PDA

Bekijk Volledige Versie : eitjes

winterkoning
15-02-2008, 11:56
hallo allemaal,zat net deze topic te lezen :
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?p=21194#post21194

en dacht, opzich een leuk en goed plan,maar Hoe doen jullie het?

hoe gaat dit in zijn werk,eitjes uitblazen,welke handelingen moet je dan doen?
hoe gaat het in zijn werk met opsturen daarvan,welke materialen gebruik je daar voor?
kan je bv de eitjes uitblazen en dan vol met epoxy of gips laten lopen zodat ze niet mee breken?

ik wil ook gerust aan dat eierproject meewerken,maar weet niet hoe zoiets moet dus bij deze leg alles maar uit.(aub).
mvg

girlits
15-02-2008, 12:30
Is het wel bekend dat eieren van europese vogels ook onder de vogelwet vallen en dat het bezit hiervan strafbaar is.groeten eddie

girlits
15-02-2008, 14:04
Volgens art 13 van de ffwet is het verboden dieren planten dan wel eieren,nesten of producten van dieren/planten behorende tot beschermde inheemse dier/plantensoorten onder je te hebben.Dus zelfs lege vogelnesten zijn verboden.Als ik iemand een pluim in zijn hol steek mag dat geen veer zijn van een europese vogel zelfs dat is volgens de wet strafbaar omdat dit een product is van een inheemse soort.Nou is de vraag als ik deze op mijn hoed steek ben ik dan strafbaar omdat ik niks onder me heb maar op?:D groeten eddie

naruch
15-02-2008, 15:07
tjonge girlits wat ben je scherp, daar had ik nog helemaal niet aangedacht, ik denk dat ik het maar beter kan laten, op de kanarie eitjes na dan.

wil je iemand helpen, zadel je hem/haar op met een boete, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

even over de eitjes; deze kan je uitblazen, aan iedere kant een gaatje prikken en dan met de naaald even roeren in het eitje zodat de dooier kapot gaat, dan komt deze er ook goed uit zonder dat het eitje uit elkaar spat. en dan blazen,let op dat het geen rotte eitjes zijn want dan kan je je lol op.

daarna doe ik wat gips in een spuit( goed vloeibaar) en spuit ik het eitje vol, als je eiervreters hebt kun je hier ook scherpe mosterd of sambal voor gebruiken.