Mededeling

Collapse
No announcement yet.

droevig nieuws... wat is er mis gegaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • droevig nieuws... wat is er mis gegaan?

    Hallo allemaal,

    Zoals mijn vorige berichten weten jullie allemaal waarschijnlijk al dat mijn partner en ik 4 kleine babytjes hadden. We waren zo vrolijk als iets! Ons eerste nestje met 4 schattige babytjes!
    We hebben alles voor hun gedaan wat we konden doen.
    Zoals op jullie raad, speciaal eivoer gaan kopen, vers natgemaakt brood gegeven in overvloed zelfs, speciaal kalkblokje gekocht, vers water enz.

    Ze waren al bijna 1 maand oud en gingen bijna uit nestje vliegen.

    Maar... op 1 nacht zijn ze alle 4 gestorven!!!
    We zijn zo droevig... we hadden al zoveel gepland voor hun. We wouden hun zoveel liefde geven...

    We begrijpen het echt niet.
    Wat is er mis gegaan? Kan iemand ons misschien helpen dit te verklaren?

    Mijn partner heeft wel een verkoudheid gehad met koorts, een week geleden.
    Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Dat hij dit doorgegeven zou hebben aan onze babyzebravinkjes?

    We zijn echt zo droevig... Ze waren zo lief...

    Groetjes

    Stipske

  • #2
    Hallo Ton Koek,

    Dank je wel voor je berichtje.
    We hebben inderdaad vaak veel nat brood gegeven... In overvloed zelfs... Misschien is dat de oorzaak? De ouders namen er altijd van (is gemakkelijker te pletten dan zaadjes denk ik?)

    Eivoer was er wel ook enorm veel beschikbaar, evenals vers water elke dag...
    Dus ik begrijp het echt niet.
    Misschien is het inderdaad het natgemaakt brood. Dank u dus voor je tip, dit zullen we niet meer geven als er nog een bevrucht nestje komt!!

    Wat het nestje betreft... het was droog.
    Maar ik weet niet of het groot genoeg was? Het was zo een ovaal nestje dat je in alle dierenzaken kan kopen. Waar ze moeten inkruipen.

    Groetjes

    Opmerking


    • #3
      Ikm kweek hier met zebravinken
      een enkele keer wil het wel eens fout gaan
      Ik voer ze een
      goed zaad
      rul gemaakt eivoer
      1x per week een stukje andijvie
      2x per week appel geraspt door het eivoer

      Piet

      Opmerking


      • #4
        Heb zelf geen zebravinken maar div. andere soorten vogels.Bij mij vliegen de meeste jongen binnen 2 weken uit het nest en sommigen nog eerder,als jongen een of bijna een maand in het nest zitten is er volgens mij iets niet goed en zijn de ouders gewoon gestopt met voeren om aan de volgende ronde te beginnen. groeten eddie

        Opmerking


        • #5
          Dat is inderdaad heel erg jammer zeg. Ik heb ook geen enkel probleem hier en bij mij is laatst in december buiten nog een "per ongeluk" nestje groot geworden omdat een witte vogel een man bleek. Ik gaf toen alleen eivoer en zaad en de jongen zijn ondanks de vorst en het slechte weer allemaal groot geworden en perfect doorgeruid buiten

          Opmerking


          • #6
            Mijn koppel zebravinken hebben in de zomer 2007 2 nestjes groot gebracht.
            1 nestje met 7 eitjes waarvan er 6 uit zijn gekomen en later nog 1 dood is gegaan. toen ze eenmaal uit het nestje waren gevlogen ging de ene naar de andere dood. Maar bij het volgende nestje had ik 5 eitjes en daar uit zijn 5 jongen uit gekomen maar toen ze uitgevlogen waren kon er eentje niet meer terug in het nestje en deze is denk ik dood gegaan door de kou.
            maar uiteinderlijk hebben er 4 het overleeft. 2 popjes en 2 mannetje en daar was ik toen wel blij mee.

            Ik denk dat het bij de volgende nestjes wel beter gaat.
            sigpic

            Groeten mijn volierevogels
            Bezoek ook eens mijn linksite: http://volierevogels.jouwpagina.nl/

            Opmerking


            • #7
              Re op droevig nieuws

              Hallo Stipske

              Ik denk dat het inderdaad de wijze van voeren is geweest welke hier debet aan is.
              Je mag niet vergeten dat deze vogels altijd nog zaadeters zijn.
              Je laat weten als extra het nat gemaakte brood (was dit wit of bruin brood ?)
              ook nog rijkelijk eivoer verstrekt te hebben, dubbel op dus (niet doen)
              eivoer verstrekken met mate lees echt met mate is ruim voldoende, zoek meer in het wat extra verstrekken als afwisseling van zaden, denk dan aan trosgierst, onkruidzaden diverse gierst soorten etc, etc.
              Bovendien is het raadzaam om het drinkwater aan te zuren, of met appel azijn verkrijgbaar bij een goede drogist of reformzaak of d.m.v het gebruik van citroenzuur eveneens op genoemde plaatsen verkrijgbaar, zo niet schakel je apotheker even in, ook die kent hierin de weg.
              Het aanzuren van het water heeft als functie de schimmels welke een vogel mogelijk met zijn voeding opneemt (wat denk ik bij jouw zeker het geval is) geweest te bestrijden.
              wedden dat het een volgende keer wel gaat lukken

              succes groet Theo

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Blij dat we jullie hebben kunnen helpen.
                  Voor het eivoer kan je ook een klein snoepbakje gebruiken.
                  2 per dag is dan voldoende.
                  Groeten,

                  Arjan

                  Opmerking

                  Working...
                  X