Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mischien is er nog hoop voor hobbydier houdend nederland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mischien is er nog hoop voor hobbydier houdend nederland

    heeft u het ook gezien?
    deze uitzending gisteren?


    hoezo leugen en achterklap,ontwijkend vraaggedrag etc.

  • #2
    Zo, hoe veel gekker kan het nog? En enkele/veel schapen volgen blindelings.

    Greetings Lucky

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
      heeft u het ook gezien?
      deze uitzending gisteren?


      hoezo leugen en achterklap,ontwijkend vraaggedrag etc.
      Ik lees daar niks byzonders ,,en als je dieren/vogel liefhebber bent is er toch niks mis mee om je huis/hobby dieren goed te verzorgen.
      Goed verzorgen is iets meer als alleen maar van goede voeding voorzien.
      Een vis hoort inderdaat niet in een vissenkom ,en wilde dieren horen ook niet in een circus.
      Als er vogelliefhebbers zijn die zich door deze partij aangevallen voelen ,kunnen ze er ook vanalles zelf aan doen om misstanden in de vogelliefhebberij te voorkomen.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
        Ik lees daar niks byzonders ,,en als je dieren/vogel liefhebber bent is er toch niks mis mee om je huis/hobby dieren goed te verzorgen.
        Goed verzorgen is iets meer als alleen maar van goede voeding voorzien.
        Een vis hoort inderdaat niet in een vissenkom ,en wilde dieren horen ook niet in een circus.
        Als er vogelliefhebbers zijn die zich door deze partij aangevallen voelen ,kunnen ze er ook vanalles zelf aan doen om misstanden in de vogelliefhebberij te voorkomen.


        eindelijk daar is ie weer, ( heb ik op gewacht met reageren),de mens hoort ook niet in een huis, deze hoort ook vrij rond te lopen op de hei en te leven van de jacht en gewassen verbouwen. waarom kweekt u eigelijk vogels , als je het er zo eens mee bent, dan laat ze los, ze horen nu eenmaal vrij in de natuur. en niet in een kooi volgens u, en toch heb u zelf een voliere

        ken je de slogan : verbeter de wereld en begin bij jezelf
        www.fretteren.eu

        Opmerking


        • #5
          Ik ben het wel met Animal eens.

          ook vond ik het van beide kanten geen goed interview(de overige interviews met Thieme overigens ook niet)

          Men blijft maar doorzeuren over die ene vissenkom, en men vraagt niet naar zaken die er wel toe doen.

          Ging men maar zo kritisch om met alle andere partijen

          Ik heb voor de rest niks met de partij voor de dieren,maar zie wel in dat er bij vele die hobbydieren houden wel wat verbetert kan worden aan welzijn en huisvesting van hun dieren.

          Laten We met zijn alle daaraan gaan werken zodat onze hobby een positievere uitstraling gaat krijgen naar de buitenwereld toe

          groeten rene

          P.s volgens mij zit er nog wel iets tussen:een vogel loslaten of in een kooitje van 40/30/30 houden.

          Opmerking


          • #6
            Waar het mij zelf omgaat dat is het feit dat “ze”op elk gebied wel wat hebben.(het stopt ook niet).
            Elke hobbyist die wat met dieren doet word aangepakt,of men nu kippen of vogels heeft,in de duivensport zit, tropische aquariumvissen houd,goudvissen houd ,reptielen houd etc. of shows loopt met katten/honden etc. of in de paardensport zit het maakt niet uit ,noem maar op en zij hebben daar wel iets op tegen.(en gaat de hobby’s maar na overal vind je wel onenigheid/onvrede onder die mensen aangaande de dierenpartij).
            Zoals zovaak gezegd,alles gaat heel geleidelijk “ze “ beginnen met iets kleins met uiteindelijke doel een wet of constructie die zo benauwend is dat het niet leuk meer is om te doen.(of onbetaalbaar word voor de gewone man).
            Is er ergens iets met een dier in het nieuws en voila ze zitten er bovenop,neem dat voorbeeld van die dolfijn op de Nederlandse Antillen,die zou gek geworden zijn door de mens(omdat hij truukjes “moet”doen),ze gebruiken de dolfijnen om er kinderen met ernstige handicaps een onvergetelijke tijd mee door te laten brengen en men zegt zelfs dat het een fabel is dat het therapeutisch zou werken voor die kinderen,al zou het een fabel zijn (op wetenschappelijk gebied) ,het is wel een lichtpuntje in hun al zo bekrompen gehandicapte wereldje.1 keer is er nu wat gebeurt,(wat er misging weten ze nu nog niet,was het vermoeidheid?,verkeerde inschatting sprong van dolfijn?,gek geworden? etc .) het gaat honderdduizend keer goed en nu een keer fout,en we moeten gelijk alles verbieden !!!!!!!!!!!!!
            Enne die dolfijnen daar hebben een hele grote ronde vissenkom,ze hebben namelijk de vrije “uitloop” in de vorm van de gehele oceaan daar.
            Volgens mij is er ook nog zoiets als zelfverantwoording ,laat men er dan voor tekenen en bewust maken van de evt. risico’s die dit met zich meebrengt.
            En ja hoor wie zien we met haar leuke bekkie op de tv? Want voor een politica heeft ze dat wel en volgens mij maakt ze daar ook een beetje gebruik van.(goede zet trouwens van de beleidsmakers van de dierenpartij,want uiteindelijk is ze ook maar een spreekbuis voor wat “haar”partij voor staat) Jawel mijn vriendin en jawel wederom gaat ze verder dan een ander gaat, in het belang van de dolfijnen zouden deze overal ter wereld vanuit de dolfinariums moeten verdwijnen,maar ze vergeet eventjes dat bv dolfinarium harderwijk (aan de andere kant van de wereld gelegen) ook een opvangcentrum is voor zieke/aangestrande bruinvissen etc en een onderzoekscentrum is naar deze en andere zeezoogdieren.
            Dat daar een walrus zit bv die een kunstje doet is volgens hun een kwalijke zaak,wat moeten ze dan doen daar in harderwijk?kapot laten gaan van verveling?
            Nu word er in dat interview tegenspraak of tegengas gegeven en het luchtballonnetje doorgeprikt en er word met verontwaardiging gereageerd.
            waar is het onomstotelijke bewijs dan dat het niet goed is voor de goudvis,die kom?
            kom eerst met een onafhankelijk onderzoek daarnaar en gaat dan pas blaten.en met onafhankelijk bedoel ik dus ook financieel onafhankelijk,want die onderzoekers schrijven precies in het straatje dat de geld overmakende patij heet,maw men bijt de hand niet die hen voed.

            en wat heeft dit nu met vogels te maken allemaal???alles want de goudvis is het vogeltje en de kom is de kooi.


            en waarom nou die topic titel,van de 41 ingediende moties door dierenpartij zijn er 38 afgewezen,hoezo symboliek politiek?
            en voor de duidelijkheid ik ben ook dierenliefhebber en ook ik vind dat ze op sommige punten echt wel een zaak hebben,maar ze slaan te ver door,want als het ene niet lukt dan moet er iets anders aangegrepen worden (hoe klein dit dan ook is)want men wilt in de picture blijven want niet in de media ,zodadelijk niet meer in de tweede kamer, en ze moeten iets hebben waar ze wel mee gescoord hebben,dit zijn ze wel verplicht richting hun achterban.

            Opmerking


            • #7
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking

              Working...
              X