel jammer vind is dat ik zocht naar een topic (om te kunnen quoten)waarin al een poosje geleden werd beschreven door Henk dat deze site niet onder de nbvv vlag vaart geheel verwijderd is .
want die quote had meer dan eens mijn gezegde(goed lezen wat er staat en laten inzinken) recht van spreken doen hebben.

kritiek hebben op:
volgens mij hebben wij met zijn allen die hier "lid"zijn geworden de "huisregels"door moeten lezen alvorens te kunnen aanmelden
wederom zeg ik goed lezen wat er staat en laten inzinken,want anders had men geen lid moeten worden als men de regeltjes niet wil accepteren:die oa zijn: men mag anoniem en men gaat niet in discussie met webmaster /moderators.
is toch simpel?
ik weet het is niet de meest vrije vorm van menigsuiting etc.maar als je het er niet mee eens was of bent/accepteerd......waarom dan lid geworden?

en verder:
we komen weer op het anoniem zijn verhaal uit,wat moeten we er nog over zeggen en vooral als we weer zo'n "eerste" berichtje binnenkrijgen zoals hier boven van vogelklupie staat.(ahum stond)
ik weet ook wel dat er veel met het vingertje naar mij gewezen of verwezen word,vind ik allemaal best,mag ook,uw goed recht.
maar misschien is het in de manier hoe iemand zich opstelt en formuleerd? ik heb er veel moeten mee gehad en heb mij ook enigzins aangepast daarin,len juist daarom vermijd ik nu bepaalde onderwerpen .(en geef dit ook met enige regelmaat aan).
maargoed al met al blijft de conclusie ,alleen de anoniemen schrijven hier onzin of snappen het niet helemaal of geven harde kritieken.

de henk 3 ,serinus,naruch,piet etc etc etc etc zijn allemaal geen aanvulling voor dit forum,natuurlijk????????????????? of zijn er gradaties in de anoniemen,
maw : we motten de ene anonieme niet en de andere wel.
mag ik u dan vragen ? alle "naamsbekende"dat zijn allemaal mensen die "we wel motten" ?en waar we mee door 1 deur kunnen?

ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben het gezeik iig zat.
de groeten.
kees overdeplas
zo nu heb ik een naam,maar is dit de juiste (zien jullie het probleem waar een webmaster mee kampt????).

ik weet wel een goeie we moeten allemaal een fotokopie inleveren van ons paspoort of identiteitskaart ,dan kunnen we die als avetar gebruiken.
ach nee dat gaat ook niet in amsterdam kan je een identiteits kaart kopen voor 15 euro op de markt.

Zwartkopje
19-02-2008, 19:36
vervolgens is men verbolgt over het feit dat dit "opeens" geen nbvv forum is, iets wat bij een beetje nadenken en kijken/lezen toch wel naar voren komt.
waar is bv het nbvv logo?? iemand die hier gezien? waar staat dat het een nbvv forum is???? denkt u niet dat als dit forum tot de nbvv behoorde dit soort dingen niet overduidelijk er zou staan??

Denk het niet! Ook ik dacht dat het een forum van de NBvV was, hij is immers aankondigd aldaar en er wordt hier regelmatig verwezen naar vogelmarktplaats als men om vogels vraagt.
Ook staan meen ik beide sites bij de NBvV op de site.

Overigens maakt het voor mij niet uit of het van de NBvV is of niet, zie er geen meerwaarde in.

Wat betreft dit forum, dacht dat de problemen hier wel meevielen. Op de verwijderde persoon na dan. Maar goed lees niet alle topics.
Verder valt het me vaak op dat moderators (algemeen) inderdaad vaak met 2 of meerdere maten meten.

winterkoning
19-02-2008, 20:06
http://img98.imageshack.us/img98/7116/top1nf8.gif (http://imageshack.us)
en dit is dus technisch gezien wel aan de bond gerelateerd (zie logo en verdere teksten op die site)
http://img166.imageshack.us/img166/5134/vbulletin3logowhitegc7.gif (http://imageshack.us)
hier is men dus in de "waan"dat de bond hieraan is gerelateerd ,maar er is niks (logo of teksten) wat er technisch gezien is te vinden wat naar bond verwijst (let wederom weer op teksten of logo's in banner of frontpage van deze site).

mvg

petra
19-02-2008, 20:23
het lijkt mij ook beter om hier nu een eind aan te maken,
omdat volgens mij het er om ging dat de webmaster de stekker er uit wilde trekken, en dat bijna niemand dat leuk vondt.

maar nu gaat het weer een heel andere kant op.

dus webmaster als ik u was zou ik er een slot op doen,of de stekker er uit.

petra.

Zwartkopje
19-02-2008, 20:28
Maakt niet uit of ze op elkaar lijken, de suggestie is in het verleden gewekt.
Doordat de webmaster dezelfde is gaan de websites snel op elkaar lijken als hij door "eigenaren " niet aan een "bedrijfsstijl" wordt gehouden.

Ennuh Winterkoning, ik heb in het verleden meerdere websites gemaakt en beheerd en nooit naar elkaar verwezen. Denk dat ik een van de eerste vogelwebsites in Nederland had.
Trouwens door de cmsen (goed Ned. woord?? ) gaan websites tegenwoordig snel op elkaar lijken.

Maar we dwalen af

Even een reactie op Petra - > had al het bovenstaande geschreven.
Mij valt op dat als men dingen uitlegd men vaak dit ziet als een discussie en er geen trek in heeft. Jammer, je krijgt dus nooit de kans om iets uit te leggen. Men noemt het dan gauw zeuren..

Wk. Ik hoop dat je mijn post niet als topic als een "aanval" op jou ziet, is het geenzins

pasmat
19-02-2008, 20:32
hier is men dus in de "waan"dat de bond hieraan is gerelateerd ,maar er is niks (logo of teksten) wat er technisch gezien is te vinden wat naar bond verwijst (let wederom weer op teksten of logo's in banner of frontpage van deze site).

mvg

Het is op zijn minst vreemd dat een forum in het orgaan van een bond ( Onze Vogels) wordt gepromoot, als er totaal geen band zou zijn met de NBvV. Anders staat hiermee gelijk de deur open voor alle andere forums om zichzelf te presenteren via Onze Vogels.

Ton, See you at the other place :D

Oja tot ziens allemaal, ik kijk nog wel eens of het iets leuks wordt de komende maanden.

winterkoning
19-02-2008, 20:33
quote zwartkopje :
Maakt niet uit of ze op elkaar lijken, de suggestie is in het verleden gewekt.
Doordat de webmaster dezelfde is gaan de websites snel op elkaar lijken als hij door "eigenaren " niet aan een "bedrijfsstijl" wordt gehouden.
je hebt gelijk en DAAR WRINGT DE SCHOEN DUS OOK.

quote zwartkopje:

Ennuh Winterkoning, ik heb in het verleden meerdere websites gemaakt en beheerd en nooit naar elkaar verwezen. Denk dat ik een van de eerste vogelwebsites in Nederland had.

dat weet ik .

quote zwartkopje:Maar we dwalen af

idd wederom weer gelijk

ben jij dit allemaal ook zo moe aan het worden?
mvg

RobK
19-02-2008, 20:40
Inderdaad, ik dacht dat het aan mij lag. Vandaag na alle verwikkelingen :help maar eens met de kippen op stok en dus dit topic op slot.

Tot in andere onderwerpen heren (dames ook). Laten we het alstublieft weer over vogeltjes gaan hebben.

Groet,

RobK Moderator VogelCafe.

Serinus
20-02-2008, 00:04
Hallo,

AMEN......
http://i2.photobucket.com/albums/y33/Santegoeds/PeerMaastekeningAdtributen.jpg

Groeten, Serinus