Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse nachtegaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse nachtegaal

    Laatst in Belgie bij een handelaar geweest waar waar 14 ongeringde japanse nachtegalen zaten aan de kleur te zien wildvang op mijn vraag hoe hij daar aankwam vertelden hij dat ze uit Zuid frankrijk kwamen waar een grote kolonie in het wild leeft de naam van die handelaar zal ik niet noemen ik denk dat hij daar niet zo blij mee zal zijn
    Wie weet hier meer over te vertellen

  • #2
    Hetgeen je hier neerschrijft is zeker geen staatsgeheim Marty, of dacht je dat die handelaar het anders aan jou zou vertellen.
    Wat zou je er bijgevolg nog meer over willen weten?

    Opmerking


    • #3
      Japanse Nachtegaal

      Wat ik zou willen weten of het waar is dat ze in Zuid Frankrijk in het wild leven daar geloof ik namelijk niet zo heel veel vanmaar het zou evengoed best kunnen
      Anders is het mischien wel op een of andere manier import uit het land van herkomst ik heb zelf geen nachtegalen maar het was mij opgevallen dat er de laatste tijd wel weer erg veel aangeboden worden
      groetjes

      Opmerking


      • #4
        pluk de dag en sla je slag

        Marty,
        vorig jaar bij dezelfde handelaar ehb ik ook al meerdere nachtegalen gezien en idd dit verhaal klopt gewoon, ook heb ik verhalen gehoord over andorra, malta en spanje. Allemaal europese landen waarvoor geen importverbod geldt maar waar wel ideale omstandigheden zijn voor voortplanting.
        Dus een mooie bloedverversing voor onze bestanden en dan kunnen de prijzen ook weer iets zakken hopelijk, wat was de vraagprijs?

        Ronald

        Opmerking


        • #5
          Jap Nachtegaal

          Een aantal jaren geledenkwamen er ook wel eens een paar op bezoek op de voliere maar deze waren zo schuw dat ze niet te vangen waren als ze binnen maar beweging zagen vlogen ze weg mischien hebben ze zich in nederland ook al eens in het wild voortgeplant
          wie kan hier meer over zeggen
          Marty

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Als de Japanse nachtegaal inderdaad in Frankrijk zou broeden, valt hij onder de inheemse vogels en zou hij dus geringd meoeten worden met de "speciale ringen", lijkt mij. Ongeringd mag dan zeker niet. Weer een leuke voor de AID.
            Kan hij samen met de halsbandparkiet in een nieuwe hoofdgroep <europese exoot>.groeten eddie

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Als de Japanse nachtegaal inderdaad in Frankrijk zou broeden, valt hij onder de inheemse vogels en zou hij dus geringd meoeten worden met de "speciale ringen", lijkt mij. Ongeringd mag dan zeker niet. Weer een leuke voor de AID.
              Dan moeten we de halsbandparkieten en grasparkieten ook maar gaan voorzien van een "speciale ring". In Portugal broed ook een kolonie sint helenafazantjes in het wild..

              Opmerking


              • #8
                Faunavervalsing

                Is het niet zo Ton dat het faunavervalsing is ,dan zouden ze vogelvrij verklaard worden zoals nu is met de nijlgans daar zouden ze het hele jaar op mogen jagen.Dus zou het niet strafbaar zijn en dan zouden ze al helemaal niet geringd hoeven te worden.

                Opmerking


                • #9
                  Faunavervalsing = vogelvrij

                  Zo maar wat gedachten over dit onderwerp:


                  Faunavervalsing heeft betrekking op soorten, welke hier van nature niet inheems zijn.

                  In geval dergelijk soorten daadwerkelijk het gehele jaar vogelvrij verklaard zouden zijn, denk ik dat het jachtbedrijf weinig te klagen zou hebben.
                  Hooguit over een tekort aan mankracht wellicht!


                  Behalve Nijlgans en wellicht dus ook de (overigens uit China afkomstige) Japanse Nachtegaal, (maar voor alle duidelijkheid Leiothrix lutea ) zijn namelijk nog wel een paar soorten te bedenken die oorspronkelijk niet inheems zijn.

                  De fazant bijvoorbeeld, of het konijn, het damhert, de mandarijneend, de halsbandparkiet, de Canadagans en eigenlijk per definitie alle losgebroken/ontsnapte exemplaren van soorten anders dan Inheems.



                  Als ik me niet vergis kwam Felix domesticus oorspronkelijk ook niet voor in Europa.

                  Voor wat betreft zeldzame doortrekkers of eenmalige waarnemingen is de status vogelvrij niet de meest ideale oplossing.

                  Als deze regeling ook geldt voor het Genus Homo dan wordt het pas echt spannend.


                  Amigo de los Psittacidos

                  Look deep into nature and you will understand everything better

                  Opmerking


                  • #10
                    Als deze regeling ook geldt voor het Genus Homo dan wordt het pas echt spannend.


                    [/QUOTE]

                    Ik hoop niet dat ik dit als een discriminerende leuze moet beschouwen

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo,

                      Knofje; "Homo Sapiens"......
                      Kwam oorspronkelijk van het Afrikaanse contignent, als ik het goed onthouden heb.

                      Groeten, Serinus.
                      The proof of the pudding is in the eating

                      Opmerking


                      • #12
                        Heb je wel goed.

                        http://nl.wikipedia.org/wiki/Mens
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking

                        Working...
                        X