Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Filmpje grasparkieten voor de liefhebbers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Filmpje grasparkieten voor de liefhebbers



    Filmpje van de AZ-DWV Bundesschau show in kassel 2007

    groeten pascal
    groeten uit apeldoorn

  • #2
    Hallo Pascal een leuk filmpje hoor, ziet er goed uit.
    groetjes petra.

    Opmerking


    • #3
      filmpje

      Leuk filmpje!
      Nu eindelijk een beeld gekregen, wat nou volgens velen die"top grasparkieten"
      in Duitsland zijn. Niets bijzonders! Vergeleken met vogels bij ons in het land.
      Ook de grote Bundessieger laat opaline effect in zijn nek zien, is dus een tekeningfout. Heeft eveneens een zeer slechte onregelmatige vleugeltekening, is niet mooi scherp getekend.
      Veel van de overige prijswinnaars laten dezelfde fouten zien. Daarnaast zijn veel vogels smal in de wangen en missen de achterhoofdvulling, hebben geen mooie ronde stippen of spots.
      En toch wordt er maar beweerd dat de beste grasparkieten uit Duitsland komen, nou als dit nu de grote toppers zijn die we hier zien dan hoeven veel Nederlandse kwekers zich beslist niet te schamen met de kwaliteit die hun op de hokken hebben.
      Alle vogels die het filmpje laat zien, hebben wat gebreken. Hiermee wordt dus echt heel goed duidelijk dat een ideale grasparkiet dus bijna niet te kweken is, welke in alle opzichten aan de standaard voldoet. Het blijft niet voor niets de moeilijkste vogel om te kweken volgens de standaardeisen.
      Dit geeft destemeer aan dat het keuren van grasparkieten er altijd wat consessies gedaan moeten worden tov de standaard.
      Ik hoor vaak kritiek van collega's die beweren dat de standaardgrasparkiet beter van kleur en tekening zijn dan de kleintjes die nu gevraagd worden, maar ik vraag mij dan af waar ze die standaardgrasparkieten dan gezien hebben die aan die eisen voldoen, op deze wereldshow zeker niet. Zeker bij hun zelf op het hok? Ik hoop dat er nu een hoop gelul weggenomen wordt en deze discussie stopt, de kleintjes zijn gewoon veel mooier van kleur en tekening. De standaardgrasparkiet is gewoon een postuurvogel en daarbij mag de kleur een tekening best ondergeschikt zijn, alleen moet men hier eerlijk vooruit durven komen.
      Deze film houd voor mij in einde deze discussie!

      Opmerking


      • #4
        filmpje

        Je ziet maar weer hoe weinig reacties er komen over de kwaliteit van deze "toppers" dit filmpje spreekt heel duidelijke taal, waar gewoon niemand om heen kan. Vogels met vele kwaliteiten op het fysieke gedeelte, maar de meesten slecht qua keur en tekening.

        Het blijven gewoon de moeilijkste vogels om naar de standaard te kweken. Daarom verbaas ik mij zelf er telkens over, dat op het grasparkieten keurbriefje er de meeste punten te verdelen zijn voor de rubriek kleur, maar liefst 35p. En dat voor een rubriek die eigenlijk niet van belang is omdat alle standaardgrasparkieten puur postuurvogels zijn en de kleur ondergeschikt zou moeten zijn.
        De tijd zal het leren!
        In mijn ogen zou het veel beter zijn om de rubriek met kleurpunten te verlagen tot hoogstens 15p. en de rest te verdelen in het fysieke gedeelte. Zou de standaardgrasparkiet veel meer recht doen.
        Als dit niet gebeurd dat zou er dus veel strenger bestraft moeten worden in de rubriek kleur en tekening, wat dus nu niet gebeurd.
        Natuurlijk zullen vele op mijn mening wel weer kritiek hebben achter mijn rug, over hetgene ik hier schrijf, maar als ze heel eerlijk zouden zijn, dan zien ze gewoon dat alle punten waaraan een huidige standaardgrasparkiet moet voldoen in de praktijk niet haalbaar is, zeker gezien het filmpje.

        Opmerking

        Working...
        X