Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ziekenkooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ziekenkooi

    hoi mensen hoe vinden jullie mijn ziekenkooi??





    zelf doorgedacht en ook zelf gemaakt hij is van geplastificeerd spaanplaat
    geheel afgekit rondom en alle naden.
    het bovenfront is wegneembaar zodat je bij de onderdelen kunt bijvoorbeeld de lamp
    de rails zijn van kunststof en wegneembaar voor het schoonmaken
    keuze tussen tralie front voor oudere jonge vogels of plexiegles deurtjes om de warmte binnen te houden
    groetjes flyingdeb

  • #2
    Ziet er gelikt uit! Petje af. Wat voor lamp(en) gebruik je en welke temperatuur kun je bereiken?
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Ziet er inderdaad netjes uit, ik zie alleen dat de vogel wel op de bodem kan zitten. Ik zou zelf nog een zeer dun gaas spannen over de uitneembare lade, zodat de ontlasting en dergelijk daardoor valt en de vogel daar niet mee in aanraking kan komen.
      Bezoek ook eens mijn website:http://www.estrildidae.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Hugo
        Ziet er inderdaad netjes uit, ik zie alleen dat de vogel wel op de bodem kan zitten. Ik zou zelf nog een zeer dun gaas spannen over de uitneembare lade, zodat de ontlasting en dergelijk daardoor valt en de vogel daar niet mee in aanraking kan komen.

        Niet slim he ,,er zijn ook zieke vogels die NIET op hun stok kunnen blijven zitten ,en graag wat over de grond scharrelen. Dat wil jij dus gaan verhinderen door een bodem van gaas ,waar ze ook nog eens met hun pootjes in vast kunnen raken.!!!!!
        Geen Gaas bodem dus !!!

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          Niet slim he ,,er zijn ook zieke vogels die NIET op hun stok kunnen blijven zitten ,en graag wat over de grond scharrelen. Dat wil jij dus gaan verhinderen door een bodem van gaas ,waar ze ook nog eens met hun pootjes in vast kunnen raken.!!!!!
          Geen Gaas bodem dus !!!
          Je zou misschien eerst ook eens iets positiefs kunnen zeggen en pas daarna je kritiek kunnen spuien!
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Animal
            Niet slim he ,,er zijn ook zieke vogels die NIET op hun stok kunnen blijven zitten ,en graag wat over de grond scharrelen. Dat wil jij dus gaan verhinderen door een bodem van gaas ,waar ze ook nog eens met hun pootjes in vast kunnen raken.!!!!!
            Geen Gaas bodem dus !!!
            Hallo Beest,

            Wie heeft het over gaas waar ze met hun poten in kunnen blijven zitten. Even verder denken dan je kunt, er is ook gaas op de markt waar ze niet met hun poten in kunnen komen.

            Hugo
            Bezoek ook eens mijn website:http://www.estrildidae.nl

            Opmerking


            • #7
              Als het erg dun gaas is dan valt de mest er niet door.
              Een zieke vogel is vaak een vogel die op de grond zit.,en ook op de grond wat zit te eten.
              Het blijft dus dom om een ziekekooi met een gaas of draad bodem te gebruiken.
              Als je bang bent dat de vogel zich op de bodem vervuild ,dan maak je die dagelijks schoon.(zand ,zandpapier of desnoods zaagsel)
              Een kwartel ,is ook een vogel ,die misschien wel eens in de ziekenkooi moet ,en die laat je toch ook niet op een gaas boden lopen.
              Dit heeft niks met negatief te maken ,maar eerder met mensen die niet tegen kritiek kunnen !!!!!!!

              Opmerking


              • #8
                Jammer

                Het zal wel aan mij leggen maar een van de eerste dingen die een dierenarts
                je vertelt als je een zieke vogel hebt, is: zorg ervoor dat de vogel apart zit en dat hij niet in z'n eigen mest omscharrelt....... Dan kan een gaasbodem hier toch een goede oplossing zijn? Je kunt prachtig kunststof gaas kopen wat na reiniging direct weeer bruikbaar is.

                En niet tegen kritiek kunnen? Ik wilde je er alleen op wijzen dat je ook op een prettiger manier op een topic kunt reageren; hallo Flyingdebs, mooie kooi heb je gemaakt! Jammer dat je het niet snapt.

                Hans.
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  Ziekenkooi

                  Complimenten hoor, goed je best op gedaan, flyingdebs!

                  Hopelijk hoef je hem nooit in te zetten.

                  Animal:
                  Een kwartel ,is ook een vogel ,die misschien wel eens in de ziekenkooi moet ,en die laat je toch ook niet op een gaas boden lopen.
                  Je zou eventueel ook aan een uitneembare gazen bodem kunnen denken b.v. uitschuifbaar of gewoon op de laderanden leggen. In de randen even een sponningkje zagen of fraisen en klaar, kan je kwartel er ook in zonder gaas op de bodem. Dik vierkantgaas (fijnmazig) geschikt voor tropen zal prima blijven liggen. Dus niet het gewone dunne gaas. Dat gaat alle kanten op.

                  Ze bedoelen hier dat je wel een beetje aardiger mag reageren, blijft het langer leuk. Kan je wel toch?
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    bedankt voor de reacties

                    ik had het allemaal niet negatief opgevat hoor je moet dingen zoals negatieve kritiek niet jezelf aantrekken dat moet je bij de persoon houden die de kritiek geeft ,probeer er gewoon je eigen mening op vast te houden of mischien kun je er gewoon wat van leren je bent er zelf bij hoe je er mee om gaat je kunt je hersen sturen zoals jij dat wilt ,laat je er niet op vastprikken maar haal er uit wat je nodig hebt!!
                    mischien is het inderdaad beter om gaas boven de bodem te hebben maar ik heb er soms ook handopfok vogels in en dat is niet zo lekker als ze dan op gaas moeten zitten ,ik maak het goed schoon en ververs de bodem elke dag twee keer inderdaad gewoon papier dat werkt goed!!
                    ik heb er nog geen lamp en zo in want dat was me nog even te duur voor nu
                    dat komt met de tijd wel weer goed !
                    ik heb er nu zo een warmte matje in liggen werkt ook erg goed voor vogels die op de grond zitten!!
                    groetjes flyingdeb

                    Opmerking


                    • #11
                      http://www.olba.nl/content/product_d...d=56&taal_id=3
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Een donkerstraler in combinatie met een thermostaat lijkt mij het beste, dan heb je de temperatuur in de hand.

                        De kooi ziet er prima uit, maar kun je eventueel ook zitstokken van verschillende dikte gebruiken? Voor kleine vogels lijken ze wat te dik.
                        mvrgr

                        Piet

                        Opmerking


                        • #13
                          ziekenkooi

                          ja die thermostaad moet er ook komen dat is ideaal natuurlijk!!
                          dat van die stokken das ook een goeie daar moet ik ook even wat aan doen
                          deze zijn ook wat te glad
                          bedankt flyingdeb

                          Opmerking


                          • #14
                            wel gaas onderin de ziekenkooi

                            Animal,

                            Ik heb een ziekenkooi die me perfect bevalt (van Keulen) en waar ook een bodem van gaas in zit. Geen enkel probleem,integendeel, heel hygienisch. Een vogel die te ziek is om op de zitstok te blijven zitten zal ook niet echt gaan rondscharrelen maar in een hoekje kruipen. Alleeen voor kwartels heb je misschien wel een punt.

                            Groet,

                            Herman

                            Opmerking


                            • #15
                              Ja ,het is misschien wel beter voor de hygiene ,maar ik persoonlijk vind het niet zo'n prettig idee ,een tralie of gaas bodem ,en zal het zelf nooit ergens toepassen.

                              Opmerking

                              Working...
                              X