Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tentoonstellingsvogel <--> kweekvogel ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Tentoonstellingsvogel <--> kweekvogel ???

    Hoi allemaal,

    Ik zal hier mijn eerste vraag eens stellen:

    Zoals sommigen al hebben gelezen, ben ik pas bezig met het kweken van padda's (of dat wil ik toch gaan proberen).

    Nu kan ik van iemand enkele afgerichte TT mannen kopen. Ik lees soms dat een TT vogel geen kweekvogel is.

    Kan iemand dit bevestigen of tegenspreken en uitleggen?

    Alvast bedankt.

    Groeten.

  • #2
    een tt-vogel is zeker ook een kweekvogel, alleen ligt het eraan hoeveel de vogel heeft geleden op de tt's waar die gespeelt is, en dan bedoel ik hoeveel licht uren hij/zij gehad heeft of juist niet gehad heeft, het kan zijn dat hij/zij hierdoor al in de rui valt, en dan is er niet mee te kweken.

    een tt- vogel in topconditie is gewoon een goede kweek vogel.

    hoop dat je snapt wat ik bedoel, leg het misschien een beetje verkeerd uit en met te weinig woorden, maar er zullen nog wel wat antwoorden volgen, die iets beter met woorden om kunnen gaan op papier(beeldscherm).
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      En als je ze samenzet met poppen die nog niet broedrijp zijn heb je weer een ander probleem.groeten eddie

      Opmerking


      • #4
        En als je ze samenzet met poppen die nog niet broedrijp zijn heb je weer een ander probleem.groeten eddie
        en als je broedrijpe mannen tegen niet broerijpe popen zet ook



        Ik lees soms dat een TT vogel geen kweekvogel is.
        wat men naar mijn bescheiden mening hiermee bedoeld is dat als je een man hebt van 93 en een pop van 93 dat dit dan niet een goed kweekkoppel behoeft te zijn er kan weinig aan verbetert worden zal dus eerder een achteruitgang opleveren.
        het is dus bv makkelijker om met een vogel die van iets teveel heeft deze te koppelen aan een vogel die daar gebrek aan heeft maar dan ook weer andere positieve punten heeft waar de andere vogel een gebrek aan heeft.

        hoop dat je snapt wat ik bedoel en als ik het verkeerd zie dan wordt ik wel verbetert
        Henk Dijkkamp

        Ik weet niet alles maar doe mijn best.

        Opmerking


        • #5
          [QUOTE=dijkkamp;20745]en als je broedrijpe mannen tegen niet broerijpe popen zet ook
          Dit is dus wat ik bedoel .Als de mannen door de verschillende tt,s in broedconditie zijn en elders gekochte poppen nog niet.Als de vogels broedrijp zijn het ligt trouwens ook aan de eigenaar van de vogels en niet alleen aan de shows.Het is wel degelijk mogelijk om vogels door het ttseizoen te krijgen zonder dat ze broedrijp worden.Anders zou bijn elke vogel die op een tt staat niet meer geschikt zijn om mee te kweken.

          Opmerking

          Working...
          X