Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vreemde poot grasparkiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vreemde poot grasparkiet

    hallo mensen,

    k heb en grasparkiet waarvan een poot niet goed is hij gaat op zijnelleboogje zitten in plaats van dat ie zn poot gebruikt wat zou de oorzaak jn en komt dit nog goed? Is er BV iets aan te doen?

    groeten pascal
    groeten uit apeldoorn

  • #2
    pootje

    Heeft ie te lange nagels misschien?
    Is ie blijven hangen?
    Is ie in zijn pootje gebeten?
    Is er wat verklaarbaars te zien aan het pootje?
    Zit er wel kracht in, of hangt het pootje er bij?
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      vreemde poot

      Hallo Henk,

      lange nagels is het niet de vogel is net uitgevlogen, zou mischien kunnen dat de vader agressief is geweest maar zie geen wondje
      Er zit wel kracht in de poot als hem mijn vinger geef pakt hij deze wel
      ik heb ff wat fotos gemaakt niet super scherp maar mischien net goed genoeg
      let op de op hoe hij op zijn been rust en de twee voorste tenen staan recht hij buigt deze niet gewoon recht dce lucht in hij geeft ook geen pijn en het is ook niet de geringde poot??
      je kunt goed zien dat hij op het gewricht leunt
      Bijgevoegde Bestanden
      groeten uit apeldoorn

      Opmerking


      • #4
        pootje

        Ik heb je foto even gedownload en wat zichtbaarder gemaakt om even wat beter te kunnen zien hoe het is.

        Het pootje staat inderdaad in een naar voren staande stand. En dat lijkt mij niet goed. Dat kan al in het nest gebeurd zijn of met uitvliegen. het zou een stram pootje kunnen blijven. Ik dacht in eerste instantie aan sprijdpoten. maar daar lijkt het niet op. Dan had je dat in het nest ook al wel opgemerkt.
        Ik ben bang dat het met dit pootje niet meer in orde zal komen.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          vreemde poot

          Maar er is dus een ongelukje gebeurt met het beestje?
          en henk hoe maak je de fotos zichtbaarder? al mijn fotos zien er zo uit

          groeten pascal
          groeten uit apeldoorn

          Opmerking


          • #6
            duidelijker

            Dat kan je doen in word of in een fotobewerkingsprogramma.

            Maar beter is om de instelling van je toestel eens even nader te bekijken. Want dit moet veel scherper kunnen. Zet je toestel maar eens op automatisch en dan met de zoom functie werken en dan als ie scherp is afdrukken. Lens goed schoon? Laat er anders even iemand naar kijken.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Kromme pootjes

              Ik heb zelf ook een parkiet met kromme pootjes. Die van mij red zich er prima mee. Ze grijpt er ook mee en pakt mijn vinger gewoon vast als ik haar vast heb.
              Ik heb er een foto bij gedaan, misschien lijkt het erop. Er staan ook tenen scheef, en er zit aan een teen zelfs geen nagel. Het is een beetje een scharminkel, maar ze doet het goed. Ze slaapt zelfs op die kromme poot, dan trekt ze de redelijk goede in.



              Ik heb ze als huisdier, maar ik zou niet weten of kromme pootjes erfelijk is.

              Groet, Gonda

              Opmerking


              • #8
                Ik denk dat het pootje uit de kom is Waarschijnlijk is er aan getrokken toen hij klein was of hij is erop gevallen bij het wilde fladderen net na het uitvliegen. Wat gebeurt er als je er heel heel heeel voorzichtig een beetje aan trekt? Ga alsjeblieft niet te hard trekken maar als dit net gebeurd is kan je evt heel voorzichtig dat pootje weer goed krijgen. Je breekt het echter ook heel makkelijk dus je moet alleen iets proberen als je echt weet wat je doet.

                Is het langer geleden gebeurd dan doe je er niks meer aan omdat de banden al veel te los zijn geworden. Maar dan zou je het bij nestcontrole ook gezien moeten hebben.

                Opmerking


                • #9
                  pootje

                  Nou, ik heb haar in januari zo gekocht, als vriendinnetje voor het mannetje omdat hij zo aan het treuren was nadat zijn pop was doodgegaan. En de kweker zei dat ze van vorig jaar was. Dus het is dan al te lang geleden. Van die hele kromme poot, is dat teentje ook dikker dan bij de andere pootjes en ook vergeleken bij andere parkieten.

                  Ik ga er maar niet aan trekken, want ik heb dan geen idee wat ik doe en aangezien ze al meer dan een half jaar is, lijkt me het ook te laat. Ik moet nu alleen wel de nagels van die pootjes vaker knippen, want ze slijt het niet af op een natuurlijke manier.

                  Bedankt voor je uitleg, ik vind dat wel interessant, heb daar zelf dus echt nooit aan gedacht. Ze heeft er verder geen pijn aan gelukkig.

                  Groet, Gonda

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ranifo
                    Nou, ik heb haar in januari zo gekocht, als vriendinnetje voor het mannetje omdat hij zo aan het treuren was nadat zijn pop was doodgegaan. En de kweker zei dat ze van vorig jaar was. Dus het is dan al te lang geleden. Van die hele kromme poot, is dat teentje ook dikker dan bij de andere pootjes en ook vergeleken bij andere parkieten.

                    Ik ga er maar niet aan trekken, want ik heb dan geen idee wat ik doe en aangezien ze al meer dan een half jaar is, lijkt me het ook te laat. Ik moet nu alleen wel de nagels van die pootjes vaker knippen, want ze slijt het niet af op een natuurlijke manier.

                    Bedankt voor je uitleg, ik vind dat wel interessant, heb daar zelf dus echt nooit aan gedacht. Ze heeft er verder geen pijn aan gelukkig.

                    Groet, Gonda
                    Wat me opvalt Gonda, is de dikte van de stok waar je parkiet op zit. Die kan echt wel een stukkie dunner hoor... Hij moet zo dik zijn dat de poot de stok kan omklemmen. Nog beter is wat takken van struiken te gebruiken van een variabele dikte, is beter voor de poten. Ik denk dat de 'kromme poot' (zo krom lijkt hij trouwens ook niet) ook weer in een wat andere stand gaat staan.
                    't Is net fysio... Leuke parkiet, trouwens.
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ranifo
                      Nou, ik heb haar in januari zo gekocht, als vriendinnetje voor het mannetje omdat hij zo aan het treuren was nadat zijn pop was doodgegaan. En de kweker zei dat ze van vorig jaar was. Dus het is dan al te lang geleden. Van die hele kromme poot, is dat teentje ook dikker dan bij de andere pootjes en ook vergeleken bij andere parkieten.

                      Ik ga er maar niet aan trekken, want ik heb dan geen idee wat ik doe en aangezien ze al meer dan een half jaar is, lijkt me het ook te laat. Ik moet nu alleen wel de nagels van die pootjes vaker knippen, want ze slijt het niet af op een natuurlijke manier.

                      Bedankt voor je uitleg, ik vind dat wel interessant, heb daar zelf dus echt nooit aan gedacht. Ze heeft er verder geen pijn aan gelukkig.

                      Groet, Gonda
                      Ik denk niet dat jouw vogel een pootje uit de kom heeft. Ik bedoelde de vogel van de topicstarter. Wat jouw vogel heeft heb ik zelf ook regelmatig gezien toen ik nog grasparkieten kweekte. Ik denk dat dat erfelijk is aangezien ik het regelmatig in mijn kweekgroep had. Niet zoals jouw vogel maar wel in mindere mate Bij jouw vogel is de heup prima in de kom en zijn het de voetjes die naar binnen gedraait zitten. Dat hadden sommige jonge vogels bij mij dus ook zo nu en dan. Nooit last van gehad zoals jij ook aangeeft.

                      Opmerking


                      • #12
                        stokken

                        Dank je wel, ik ben ook blij met haar, en het mannetje ook. Ze hebben verschillende diktes takken en stokken hoor, hier zit ze in het klimrek voor het raam, en die is inelkaar geschroefd met verschillende takken van bomen en ook met deze hobbylijsten uit de bouwmarkt.
                        Wat me opvalt is, dat ze juist die dikkere uitkiest, ze vind het prettig zitten. Ook in de kooi doet ze dat. Op wat dunnere stokken, heeft ze minder grip. Het lijkt dan of ze gaat wiebelen. Maar ze heeft dus keus. Ik had dat ooit gelezen dat het goed was om verschillende diktes te gebruiken, vandaar dat ik overal verschillende in gemaakt heb.

                        Groet, Gonda

                        Opmerking


                        • #13
                          Moet juist niet!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                          Wat me opvalt Gonda, is de dikte van de stok waar je parkiet op zit. Die kan echt wel een stukkie dunner hoor... Hij moet zo dik zijn dat de poot de stok kan omklemmen. Nog beter is wat takken van struiken te gebruiken van een variabele dikte, is beter voor de poten. Ik denk dat de 'kromme poot' (zo krom lijkt hij trouwens ook niet) ook weer in een wat andere stand gaat staan.
                          't Is net fysio... Leuke parkiet, trouwens.
                          Hans, dit ben ik helemaal niet met je eens. het is inderdaad het beste dat de vogel zitstokken van verschillende diameter tot zijn/haar beschikking heeft maar de vogel moet absoluut niet de zitstok kunnen omklemmen!
                          Incidenteel is dit natuurlijk geen punt maar als een vogel maar een soort zitstok tot zijn beschikking heeft mag hij/zij het juist niet kunnen omklemmen!!

                          Groet,

                          Herman

                          Opmerking

                          Working...
                          X