PDA

Bekijk Volledige Versie : Staartmeesjes

Tam
09-02-2008, 08:14
Hallo allemaal

Ik kan een koppeltje staartmeesjes krijgen, maar is het verschil duidelijk te zien tussen de man en de pop?
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten Tam

goudhaantje
09-02-2008, 09:47
geen verschil helaas.je heb vele variaties.
bijna zonder oogstreep,met borstkettingkje{engelse variant}zelfs met keel vlek
de enigste manier om zeker te weten is dna.helaas.
laat je niet belazeren als hij zeker weet dat het een stel is;) .dna = bijna altijd 100%

goudhaantje
09-02-2008, 15:15
ik neem aan dat hij een adres gevonden heeft in utrecht.ik kan deze man niet,maar hij verkoopt wel heel erg veel wildzang op het moment.
dit zegt ook nog niets natuurlijk maar bij mij gaat dan een bel rinkelen.
voorzichtigheid is geboden!
nogmaals ik kan deze man niet en weet dus ook niet of hij oprecht is

knofje
12-02-2008, 22:17
Jammer dat je het net niet voluit zegt maar wel hard op denkt. Weet niet of het verstandig is om je op deze manier te uiten. Wanneer je het niet zeker weet vind ik dat je het ook niet mag uiten.
Maar hoe zou je deze man/vrouw in kwestie kunnen controleren op het verkopen van werkelijk in gevangenschap gekweekte en goedgerinde vogels

goudhaantje
13-02-2008, 00:06
ik heb toch aardig wat ervaring met dit soort dingen.ik waarschuw aleen maar.
staartmezen worden zelden gekweekt maar zeer vaak aangeboden.ik heb er zelf ook eens 12 gekocht a 15 euro stuk
goedgeringd,niets mis mee zou je zeggen
alleen............... vul het zelf maar in .ik hoop dat je niet zo naief ben hoop ik.dan zou ik de kwekers die ze echt gekeekt heb een hoop tekort doen

Zjurre
13-02-2008, 23:09
Ik heb de persoon in kwestie gesproken over de zwarte mezen. Die zijn geringd met Belgische ringen, maat C (2.5 mm), te groot dus (moet maat B zijn, 2.3 mm).
Is dat dan eigenlijk legaal in Nederland? Aangezien ze hier met 2.5 mm geringd mogen worden.
Ik heb ze in ieder geval niet gekocht!

knofje
13-02-2008, 23:53
ik heb er zelf ook eens 12 gekocht a 15 euro stuk
goedgeringd,niets mis mee zou je zeggen
alleen............... vul het zelf maar in .[/QUOTE]

Wanneer je ze voor die prijs gekocht hebt vraag ik me af of er toen geen lampje bij je is gaan branden?

Zjurre
15-02-2008, 23:35
Dank je voor het duidelijke antwoord Winterkoning, ik had deze vraag al op een ander forum gesteld maar kreeg daar geen duidelijk antwoord.
Ik zag net dat ze weer op internet stonden, nu 185 euro voor de drie. En er staat bij (jaja): Correct geringd. UHU!
Terwijl ik deze persoon middels mail heb aangegeven dat ze dat dus niet zijn.

goudhaantje
15-02-2008, 23:49
gewaarschuwd mens telt voor twee! helaas......