Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Daglicht en luchtzuivering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Daglicht en luchtzuivering


  • #2
    ik ken het bedrijf, op 15 november 2007 een bestelling geplaatst, gekregen op 2 februarie 2008, 1 lamp in 1000 stukjes, 1 die de hele tijd flikkerde.

    voor die wat stuk is krijg ik een nieuwe, maar de andere is goed zeggen ze alleen het armituur wat ik gebruik is niet goed, mag niet ouder zijn dan 5 jaar, heb ik pas nieuw, maar allee er is een oplossing bij hun kun je een voorschakeling kopen en dan moet ie het wel doen, deze ook maar besteld. zouden de wel samen opsturen.

    tot vandaag staat de lamp nog in de hoek en de voorschakeling en de nieuwe lamp heb ik nog steeds niet.

    service nietwaar, krijgen geen cent voor ik alle spullen heb, ik wachten op mijn spullen, zij op hun centjes.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      Het lijkt mij dat je beter voor goede verlichting kunt zorgen ,en een appart apparaat voor de luchtzuivering aan kunt schaffen. Er zijn voldoende echte luchtzuivering's apparaten voor redelijke prijs te koop die ook voor astma patienten en allergieen worden gebruikt.
      Als je voldoende kunt ventileren heb je waarschijnlijk helemaal niks extra's nodig.
      Als je dure luchtzuiverende lampen gaat gebruiken wordt het wel erg duur als alleen het verlichting's gedeelte kapot is.
      Ik kan me er ook slecht iets er bij voorstellen hoe het zouw moeten werken.
      De lucht moet er toch langs worden gezogen of geblazen wil het allemaal goed werken. En alleen met licht de lucht reinigen en/of van bacterieen ontdoen is erg onwaarschijnlijk ,want dan zouw de straling voor alle levende wezens erg gevaarlijk zijn.

      Ik denk dat het met zulk soort produkten net zo is als bijvoorbeeld de "biostabiel" Het is niet schadelijk ,maar ook niet bewezen nuttig ,en in iedergeval veel te duur.

      Opmerking


      • #4
        luchtzuivering

        Hallo Animall,

        Jij weet wel wat van luchtzuivering ik heb eeb schuur waar het erg vochtig is ik blijf hierdoor goede eieren verliezen.
        Ik heb niet de mogelijkheid ventilatie gaten te maken door de indeling van mijn vogel er zou tocht langs de kooien lopen en ook langs de ren.
        Nou wil ik het mischien proberen met zonapparaat die de luchtvochtigheid onder controle houdt ken jij deze dingen? en zijn die die in de bouwmarkten te koop zijn goed genoeg want als je in een bouwmarkt komt is er niemand die fatsoenlijk voorlichting kan geven altijd erg irritant!

        groetjes Pascal
        groeten uit apeldoorn

        Opmerking


        • #5
          Zo veel weet ik er niet vanaf ,hoor.
          Maar als de lucht te vochtig is ,lukt het waarschijnlijk niet met een simpele luchtreiniger.
          Je hebt dan meer een lucht ontvochtiger nodig.
          Hele duren luchtreinigers zullen ook wel een ontvochtigings optie hebben ,maar meestal moet de lucht in woonkamers enzo juist vochtiger gemaakt worden.
          Er zijn wel airco's (ook bij de bouwmarkten) die deze functie ook hebben.
          Maar ik denk dat je beter advies kunt inwinnen bij een speciaalzaak op dit gebied. Je kunt dan achteraf altijd nog beslissen waar je zoiets haald.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              ventilatie

              Hallo rob,

              ik heb nog wat vraagjes is zoiets prijzig?
              en kun je mischien een foto of tekening sturen?
              ik ben zelf niet zo technisch...... is het erg ingewikkeld?

              groeten pascal
              groeten uit apeldoorn

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Het lijkt mij dat je beter voor goede verlichting kunt zorgen ,en een appart apparaat voor de luchtzuivering aan kunt schaffen. Er zijn voldoende echte luchtzuivering's apparaten voor redelijke prijs te koop die ook voor astma patienten en allergieen worden gebruikt.
                Als je voldoende kunt ventileren heb je waarschijnlijk helemaal niks extra's nodig.
                Als je dure luchtzuiverende lampen gaat gebruiken wordt het wel erg duur als alleen het verlichting's gedeelte kapot is.
                Ik kan me er ook slecht iets er bij voorstellen hoe het zouw moeten werken.
                De lucht moet er toch langs worden gezogen of geblazen wil het allemaal goed werken. En alleen met licht de lucht reinigen en/of van bacterieen ontdoen is erg onwaarschijnlijk ,want dan zouw de straling voor alle levende wezens erg gevaarlijk zijn.

                Ik denk dat het met zulk soort produkten net zo is als bijvoorbeeld de "biostabiel" Het is niet schadelijk ,maar ook niet bewezen nuttig ,en in iedergeval veel te duur.
                het gebeurd niet door licht, er zit in/op de lamp een ionisator gebouwd, en wordt steeds vaker in ziekenhuizen, kantoren en in stallen gebruikt, maar of het echt werkt, weet ik nog niet, moet ik het eerst allemaal in mijn bezit hebben, het is er nog steeds niet

                het zijn ook daglicht lampen en daar is het nut ook nog altijd niet van bewezen, al moet ik zegggen op mijn ander kweekhok heb ik nu 2 jaar daglichtlampen (treulight) en daar is de kweek met sprongen vooruit gegaan.
                www.fretteren.eu

                Opmerking


                • #9
                  naruch: Door je verhaal ga ik dus NIET bestellen bij de firma waar jij het over hebt. Dus bedankt voor de tip.
                  Bij www.Puredelight.nl zag ik luchtzuiverende, ionisatie daglicht lampen staan.
                  Bij navraag hebben ze een kleiner assortiment daglicht lampen.
                  Ik heb in ieder geval een "zware" daglicht lamp besteld.

                  Ze hebben me gewezen op het nut dat de lampen goed werken voor mensen die veel licht nodig hebben. Hopelijk dus ook voor de vogeltjes.
                  De prijs is in ieder geval wel een stuk lager.
                  Ben wel benieuwd wanneer ik de lampen ontvang.
                  Hopelijk gaat het beter dan bij jou naruch

                  Opmerking


                  • #10
                    ben nog steeds aan het wachten, gelukkig had ik al eerder besloten een treulihgt lamp te bestellen( bij een andere firma), deze had ik binnen 5 dagen binnen.

                    ik zal nog maar eens een mail sturen, maar dit is de eerste en laatste keer dat ik bij die firma heb besteld, gaan de lampen stuk, stap ik helemaal over op treulihgt en een aparte ioninator en kan deze firma de "boom" in.
                    www.fretteren.eu

                    Opmerking


                    • #11
                      Purdelight.nl levert wel

                      Hallo allemaal,

                      Heb vandaag mijn lamp binnengekregen via tnt.
                      32W daglicht met luchtzuivering. maar 35,-
                      Wat een wit licht zeg.

                      Naruch, succes met wachten.
                      Ik heb aangegeven dat vogels misschien een branche is voor ze.
                      Misschien dat jij er wat aan hebt.

                      Wie heeft eer ervaring met dit soort lampen?
                      Nu duidelijk bij je je ze wel en niet moet kopen lijkt het verstandig om weer terug te keren naar het echter onderwerp.

                      Opmerking


                      • #12
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking

                        Working...
                        X