Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schuwe putters, kanariepop bijzetten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Schuwe putters, kanariepop bijzetten?

    Ik heb een probleem met de putters. Ze verblijven altijd in hun broedvlucht en een koppel is werkelijk extreem schuw geworden deze winter (ze zijn natabene geboren in een broedkooi). Ze zitten in een rijk beplante kweekbox van 2x2x1 meter en alleen als ik de deur al open doe vliegen ze direct hard heen en weer waarna ze de planten induiken. Ik ben zelden buiten geweest deze winter, alleen met voeren.

    Nu heb ik ook 3 honden die vanaf nu weer veel buiten komen. Ook daarvan flippen ze uit. Mijn oudere vogels zijn dat gewend en ook mijn kanaries geven niks om de honden. Is het een idee om bij dat schuwe koppel putters een tamme kanariepop te zetten? Dus ook laten zitten tijdens het broedseizoen? Misschien komen er bastaarden van maar dat neem ik dan maar voor lief.

    Of gaat ze de putters teveel storen? Ik denk dat ze nl op deze manier niet tot rustig broeden gaan komen omdat ze teveel stressen van mij als ik buiten zit en van de honden als ze aanslaan of gaan spelen.

  • #2
    allemaal mijn putters komen uit broedkooien, ze zitten nu weer opgekooid voor de kweek, zelfs mijn dochtertje van 2 kan langs de kooien lopen/springen trekken zei zich niets van aan.

    behalve 1 deze gaat tekeer als een gek, ik denk dat het de aard van de vogel is en deze misschien nooit zo rustig wordt als de anderen, het zijn eigen kweek vogels van mijzelf, dus ik weet zeker dat deze in de broedkooi is geboren.

    misschien went ie nog, ik kijk het nog een tijdje aan anders gaat deze in een kweekvlucht buiten, kijken of dat dan beter gaat.

    een oplossing weet ik hier niet direct voor, ik denk dat ze nog moeten wennen en dat het met de tijd goed komt.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door naruch
      allemaal mijn putters komen uit broedkooien, ze zitten nu weer opgekooid voor de kweek, zelfs mijn dochtertje van 2 kan langs de kooien lopen/springen trekken zei zich niets van aan.

      behalve 1 deze gaat tekeer als een gek, ik denk dat het de aard van de vogel is en deze misschien nooit zo rustig wordt als de anderen, het zijn eigen kweek vogels van mijzelf, dus ik weet zeker dat deze in de broedkooi is geboren.

      misschien went ie nog, ik kijk het nog een tijdje aan anders gaat deze in een kweekvlucht buiten, kijken of dat dan beter gaat.

      een oplossing weet ik hier niet direct voor, ik denk dat ze nog moeten wennen en dat het met de tijd goed komt.
      Ik zet nu elke dag de deur open zodat ze in ieder geval voor het broedseizoen aan de rondlopende honden kunnen wennen. Ik heb 3 grote honden rondom de volieres lopen. Wel veilig tegen diefstal maar de vogels zelf moeten zich er natuurlijk ook veilig bij gaan voelen
      Eerder was dat geen enkel probleem. Zelfs nesten tegen het gaas direct aan het stuk waar de honden het meeste lopen. Alleen deze 2 putters draaien helemaal door helaas

      Opmerking


      • #4
        zelfde probleem

        ik heb in een buitenvlucht enkele barmsijsjes zitten en een span putters. als ik buiten kom zijn de putters gelijk bang. ze gaan snel in het binnenhok. nu ik wat vaker buiten kom word het wel wat beter alleen moet niet te dicht bij de voliere komen. als ik rustig van 2 meter afstand kijk komen ze wel buiten maar houden mij wel overdreven in de gaten. de sijsjes daarintegen zijn niet bang daar kan ik wel tegen het gaas staan en ze vliegen niet weg. ik hoop ook dat de putters wat makker worden.

        daarnaast heb ik ook nog een span putters in een broedkooi. ook hetzelfde mee. kom er elke dag bij maar ze zijn gewoon altijd bang. altijd als ik de bakjes voor het eten wil gaan pakken worden ze wild. ik hoop dat dit niet ernstig is voor de broedresultaten want vind putters de mooiste vogels die er zijn. wordt het broeden niks danzal ik ze toch volgend jaar gaan verkopen denk ik. heb de vogels ook voor mijn plezier en als ze dan steeds zo bang zijn en in het binnenhok gaan zitten vind ik er niks aan. succes verder met je vogels ene mischien tot horens

        Opmerking


        • #5
          hennep en haver

          hallo beste vogelvriend

          wat ik el eens doe is hennep en haver
          1 dag kiemen en dat ongeveer 1 week geven aan de putters
          ze worden er dan 1 beetje HAAI van zeg maar en dan als je dat geef
          gewoon eens de hand in de kooi al doet u niets rustig op bouwen
          soms moet het 2 weken maar helpt wel goed soms kan het zijn dat ze gewoon niet willen maar dat is afwachten
          ik ben bastaard kweeker en heb wel een 30 man putters en zijn er ook bij die schuw zijn en blijven zeg ik heb er 5 die schuw zijn dan kan ik er meestal wel 3 van rustig krijgen op de mannier die ik u zij

          beetje hennep en haver kiemen 1 dag en dan afspoelen en geven
          voor de andere vogels kan dit ook geen kwaad
          maar putter slaat er meestal goed op aan dus wat ik zeg HIJ WORD 1 BEETJE HAAI


          hoor het nog Groet Bastaardman , Sjef

          Opmerking

          Working...
          X